Timar Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Hei, har satt igang prosjekt med å vaske dundynene i huset. Har vasket dem i vaskemaskin og nå tørkes de sammen med tennisballer. Men de blir jo virkelig aldri tørre? Har satt i gang tørking 5 ganger nå, men fortsatt er det fuktig.. Har noen noe tips? For det er vel helt fy fy å henge opp fuktige dundyner? (Har andre ting jeg skulle hatt vaska også.. )
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Har du en ekstra stor vaskemaskin? Hadde ikke fått plass til en dundyne i min maskin, og tørkinga ville bli et mareritt. Hadde brukt et renseri hvor de "fluffer" alt opp i tørkeprosessen.
Timar Skrevet 21. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2010 Nei, har ikke det Burde sikkert levert dem på rens, ja.. Her tørkes det fortsatt
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Oi... Er det fy-fy å henge dundyner til tørk? Det ante jeg ikke engang... Etter jeg dro mine ut av tørketrommelene var de fortsatt litt fuktige, da slo jeg ut tørkestativet med vinger og alt og la dynen oppå (en om gangen), så de hang litt men ikke helt da.
Timar Skrevet 21. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2010 Oi... Er det fy-fy å henge dundyner til tørk? Det ante jeg ikke engang... Etter jeg dro mine ut av tørketrommelene var de fortsatt litt fuktige, da slo jeg ut tørkestativet med vinger og alt og la dynen oppå (en om gangen), så de hang litt men ikke helt da. Funka det? Duna klumper seg vel, hvis man ikke får fluffa den bra opp, feks i tørketrommelen med tennisballer, men jeg aner ikke hvor tørr den må være for å henge den opp.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Funka det? Duna klumper seg vel, hvis man ikke får fluffa den bra opp, feks i tørketrommelen med tennisballer, men jeg aner ikke hvor tørr den må være for å henge den opp. Jeg har aldri tørket dundynene i trommel, jeg henger dem bare opp på stativet (dvs. jeg vasker en og legger den på langs over stativet, slik at mest mulig av dyna ligger, ikke henger) Har aldri hatt noe problem med det. Jeg rister og "fluffer" dyna nå og da i løpet av dagen, så duna flytter seg og får tørke. Kjenner jeg noen klumper så klemmer jeg dem bare ut.
Sizzy Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Litt av et prosjekt det der Alle nye dundyner er delt inn i "seksjoner" så det er dun i hver firkant (om du skjønner ), og da er det ikke noe problem å henge de opp. Men de gamle samler alt seg i bunnen og da må en nok riste de ofte, tror jeg brukte en uke på det sist...men da hadde jeg de ikke i trommel først!
Timar Skrevet 22. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2010 Åååå? Men kan ikke duna fortsatt klumpe seg i hver firkant? Nuvel, uansett godt å høre, for da er det sikkert ikke krise at ingen av dem ble helt tørre.. Da har jeg prøvde dette, to dyner down, på ei hel helg. Blir renseri neste gang, gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå