AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Per i dag spiser jeg veldig lite, noe som er ganske dumt i grunn. Men jeg vil ikke legge på meg, så hvordan komme ut av denne dumme sirklen ? Har prøvd før å jeg føyk jo bare opp i vekt å ble der, selvom jeg trente hver dag. Men nå må jeg nesten gjøre noe med kostholdet mitt, pga jeg merker at jeg ikke går mer ned i vekt av å ligge på 500 kalorier om dagen, så ting har vel stoppet opp. Men er det mulig å "reparere" det ? Om jeg begynner å spise ofte, lite og sundt, i stedenfor et måltid på 500 kalorier, så burde det vel gå ? Men jeg merker at jeg sliter med å spise noe uten dårlig samvittighet, spiser jeg tidlig på dagen er resten av dagen ødelagt Men som sagt så må noe gjøres pga jeg ikke lenger går ned i vekt, å da er det ingen vits å sulte seg på denne måten for ingen ting. Men siden jeg hvertfall må doble kalori inntaket, vil jeg jo gå opp i vekt om jeg ikke trener mange timer om dagen`? Setter stor pris på hjelp og sånn, ikke kritikk. Vet jeg har hvert dum, men nå skal jeg gjøre noe med det. PS. fortsatt mulig å gå ned i vekt forde om jeg begynner å spise mer, ting vil vel "stablisere" seg etter hvert ? Og, ødelegger en spisedag veldig mye ? Om man spiser litt mindre fredag og søndag kan man vel unne seg ekstra på lørdag? I dag er det MYE ekstra det går i,å jeg blir kvalm. Akkurat spist 200 gram sjokolade ( ellers i dag har jeg kun spist en posjon grønnsaker) men skal så klart ikke fortsette med så mye sjokolade, ikke godt for noen ting. I dag har jeg faktisk spist 3 dobblet kalori-inntaket mitt, jeg kan ikke ha gått opp i vekt av det ? ( skal ikke fortsette sånn)
attegløyma Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Det verkar som om du har ein spiseforstyrrelse, og du bør snakke med legen din samt ernæringsfysiolog, slik at du kan få hjelp både med tankane om å gå opp i vekt og om korleis du kan få i gang systemet ditt igjen.
Kenneth199 Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 En behøver mat for at kroppen skal fungere. Hjerte, lungene, lever, nyrene, hjernen trenger energi, tilfører du for lite energi over tid så vil de begynne å tære/spise på seg selv. For ikke å snakke om musklene dine, de forsvinner. Du sier ikke hvor høy du er og hvor mye du veier. Etter det du skriver høres det ut som du trenger seriøs hjelp!
LamaLover Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Det er ikke farlig å øke matinntaket. Men ikke vei deg imens du gjør det! Kanskje du går opp noe fordi du får litt mer vann i kroppen, men slikt kommer nok til å stabilisere seg. Så jeg råder deg til å spise frokost, lunsj, middag og kveldsmat og med dette øke mengden mat du spiser. Her er en plan du trygt kan følge: http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10626 Den er for kvinner som slanker seg og ikke trener noe særlig. Jeg vil råde deg til å ta den som utgangspunk og IKKE veie deg! Sånt blir du bare (mer) spiseforstyrret av.. Og som de andre sier så gjør du veldig lurt i å oppsøke lege..
Mir Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Jo snarere du går til legen for problemene dine jo fortere har du en sjangse på å bli frisk. Jeg vedder på at du ikke trives med deg selv om dagen, med alle disse bekymringene om mat. Kroppen er din venn, du skal ha den hele livet. Du kan ikke neglisjere den,den trenger næring for å overleve. IKS: http://www.iks.no/ Noen å prate med om problemene dine.
Mir Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Jo snarere du går til legen for problemene dine jo fortere har du en sjangse på å bli frisk. Jeg vedder på at du ikke trives med deg selv om dagen, med alle disse bekymringene om mat. Kroppen er din venn, du skal ha den hele livet. Du kan ikke neglisjere den,den trenger næring for å overleve. IKS: http://www.iks.no/ Noen å prate med om problemene dine.
Sekretæren Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Kjære TS Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen SportyShorty, mod
Anbefalte innlegg