Gå til innhold

Kvinner, hvilken kropp har du?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tsunade
Skrevet

Jeg tviler på at det var det Tsunade mente, hun mente vel at disse bildene kun viser nedre del av skalaen, og at selv om kroppstypen ikke er på denne skalaen så kan man se flott ut :)

Takk Hinata, det var akkurat det jeg mente.

Om noen syns jeg uttalte meg flåsete, så vil jeg bare si at jeg ikke syns de kroppsbetegnelsene som blir brukt på disse bildene er så veldig seriøse akkurat...

Gjest Tarpeus
Skrevet

Your point being...?

Greit nok å være snill med seg selv og glad i den kroppen du har, men det var kanskje litt overdrevet å stemple alle disse fine jentekroppene som radmagre, slik at bare hun som var ganske så fyldig ble godtatt som "skikkelig kvinne". Det er som om du skulle stemple en serie bilder av fine normale peniser som "altfor store" mens bare en lite mikropenis ble anerkjent som "skikkelig mann"

Skrevet (endret)
Skrevet (endret)

jeg vil nok ikke si at Betty har eplefasong. Hun har jo ikke mest rundt magen.

ååh arg jeg får ikke lagt inn linker eller noenting...knappene reagerer ikke.

Endret av sebra
Gjest Tsunade
Skrevet

Greit nok å være snill med seg selv og glad i den kroppen du har, men det var kanskje litt overdrevet å stemple alle disse fine jentekroppene som radmagre, slik at bare hun som var ganske så fyldig ble godtatt som "skikkelig kvinne". Det er som om du skulle stemple en serie bilder av fine normale peniser som "altfor store" mens bare en lite mikropenis ble anerkjent som "skikkelig mann"

Du får unnskylde meg, jeg ser fortsatt ikke helt sammenhengen din her.

Nå var vel utgangspunktet her div. kroppstyper, og jeg mener virkelig de fleste på disse bildene er mer eller mindre undervektige og betegnelsene som er brukt er mildt sagt misvisende.

F.eks. bilde nr. 1 - skinny - mener du dette er en normalt tynn/skinny jente?

Jeg mener hun er et ekstremt tilfelle av anoreksi. Har vært anorektiker selv, var aldri i nærheten av å være så tynn.

Penisdiskusjonen kan vi kanskje ta en annen gang på en egen tråd? ;)

Skrevet

Likte bare det siste bilde, de andre var jo fleskeberg.

Gjest Tarpeus
Skrevet

Du får unnskylde meg, jeg ser fortsatt ikke helt sammenhengen din her.

Nå var vel utgangspunktet her div. kroppstyper, og jeg mener virkelig de fleste på disse bildene er mer eller mindre undervektige og betegnelsene som er brukt er mildt sagt misvisende.

F.eks. bilde nr. 1 - skinny - mener du dette er en normalt tynn/skinny jente?

Jeg mener hun er et ekstremt tilfelle av anoreksi. Har vært anorektiker selv, var aldri i nærheten av å være så tynn.

Penisdiskusjonen kan vi kanskje ta en annen gang på en egen tråd? ;)

Du skjønner fortsatt ikke poenget? Ok, i klartekst: Hvem tror du har laget denne oppstillingen av bilder med bevisst misvisende betegnelser? Tror du det er en anorektiker som faktisk mener dette, eller er det en godt fyldig kvinne som ønsker å appellere til sine litt overvektige medsøstre med et budskap om at alle disse sunne fine kvinnekroppene egentlig er sykelig tynne? Det er jo to bilder som skiller seg ut her, det ene en kvinne som er døden nær av anoreksi og den andre en kvinne som er ganske så fyldig. Så det skal ikke så stor fantasi til for å forstå at din reaksjon "det er bare "obese" som er en ordentlig kvinnekropp" som er den tiltenkte.

Mitt poeng er at denne taktikken for å bygge opp seg selv og sine medsøstre ved å fremstille alle disse normale fine kvinnekroppene som anorektiske er en smule overdrevet, og jeg tviler på om dere kvinner hadde vært villig til å gå like langt og stemple en hel rekke normale peniser som "altfor store" for liksom å bygge opp selvfølelsen til de menn som har små.

Jeg tror egentlig du skjønte godt hva jeg mente allerede første gang.Det er ikke så sent på natten. ;)

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Du skjønner fortsatt ikke poenget? Ok, i klartekst: Hvem tror du har laget denne oppstillingen av bilder med bevisst misvisende betegnelser? Tror du det er en anorektiker som faktisk mener dette, eller er det en godt fyldig kvinne som ønsker å appellere til sine litt overvektige medsøstre med et budskap om at alle disse sunne fine kvinnekroppene egentlig er sykelig tynne?

Om det er sistnevnte forslag så er det da bare det første bildet som åpenbart er kritikk av at skinny=sykelig tynn i dagens samfunn eller proana-miljøene eller hva det nå skal være. De som blir kalt chubby, fat osv har jo åpenbart flotte kropper.

Mye meningsløs kjekling her nå, jeg forsto utmerket godt hva Tsunade mente med sitt utsagn, selv om hun glemte disclaimeren om at de andre var flotte også.

Menmen, det tar jo aldri lang tid før noen kommer inn i tråder som dette og griner om at slanke blir sjikanerte og at det er kjipt gjort av feite kuer å si at de er bare skjelett og beinrangel.

Endret av Anjelika
Skrevet

Om det er sistnevnte forslag så er det da bare det første bildet som åpenbart er kritikk av at skinny=sykelig tynn i dagens samfunn eller proana-miljøene eller hva det nå skal være. De som blir kalt chubby, fat osv har jo åpenbart flotte kropper.

Mye meningsløs kjekling her nå, jeg forsto utmerket godt hva Tsunade mente med sitt utsagn, selv om hun glemte disclaimeren om at de andre var flotte også.

Menmen, det tar jo aldri lang tid før noen kommer inn i tråder som dette og griner om at slanke blir sjikanerte og at det er kjipt gjort av feite kuer å si at de er bare skjelett og beinrangel.

Gjest gjest-mann
Skrevet

Ja da, i en anorektikers eller klesdesigners forskrudde verden er dette sikkert helt logiske klassifikasjoner. Men hva i helvete vet de om virkeligheten? Den eneste tiltrekkende kvinnen i denne bildeserien er etter min mening sistnevnte; hun har en kvinnes kropp, tiltrekkende former, og ser ikke ut som et ihjel-designet skjelett. Men siden idioter setter standarden, så blir jo hun betraktet som obese. Hva annet å vente. Ha, ha, så latterlig. Skulle vært skuddpremie på folk som setter en slik absurd standard.

Skrevet

For første gang kan jeg kalle meg fat me snev av Mudcular.

Skrevet

Mitt poeng er at denne taktikken for å bygge opp seg selv og sine medsøstre ved å fremstille alle disse normale fine kvinnekroppene som anorektiske er en smule overdrevet, og jeg tviler på om dere kvinner hadde vært villig til å gå like langt og stemple en hel rekke normale peniser som "altfor store" for liksom å bygge opp selvfølelsen til de menn som har små.

Pointet er vel snarere en bildeserie hvor alle pensier var større enn 15cm - 15 cm er "tiny", 17 er "small" 20cm er "ok" 25cm er "normal" 30 cm er "big".

Det er vel ingen tvil om at bildeserien av damer kun viser den slankeste delen av skalaen. Det er vel ingen som har sagt at alle de avbildete er anorektiske(?)

Skrevet

Jeg er vel som "fat"?!??! Men er jo helt på tryne å kalle det fat osv. Dette er jo normale mennesker? herlighet!!!!!

Skrevet

Om du vil ha seriøse svar så bør du kanskje ikke poste en skala som er laget av en anorektiker, hehe. Uansett om man ikke tar hensyn til navnene så er den ganske dårlig, ser ikke den helt store forskjellen på chubby, fat og curvy.

Virkelig ikke? "Fat"(som for øvrig slett ikke er å betegne som overvektig i min bok)har brede hofter og utpreget timeglass-fasong, der "Chubby" er langt "rettere" i fasongen. Jeg kan dog si meg enig i at "Curvy" har en kroppstype som er tilnærmet identisk med "Fat" sin.

Skrevet

Jeg er vel som "fat"?!??! Men er jo helt på tryne å kalle det fat osv. Dette er jo normale mennesker? herlighet!!!!!

Men skalaen er laget av et modellbyrå, og det som er "fat" for dem, er slett ikke nødvendigvis "fat" for meg. Disse bildene viser tross alt den slanke siden av skalaen, hverken mer eller mindre.

Skrevet

Jeg vil vel si at jeg er et sted mellom curvy og obese i følge disse bildene :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...