Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om å sjekke kjørestens mobil ?? Jeg gjorde det og fant masse jeg ikke ville vite.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva fant du?

Skrevet

Synes ikke det er greit å sjekke kjerestens mobil.

Min xmann fikk det for seg at jeg drev med noe..

Han var en veldig sjalu mann,han gikk imellom mobilen min hele tiden.

Og det ble runder med utspørringer å brutale krangler,han fant jo ikke noe galt.

Men var overbevist om at det var noe,så da begynte beskyldninger om at jeg hadde lagt f,eks andre navn på forskjellige nr osv..

Det toppet seg vel litt da en stakkar hadde ringt feil og det nr lå på telefonen min..

Han ringte det nummeret opp og sjekket det ut,det viste seg at den personen bodde på en helt annen kant av landet.

Lignende situasjoner oppsto hele tiden, til slutt ble jeg livredd for å bruke telefonen for jeg viste hva som skjedde hvis han mente det kunne `være` noe.

Han gikk imellom alt,samenlignet og dividerte.

Han bestilte også spesifisert faktura uten at jeg viste det.

Men han fant aldri noen riktige bevis for noe av alt han trodde foregikk..

Nettopp fordi jeg aldri var utro eller hadde noe forhold eller drev med noe.

Dette var med på å ødelegge 14 års samboerskap,ekteskapet vårt og utallige krangler som ungene hørte på..

Dette har ført til at jeg nå er blitt veldig skeptisk til snoking

på mobiler,data eller lignende.

Har nå en ny kjereste som plutselig tok opp mobilen min fra bordet for å finne et nummer uten at jeg var klar over det, og jeg kjente straks et skikkelig stikk i meg og tok fra han telefonen.

Så nå passer jeg på å ha telefonen min på kode når jeg er hos han,slik at han ikke kommer inn på den.

Ikke for å være ekkel mot han,men jeg kjenner han ikke godt nok til

å stole 100% på han.

Vet at det er mange som finner ut utroskap og slike ting med hjelp av snoking.

Men hva hvis det ikke skjer noe, og du blir tatt i snoking, da vil kjeresten føle seg overvåket og det skal jeg love deg ikke er bra..

Har troen på at flesteparten av menneskene der ute er voksne nok til å si ifra hvis de vil ut av det eller gjør noe galt..

Og gjør de ikke det så mener jeg de ikke er verdt å ha alikevel..

Alt kommer frem før eller siden. :fnise:

Skrevet

Man er rimelig naiv om man tror at de flesteparten vil si fra om de vil ut av forholdet, eller at de gjør noe galt. Virkeligheten er vel ikke helt slik.

Jeg syns det er helt utrolig hvor mange som faktisk er utro, virker nesten som det er "vanlig" blitt, å ha noe på si. Skremmende. Tar ikke folk forhold alvorlig lenger? Er det ikke noe som er hellig lenger for folk? Må jo begynne å lure.

Hvorfor skal egentlig mobiler og pc være så utrolig private, og hemmelige? Man må jo ikke finne på å kikke på partnerens mobil, det er litt av et overtramp. Det er en telefon folkens! Hva er greia? Det er ikke akkurat en hemmelig dagbok, er det vel. Folk virker helt hysteriske.

Jeg har ingenting å skjule på min mobil, og har ingenting der som jeg ikke vil at min kjæreste skal se, så jeg føler meg rimelig avslappet må jeg si. Tar ikke det så nøye.

Skrevet

Jeg sjekker ikke, for jeg vet at tankene begynner å spinne med én gang det er et navn jeg ikke kjenner eller en melding som kanskje var mistenkelig blid? Ikke fordi kjæresten gjør noe galt, men fordi JEG er dronningen av sjalusi, mistenksomhet og konspirasjonsteori. For meg er det best å ikke vite.

Skrevet

Jeg sjekker ikke, for jeg vet at tankene begynner å spinne med én gang det er et navn jeg ikke kjenner eller en melding som kanskje var mistenkelig blid? Ikke fordi kjæresten gjør noe galt, men fordi JEG er dronningen av sjalusi, mistenksomhet og konspirasjonsteori. For meg er det best å ikke vite.

100% enig.

Skrevet

Skriver meg lett under her!

Skrevet

Her i huset er ikke telefoner, eller pc for den saks skyld, noe privat. Jeg kan bruke telefonen hans flere ganger til dagen og da ser jeg ofte meldinger som kommer inn til ham (iPhone hvor de ligger oppe på displayet av seg selv). Ingen av oss bruker telefonen til private greier med venner etc. og mottar ikke meldinger fra venner som ikke andre kan lese. Våre venner vet også om hvordan vi er med telefonene våre. Vi har mange felles venner så de vet godt hvordan vi er.

Likevel bruker ingen av oss å sette oss ned å sjekke gjennom hele innboksen eller samtalelister og analysere innholdet. Jeg bruker telefonen hans når jeg har behov for det, får med meg litt innhold, men bruker ikke dette som en mulighet for å overvåke ham likevel. Det er ikke ok å overvåke partneren sin, enkelt og greit! Jeg foretrekker vår løsning fordi jeg har mulighet til å sjekke alt jeg vil hver dag, noe som gjør at jeg ikke har noen interesse av dette og jeg har aldri benyttet meg av denne muligheten heller. Men jeg kan nok inrømme at om jeg hadde hatt grunn til å misstenke ham for noe (noe jeg ikke har hatt i vårt ti år lange samliv enda) så hadde jeg ikke blunka en gang før jeg sjekka telefonen hans. Om han plutselig skifter oppførsel, er mer vekke, ikke har samme åpenhet med meg etc. ville jeg visst at det var fare på ferde og da hadde jeg gått inn i en modus hvor jeg ville beskytta meg selv heller enn å respektere ham. Så ærlig kan jeg være. Men dette har vi også snakka om, og vi er begge enige om at vi ikke hadde sett på det som et stort overtramp dersom den andre plutselig oppførte seg rart, unnvikende, var mye borte, ble tatt i små løgner etc. Så for oss har vi egenlig en enighet om at det ikke ville vært et problem om en av oss sjekka alt så lenge den andre ganske tydelig gikk bak ryggen på partneren.

Skrevet

Man er rimelig naiv om man tror at de flesteparten vil si fra om de vil ut av forholdet, eller at de gjør noe galt. Virkeligheten er vel ikke helt slik.

Jeg syns det er helt utrolig hvor mange som faktisk er utro, virker nesten som det er "vanlig" blitt, å ha noe på si. Skremmende. Tar ikke folk forhold alvorlig lenger? Er det ikke noe som er hellig lenger for folk? Må jo begynne å lure.

Hvorfor skal egentlig mobiler og pc være så utrolig private, og hemmelige? Man må jo ikke finne på å kikke på partnerens mobil, det er litt av et overtramp. Det er en telefon folkens! Hva er greia? Det er ikke akkurat en hemmelig dagbok, er det vel. Folk virker helt hysteriske.

Jeg har ingenting å skjule på min mobil, og har ingenting der som jeg ikke vil at min kjæreste skal se, så jeg føler meg rimelig avslappet må jeg si. Tar ikke det så nøye.

jeg har heller ingeå skjule men hva jeg skriverm ed venner om er en privatsak. selv om man er sammen så betyr ikke det at man må vite alt alltid. men det betyr ikke at jeg er utro av den grunn. pcen min bruker jeg til mye privat. jeg skriver en del og det er PRIVAT hva jeg skriver om. derfor anser jeg det som et overtramp om partner eller andre begynner å rote rundt i mine dokumenter.. det er ikke baer hva jeg skriver, men hva andre sender i sms til meg kan også være privat.

Skrevet

Hei og takk for mange svar. Grunnen til at jeg spør er at jeg har sjekket mobilen hans noen ganger, og han sms er mye med x -er. Denne 1ne X- en er gift, men det tar noen ganger av med meldinger. En mld skriver hun "jeg burde hatt det bra, men jeg sitter her å tenker på deg... "I tilegg har han en annen X som han har slettet på facebook osv fordi hun vil så gjærne i forhold med han igjen. Hun sender også sms- er og i den ene spurte hun hvorfor hun var slettet. Til det svarer han at det er noe virusgreier som har gjort det.. (Han er ikke æærlig med grunnen en gang) Jeg vet at om jeg sier at jeg har lest på mobilen hans så blir han sint. Mulig så sint at han ikke vil stole på meg.

Skrevet

ville aldri sjekket mobilen hans, det er brudd på tillitt. Hadde jeg hatt bange anelser ville jeg snakket med han om det, å bedt han vise meg på mobilen sin. Jeg ville ikke gått inn i smyg.

Vil han ikke vise den, er han skyldig, til det motsatte er bevist. Jeg er streng, men vil ikke være i tvil på han jeg lissom skal elske .

Skrevet

Hei og takk for mange svar. Grunnen til at jeg spør er at jeg har sjekket mobilen hans noen ganger, og han sms er mye med x -er. Denne 1ne X- en er gift, men det tar noen ganger av med meldinger. En mld skriver hun "jeg burde hatt det bra, men jeg sitter her å tenker på deg... "I tilegg har han en annen X som han har slettet på facebook osv fordi hun vil så gjærne i forhold med han igjen. Hun sender også sms- er og i den ene spurte hun hvorfor hun var slettet. Til det svarer han at det er noe virusgreier som har gjort det.. (Han er ikke æærlig med grunnen en gang) Jeg vet at om jeg sier at jeg har lest på mobilen hans så blir han sint. Mulig så sint at han ikke vil stole på meg.

Det er vel ikke han sin feil at ex`ene ikke klarer å gi slipp, og la være å sende han meldinger.

Skrevet

Jeg ville aldri funnet på å sjekke typen min sin mobil, eller PC ect. Og det er heller ikke aktuelt at han skal sjekke min. Jeg synes man skal få lov til å ha ting for seg selv, forhold eller ikke.

Skrevet

Dere som sier det er greit å sjekke mobilen og pcen til kjæresten, synes dere det er greit at han sjekker deres også?

Skrevet

Hva mener dere om å sjekke kjørestens mobil ?? Jeg gjorde det og fant masse jeg ikke ville vite.........

Har jeg ingen grunn til. Syns det blir for frekt å snoke i andres saker.

Skrevet

jeg har ikke noe å skjule hverken på tlf eller pc så det er bare å ta for seg å sjekke begge deler hos meg. Jeg synes egentlig at data og mobilverden er blitt ett merkelig system. Takke meg til hustlf tiden der telefonen var ett hjelpemiddel som alle tok.. Vi skal leve i en slags "hemmelig verden" alle.. TYror jeg melder meg ut.. haha

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt motforestillinger på at han gikk på min pc...

Jo han kan hjelpe for at de texter. Han er ikke bedre selv. Han svarer på meldinger og til den siste så vil X en ha tilbake noe hun har gitt, men han svarer han vil ha det han har fått henne fordi hun er spesiell..

Skrevet

Ååh, jeg har min pc full av mye rart. Massevis av bilder, tekster i litt dagbokform fra flere år tilbake, og ellers ymse. Mye private tanker, som jeg hadde før jeg ble sammen med min nåværende. Ikke at det er noe hemmelig for kona som så, men det er fortsatt ikke noe hun trenger å lese. Om hun så skulle gjøre det, så er ikke det så farlig.

Skrevet

jeg sjekket hennes mobil, og det kommer jeg ALDRI til å gjøre igjen. hvis man er sammen med noen så heter det seg vel at man skal kunne stole på hverandre.

Jeg fant i alle fall ut at hun skrev brev med x-en nå og da, og det var ikke bare hei hvordan går det. mer slik savner deg, tenker på deg, leste brevet du sendte meg(før vi ble sammen) og ble helt knust. ++

Det hadde i alle fall vært mye bedre å levd uvitende om det, for det ødela mye, og jeg klarte aldri å få konfrontert henne sjikkelig med det. forholdet er over i dag, men jeg er i alle fall en ærfaring rikere..

Skrevet

Har nulltoleranse på dette med sjekking av andres e-post, mobiltelefon etc. Etter min mening er det snoking i andres private saker, og det er forbudt. Hvis man ikke har såpass tillit til partneren sin at man må sjekke alt rundt vedkommende til stadighet så er ikke forholdet verd å satse videre på, synes jeg. Gjensidig tillit er avgjørende. Dersom man ikke stoler på partner så må man ta andre grep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...