Gjest T.k Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Jeg har nettopp fått meg mac for første gang og er litt usikker på hvordan den skal brukes. Jeg lurer på hvor man kan skrive dokumenter på den, finner ikke det noen steder... Må jeg innstalere frk. word for å kunne skrive på denne macen? Setter pris på svar.
Linenor Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Altså - det finnes et program som heter "TextEdit" som jeg mener allerede skal ligge på macen. Men jeg anbefaler deg ikke å bruke det programmet til daglig - skaff deg Word, for mac!
Gjest Serena Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 (endret) Altså - det finnes et program som heter "TextEdit" som jeg mener allerede skal ligge på macen. Men jeg anbefaler deg ikke å bruke det programmet til daglig - skaff deg Word, for mac! Holder på å kjøpe meg Mac for første gang jeg også. Hvor mye koster office for mac , dvs excel, word og power point? Endret 22. august 2010 av Serena
PecanPie Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 På Apple Store for utdanning koster Office 2008 for Mac en tusenlapp.
Henkie Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Jeg har nettopp fått meg mac for første gang og er litt usikker på hvordan den skal brukes. Jeg lurer på hvor man kan skrive dokumenter på den, finner ikke det noen steder... Må jeg innstalere frk. word for å kunne skrive på denne macen? Setter pris på svar. Du KAN bruke text edit (enkel tekst) som ligger på maskinen. Eller du kan kjøpe Office 2008 for Mac (990,- hvis du er student - ca 2000 hvis ikke) Eller du kan kjøpe iWork for 790,- (lik pris om du er student eller ikke...) iWork er Apples svar på Officepakken. Pages - som word Numbers - som excel Keynote - som powerpoint De åpner og lagrer alle Office dokumenter, men er etter min mening enklere å bruke (er du en kløpper på Office pakken, er nok det enkleste valg...men) Dessuten fungerer iWork bedre enn Office sammen med øvrige Mac programmer (iPhoto, iWeb, GarageBand, iTunes osv)
hanne_ Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 ...eller så kan dere bruke OpenOffice, som er nesten likt som word. Krever litt tilvennning, men fungerer veldig bra: http://porting.openoffice.org/mac/ Det er forresten helt gratis. =)
Isabella82 Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 jeg har ett program på mac som heter neooffice..funker fint det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå