Gå til innhold

Antibiotika og alkohol -farlig?

Julie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går for tida på en antibiotikakur grunnet blærekatarr :x I helga er jeg bedt på fest hos ei venninne, og lurer på om det er skummelt å drikke mens jeg går på kuren? Middelet heter Selexid.

Mvh

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke skummelt, men du ødelegger virkningen av kuren...

Noen leger sier at ikke må finne på å drikke mens du bruker penicillin, andre sier at det ikke er så farlig. Jeg har opplevd at jeg ble enda dårligere enn jeg opprinnelig hadde vært, og måtte vente før jeg kunne starte på en ny og hardere kur......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,jenter. Da står jeg over alkohol i helga. Orker ikke at denne greia skal blusse opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alkohol ikke står nevn spesielt i pakningsvedlegget er det ikke noe problem å drikke alkohol under en antibiotikakur.

At alkohol nedsetter virkningen på pennicilin er en moderne myte.

På den annen side, når man går på en antibiotika kur kan det være greit å la kroppen få hvile. Da restituerer man raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At alkohol nedsetter virkningen på pennicilin er en moderne myte.

Kanskje det. Men jeg opplevde i hvert fall at jeg ble mye dårligere enn jeg hadde vært fra starten av, og at jeg måtte på en enda hardere kur, fordi kroppen ikke tålte blandingen av alkohol og antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det. Men jeg opplevde i hvert fall at jeg ble mye dårligere enn jeg hadde vært fra starten av, og at jeg måtte på en enda hardere kur, fordi kroppen ikke tålte blandingen av alkohol og antibiotika.

Ble senest i fjor fremlagt forskning som viste at alkohol ikke hadde noen virknig på pennicilinkuern.

Og hvordan den tanke gangen har oppstått er det ingen som vet.

Som jeg sa i forrige innlegg det er ikke nødvendig å belaste kroppen mer enn høyst nødvendig når man er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...