Gå til innhold

Naboen har fest!

Fremhevede innlegg

Gjest Nathalie
Skrevet

Nabogutten som bor vegg i vegg med meg, han har fest og har på høy musikk så det rister i veggen min pga bassen. Nå er klokka snart elleve, jeg hadde planer om å legge meg men det må jeg bare vente med da det ikke går an å sove i dette bråket.

Det er lørdag, folk vil feste, jeg skjønner det. Men når man har naboer vegg i vegg så går det an å ta hensyn og ikke "ødelegge" andres lørdagskvelder, men heller dempe musikken og skru ned bassen, virkelig.

Han som bor i leilighten stakk av for en stund sida og har tydeligvis lagt ansvaret for leiligheten til en kompis. Om de ikke roer musikk og ståk til elleve, kan jeg da si ifra til dem? Eller burde jeg bare vente og håpe de drar? Er litt sjenert og sånn av meg så.. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan si fra, men jeg skjønner det er vanskelig. Tør aldri sånt selv, så jeg blir liggende og irritere meg. Det verste er når de begynner så sent at man skjønner fra første stund at de bryr seg 0 om husordensreglene. Spesielt høyblokker egner seg ikke til høylytt festing. Hvis alle skal ha flere fester i året der så blir det jo bråk konstant. Her hos oss går det litt i perioder, iblant kommer nye naboer som er bråkmakere, men etter en stund pleier de skjerpe seg. Så det tyder på at ikke alle er like feige som meg når det gjelder å si fra :sjenert:

Gjest pingvin
Skrevet

Nabogutten som bor vegg i vegg med meg, han har fest og har på høy musikk så det rister i veggen min pga bassen. Nå er klokka snart elleve, jeg hadde planer om å legge meg men det må jeg bare vente med da det ikke går an å sove i dette bråket.

Det er lørdag, folk vil feste, jeg skjønner det. Men når man har naboer vegg i vegg så går det an å ta hensyn og ikke "ødelegge" andres lørdagskvelder, men heller dempe musikken og skru ned bassen, virkelig.

Han som bor i leilighten stakk av for en stund sida og har tydeligvis lagt ansvaret for leiligheten til en kompis. Om de ikke roer musikk og ståk til elleve, kan jeg da si ifra til dem? Eller burde jeg bare vente og håpe de drar? Er litt sjenert og sånn av meg så.. :S

Nå må jeg bare si at: jeg er spennt på hvor lenge det går før KG sletter innlegget ditt og du ikke får noen hjelp. Jeg og en kompis prøvde å spørre på KG om vår bråkenabo- og vår tråd ble tatt vekk - to ganger.

Men jeg ville har ringt politi hvis dem ikke slutter med bråket på en lørdag kveld. Det er lov å klage på bråk etter klokka 23 på natta. Mulig politiet ikke kommer- men det er verdt ett forsøk.

Visst naboen skulle bråke og ha fest- da skal han henge opp nabovarsel.

Mitt problem blir løst med: at vi fløtter herfra. Våres bråkenabo har effektivt ødelakt vårt kollektiv og noen vil bare ikke bo her mer.

Håper det ordner seg bedre for deg.

Skrevet

Hvis du bor i borettslag så hjelper det ikke å klage til politi. Da skal alt gå via styret.

Skrevet

Huseieren av bygget er bortreist i helga. Om de fortsetter utover natta, er det jeg som må si ifra og be dem slutte eller kan jeg sladre til huseieren om denne festen så slipper jeg gå ut blandt de andre fremmede fulle folka og be dem være stille?

Og er jeg prippen nå?

Skrevet

Hvis du bor i borettslag så hjelper det ikke å klage til politi. Da skal alt gå via styret.

Tull.

Skrevet

Det er den beskjeden vi får her.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Sånne naboer er kjipe, hvertfall hvis man klager og naboen gir f. Jeg har klaget flere ganger på mine, men problemet er at de ikke tar tlf eller åpner døra. I de tilfellene har jeg sendt skriftlig klage. Det kan du og gjøre ts, hvis det varer utover natta. Jeg har bare klagd de gangene naboene har hatt vill fyllefest i 2-3-tida på natta. Nå har de blitt trua med utkastelse hvis de har fler crazy fester, så er heldigvis rolig. Men styret må få beskjed om at naboeene har sendt skriftlig klager først. Og du kan ringe politiet hvis det er skikkelig jævlig!

Hilsen Frk Narvestad light

Skrevet

Og da regner jeg med at styremedlemmene er tilgjengelige døgnet rundt slik at de kan oppsøke bråkmakerne og få de til å avslutte festen, også?

Jeg sitter i styret hos oss, og vi er IKKE tilgjengelige døgnet rundt. Det hender vi får inn klager på fester som har vært, hvor klageren skriver i klagen at etter at de enten har forsøkt å få kontakt med festmenneskene uten å lykkes kl da-og-da eller at de har fått kontakt, men null forståelse, har de ringt politiet og meldt inn saken kl da-og-da. Vi i styret går gjennom klagen og sender et skriv til den det gjelder om brudd på borettslagsreglementet bla-bla-bla. Er det gjentakende brudd på borettslagsreglementet, går vi til det skritt å sende advarsel. Vi har heldigvis ikke måttet gå lengre enn det.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg synes det er litt bortkasta politi-ressurser å få dem til å komme bort før du selv har prøvd å si ifra, det skjer faktisk litt verre ting på lørdagskveldene som politiet bør ta seg av enn folk som ikke får sove.

Jeg skjønner at det er kjempeirriterende, men om du a) bor i en blokk med bare studentkollektiv etc eller b) dette skjer en gang i skuddåret, så må man bare ta det spør du meg. Personlig hadde jeg satt på en film eller noe musikk selv, om jeg ikke skulle noe om morgenen da.

Men om du er veldig trøtt og vil sove så er det jo på ingen måte prippent.. lite er verre enn å sitte å høre på bassdunking da (nettopp derfor jeg ikke ville prøvd å legge meg engang!). Du kan jo banke på og be dem dempe seg og spør om de ikke har tenkt seg til byn snart, så vil de nok gjøre et hederlig forsøk på det.

Gjest pingvin
Skrevet

Den beskjeden du får der er ikke den vi fikk på politivakta. Er det ordensforstyrrelser er det ingen som skal vente til styremøte i borettslaget.. Styret i borettslaget er ikke myndighetene i Norge.Politiet er det og alle privatpersoner kan ringe dem når det er husbråk.

Eller mener borettslaget ditt at man skal spørre i styret før man ringer hvis man hører at naboen denger opp kjerringa si på kvelden også?

Skrevet

Haha, er da ikke borettslaget som skal bli tilkalt først i slike situasjoner.

Du får dobbeltsjekke, Kaffeavtalen , tror du har misforstått.

Skrevet

nei,det er ikke så lett å si ifra, tuslet en gang opp til en fest i etasjen over meg, i pysjbukse og med slitent fjes, da hadde jeg ligget våken siden klokken ett og da klokken var tre, gikk jeg opp. De ga seg heldigvis da, men har senere hatt lignende fester. Jeg skrev en lapp til de i postkassen om at de måtte ta hensyn, ellers ville jeg si ifra til huseier(de leier). Da skjerpet de seg, når folk leier er det vel lettere kanskje, fordi de da risikerer å bli kastet ut. Når folk eier er det vel annerledes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...