Gå til innhold

Samlivsbrudd og økonomi

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har man rett på noe økonomisk støtte ved samlivsbrudd?

Jeg er student og vi holder på å flytte fra hverandre. Jeg har ikke penger til å skulle etablere meg på nytt og han har ikke mer enn han trenger selv, vi har ingen barn.

Har jeg rett til en slags overgangsstønad i forbindelse med skilsmisse eller må jeg flytte hjem til mamma og pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

må nok skuffe deg, du har ikke rett på noen stønader. Som student skal det finansieres med lån og stipend.

Er du i den situasjon at du ikke har kr. til hus/mat må du kontakte sos.kont. Har du brukt opp dine midler så har du muligheter til et lån. Ellers må du jobbe på fritiden som oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, da blir det en hard sommer... Greit nok etterhvert, men litt mye på en gang når jeg trenger både sofa, seng, vaskemaskin og sikkert en drøss med andre store og små ting. Men jeg skal vel klare meg uten å måtte gå på sosialen, ta opp lån kanskje... Har liksom nok å tenke på nå når det føles som om hele livet mitt har falt sammen, økonomi er ikke det jeg egentlig orker å bekymre meg for akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...om dere skal skilles,da går jeg utifra at dere er gift nå,så skal vel det dere eier deles?

Når det gjelder ting du trenger,og du sier du er student uten barn,å leie møblert er 1 løsning...da har du ikke så mye å dra på.

Bruktbutikker får inn ganske mye nå på våren,fretex også,kan finne fine ting der til en billig penge...handler du "mye"så får du sikkert kvantumsrabatt icon_biggrin.gif Ikke vær redd for å prutte icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...