Julie Skrevet 2. oktober 2003 #1 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hei! Jeg går for tida på en antibiotikakur grunnet blærekatarr :x I helga er jeg bedt på fest hos ei venninne, og lurer på om det er skummelt å drikke mens jeg går på kuren? Middelet heter Selexid. Mvh Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. oktober 2003 #2 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ikke skummelt, men du ødelegger virkningen av kuren... Noen leger sier at ikke må finne på å drikke mens du bruker penicillin, andre sier at det ikke er så farlig. Jeg har opplevd at jeg ble enda dårligere enn jeg opprinnelig hadde vært, og måtte vente før jeg kunne starte på en ny og hardere kur...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #3 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er ikke farlig men som Imari sier, reduserer det virkningen på antibiotikan. Dette kan føre til at du ikke klarer å få bukt med urinveisinfeksjonen og den kan lett blusse opp igjen. http://www.helsenytt.no/artikler/legemidle...ler_alkohol.htm http://www.lommelegen.no/art/art801.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 2. oktober 2003 Takk for svar,jenter. Da står jeg over alkohol i helga. Orker ikke at denne greia skal blusse opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. oktober 2003 #5 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sikkert smart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2003 #6 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis alkohol ikke står nevn spesielt i pakningsvedlegget er det ikke noe problem å drikke alkohol under en antibiotikakur. At alkohol nedsetter virkningen på pennicilin er en moderne myte. På den annen side, når man går på en antibiotika kur kan det være greit å la kroppen få hvile. Da restituerer man raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. oktober 2003 #7 Del Skrevet 2. oktober 2003 At alkohol nedsetter virkningen på pennicilin er en moderne myte. Kanskje det. Men jeg opplevde i hvert fall at jeg ble mye dårligere enn jeg hadde vært fra starten av, og at jeg måtte på en enda hardere kur, fordi kroppen ikke tålte blandingen av alkohol og antibiotika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2003 #8 Del Skrevet 2. oktober 2003 Kanskje det. Men jeg opplevde i hvert fall at jeg ble mye dårligere enn jeg hadde vært fra starten av, og at jeg måtte på en enda hardere kur, fordi kroppen ikke tålte blandingen av alkohol og antibiotika. Ble senest i fjor fremlagt forskning som viste at alkohol ikke hadde noen virknig på pennicilinkuern. Og hvordan den tanke gangen har oppstått er det ingen som vet. Som jeg sa i forrige innlegg det er ikke nødvendig å belaste kroppen mer enn høyst nødvendig når man er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2003 #9 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er mange typer antibiotika. Sjekk om ditt antibiotika kankombineres med alkohol. http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=3245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå