Gå til innhold

Tidsbruk i kirke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca hvor land tid tar en kirkelig viesle? selvfølgelig er det variasjoner, men sånn ca?

Prøver å sette opp en plan over dagen, sånn forløpig i hverfall!

Jeg vet at jeg må regne litt mer tid enn vanlig mellom frisøren og kirken, og i hvertfall god tid til å få på meg kjolen!

Kjøreplanen over middagen må nok vente litt, men er de noen som har erfaringer og tips til tidstyver utover dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vielse varer ca en halvtime, men dere bør beregne en time, for å ha litt å gå på om du skulle komme litt sent, og i tillegg er det nok en del gjester som vil ta bilder av dere utenfor og i kirken.

Gjest navnelapp
Skrevet

Den siste vielsen eg var i tok 1,5 time, inkl. helsing og fotografering av brudeparet og foreldre/søsken i ulike konstellasjonar. (Dette var ikkje dei proffe bilda.) Vi var inne i kyrkja i ein time, men det var mange opptredenar og mykje som skjedde.

Skrevet

Det kommer litt an på presten, og hvor mye sanger og kunstneriske innslag dere har.

Vi hadde to salmer og én solosang, og såvidt jeg vet varte selve vielsen under en halv time. Men man trenger fort minst et kvarter til å hilse på folk, pluss tid til bilder utenfor kirken med foreldre og annen familie.

Mitt forslag er sjekk med presten hvor lang tid dere bør beregne, og spør fotografen om det samme. Jo mer dere vet, desto bedre kan dere beregne programmet.

Planen for middagen bør dere la noen andre ha oversikt over - f.eks. foreldre eller toastmaster. Hos oss var det tre innslag vi ikke skulle vite om, og da fikk vi bare se en redigert tidsplan med "kunstnerisk innslag" for de stedene det var satt inn ting vi ikke skulle vite.

Andre ting som kan ta tid:

Å få folk til å sette seg til middag (det trengs sikkert 10-15 min fra folk får beskjed om å finne plassene sine).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...