Gjest Tante Hanne Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Case: To av mine veninner skal være faddere på første fødte til en tredje veninne. Jeg er ikke sjalu fordi jeg ikke ble spurt men mener foreldrene har gjort dårlig faddervalg. Disse to veninnene har mange ganger både stjålet i butikker og brukt narkotika, og en av dem bruker det ennå. Jeg har ikke gjort noe kriminalt. Hun tredje veninna har ikke hatt så mye kontakt med oss andre de siste fem årene fordi hun har bodd i utlandet og jeg tror ikke hun vet hvor belastet miljø de to fadderene har vært i og delvis er i. Men skal jeg si noe til henne eller la henne finne det ut selv? Hun har bare bodd her i to måneder etter at de kom hjem til norge og har nok ikke hatt tid til å lære dem å kjenne skikkelig igjen. Vil hun tro jeg bare er sjalu siden jeg ikke ble spurt om å være fadder?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Jeg syns du skal slutte å blande deg i andre folks saker, og gi faen i å leke troll på dette forumet.
Piper Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Jeg har lært at det er de færreste som tar fadderoppgaven seriøst, og det spiller liten rolle hvem som egentlig er fadder. Det var kanskje slik før, men i dag spiller det faktisk liten rolle hvem som er fadder. Velge venner som fadder, viser at man egentlig ikke bryr seg om fadderordningen, for det er de færreste vennene som noen gang kommer til å ta del i oppdragelsen. Og tar vennskapet slutt, er det i alle fall de færreste som følger opp fadderordningen. Noen sender kanskje en liten gave til fadderbarnet sitt, men ikke noe mer utover det. Derfor spiller det liten rolle hvem som er fadder for barna, for det er egentlig bare noen navn på papiret. Og det er noe foreldrene velger, så du, som bare en venn, har ikke noe med hvem de velger og ikke velger som fadder. Så du kan være så uenig som du bare vil, men å spre rykter om folk, for at de kanskje skal velge annerledes, er aldri greit. Og selv en narkoman, kan gjøre en like god oppgave som fadder, som det tanter og onkler klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå