Gjest imli Skrevet 21. august 2010 #1 Del Skrevet 21. august 2010 Inne på forumet her kjem eg stadig over innlegg der kvinner kallar sambuar og far til barna for "typen min", og eg har faktisk høyrt dette i verkelegheita og. Ikkje at det plagar meg så vanvittig kva andre kallar kjærastane sine, men eg må seie at eg trudde dette omgrepet høyrte heime på ungdomsskulen. Syns det høyrest veldig useriøst ut, og eg ville aldri ha kalt min sambuar for "typen min" (om eg hadde hatt ein), i alle fall ikkje viss me hadde ungar saman! Akkurat som eg ikkja hadde likt det om eg hadde ein sambuar som kalte meg for "dama" si. Er ein gift, kallar vel dei fleste kvarandre mannen/kona, men når dei er sambuarar? Går det ikkje berre an å kalle kvarandre sambuaren? Kva kallar du din sambuar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 21. august 2010 #2 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Jeg kaller min samboer Beistet mitt (pga et nick hun har brukt på nett, Olme Beist ) Ellers går det i kona, selv om vi ikke er gift enda, men det er under 3 uker igjen. Hun kaller meg kjærringa :rødme: Synes og typen/dama er litt sånn ungdomskole. Endret 21. august 2010 av fruBeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 21. august 2010 #3 Del Skrevet 21. august 2010 Inne på forumet her kjem eg stadig over innlegg der kvinner kallar sambuar og far til barna for "typen min", og eg har faktisk høyrt dette i verkelegheita og. Ikkje at det plagar meg så vanvittig kva andre kallar kjærastane sine, men eg må seie at eg trudde dette omgrepet høyrte heime på ungdomsskulen. Syns det høyrest veldig useriøst ut, og eg ville aldri ha kalt min sambuar for "typen min" (om eg hadde hatt ein), i alle fall ikkje viss me hadde ungar saman! Akkurat som eg ikkja hadde likt det om eg hadde ein sambuar som kalte meg for "dama" si. Er ein gift, kallar vel dei fleste kvarandre mannen/kona, men når dei er sambuarar? Går det ikkje berre an å kalle kvarandre sambuaren? Kva kallar du din sambuar? Jeg kaller ham kjæresten min eller typen min. Samboeren høres så kjedelig og voksent ut. "urk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #4 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg kaller min samboer Beistet mitt (pga et nick hun har brukt på nett, Olme Beist ) Ellers går det i kona, selv om vi ikke er gift enda, men det er under 3 uker igjen. Hun kaller meg kjærringa :rødme: Synes og typen/dama er litt sånn ungdomskole. Åh, leste det du skrev flere ganger og kunne ikke skjønne at kona di er ei kvinne, når du selv er det? Så kom jeg på hva det heter, lesbisk.. Flau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #5 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg synes "samboer" er et fælt navn.. Med mindre det er relavant for samtalen å få frem at man faktisk bor sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 21. august 2010 #6 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg synes "samboer" er et fælt navn.. Med mindre det er relavant for samtalen å få frem at man faktisk bor sammen. Jeg og syns det. Det høres så... hva er ordet jeg leter etter.. Uansett høres det ikke ut som man er forelsket i vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #7 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg og syns det. Det høres så... hva er ordet jeg leter etter.. Uansett høres det ikke ut som man er forelsket i vedkommende. Mhm! Det er min oppfattelse óg. Litt som en uviktig person som bare er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 21. august 2010 #8 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Jeg kaller ham mannen min, typen min, samboeren min, gubben, min andre halvdel osv. og jeg gir en god faen i hva andre måtte mene om hva jeg omtaler ham som. Jeg trodde vel egentlig ikke at noen går rundt og reagerer på at jeg sa "typen min" selv om jeg er 26. Og vi er forresten veldig forelsket selv om jeg noen ganger kaller ham samboer og han kaller meg kjerring Endret 21. august 2010 av Invicta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 21. august 2010 #9 Del Skrevet 21. august 2010 Noen sier mannen, noen sier dama, noen sier typen, noen sier gubben, noen sier kona, noen sier kjerringa, noen sier samboeren og noen sier kjæresten ... uanhengig av alder tror jeg folk sier det som passer de best der og da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. august 2010 #10 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg synes "samboer" er et fælt navn.. Med mindre det er relavant for samtalen å få frem at man faktisk bor sammen. Altså, pratar ein med kjente, brukar ein vel berre fornamna. Men i samtale med folk ein ikkje kjenner så godt, eller i forum på internett, er vel det ein grei betegnelse når det skal fram kva forhald ein har til personen? Kva namn ville du brukt i stadet? Viss ein er sambuarar og har barn saman? Eg syns "faren til barna" blir å distansere seg frå mannen, medan "kjærasten min" får det til å høyrest ut som om mannen ikkje er far til barna. "Typen min" har eg allereie sagt mi meining om... Kanskje det berre er eg som likar å fundere litt på slike ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 21. august 2010 #11 Del Skrevet 21. august 2010 Altså, pratar ein med kjente, brukar ein vel berre fornamna. Men i samtale med folk ein ikkje kjenner så godt, eller i forum på internett, er vel det ein grei betegnelse når det skal fram kva forhald ein har til personen? Kva namn ville du brukt i stadet? Viss ein er sambuarar og har barn saman? Eg syns "faren til barna" blir å distansere seg frå mannen, medan "kjærasten min" får det til å høyrest ut som om mannen ikkje er far til barna. "Typen min" har eg allereie sagt mi meining om... Kanskje det berre er eg som likar å fundere litt på slike ting Om du sier kjæresten din så skjønner vel folk du snakker om faren til barna dine. Er man ikke kjærester lengre fordi man har fått barn sammen?? Nettopp samme grunn er jeg skeptisk til å gifte meg for da kan man liksom ikke si kjæresten lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #12 Del Skrevet 21. august 2010 Altså, pratar ein med kjente, brukar ein vel berre fornamna. Men i samtale med folk ein ikkje kjenner så godt, eller i forum på internett, er vel det ein grei betegnelse når det skal fram kva forhald ein har til personen? Kva namn ville du brukt i stadet? Viss ein er sambuarar og har barn saman? Eg syns "faren til barna" blir å distansere seg frå mannen, medan "kjærasten min" får det til å høyrest ut som om mannen ikkje er far til barna. "Typen min" har eg allereie sagt mi meining om... Kanskje det berre er eg som likar å fundere litt på slike ting "Med mindre det er relevant for samtalen", sa jeg.. Opphører kjæresteforholdet når man får barn? Eller er det ikke en "viktig" nok benevnelse? Jeg har ingenting i mot at andre kaller "sin bedre halvdel" for samboer, men jeg ser ikke hvorfor benevnelsen må forandre seg når man får barn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #13 Del Skrevet 21. august 2010 Nettopp samme grunn er jeg skeptisk til å gifte meg for da kan man liksom ikke si kjæresten lengre. Det er jo helt feil Selvsagt går det å si "kjæresten" om ektemannen sin!! Mange gjør det...i all fall i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. august 2010 #14 Del Skrevet 21. august 2010 Om du sier kjæresten din så skjønner vel folk du snakker om faren til barna dine. Er man ikke kjærester lengre fordi man har fått barn sammen?? Nettopp samme grunn er jeg skeptisk til å gifte meg for da kan man liksom ikke si kjæresten lengre. Men "kjærasten min" må jo ikkje vere faren til barna. Ein kan jo ha barn frå tidlegare, og så få ein ny kjærast. Då ville eg syns det var naturleg å kalle han det. Men ikkje viss me hadde felles barn. Eg ville ikkje kalt ein ektemann for kjærasten min... Utan at det betyr at eg ville ha vore noko mindre glad i han enn før me gifta oss Dette blir vel nesten meir ein språk-diskusjon kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. august 2010 #15 Del Skrevet 21. august 2010 "Med mindre det er relevant for samtalen", sa jeg.. Opphører kjæresteforholdet når man får barn? Eller er det ikke en "viktig" nok benevnelse? Jeg har ingenting i mot at andre kaller "sin bedre halvdel" for samboer, men jeg ser ikke hvorfor benevnelsen må forandre seg når man får barn.. Nei, forhaldet ender jo ikkje sjølv om ein har fått ungar, men det kjem jo unektleg inn ein ny dimensjon, ift å berre vere sambuarar. Alle har vel ulike meiningar om dette, artig å sjå kva andre tenkjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 21. august 2010 #16 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg sa kjæresten min når han var det, når vi var samboere sa jeg samboeren min og nå mannen min. Typen min brukte jeg når jeg var fjorten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. august 2010 #17 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg sa kjæresten min når han var det, når vi var samboere sa jeg samboeren min og nå mannen min. Typen min brukte jeg når jeg var fjorten. Då tenkjer me likt, i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #18 Del Skrevet 21. august 2010 Men "kjærasten min" må jo ikkje vere faren til barna. Ein kan jo ha barn frå tidlegare, og så få ein ny kjærast. Då ville eg syns det var naturleg å kalle han det. Men ikkje viss me hadde felles barn. Eg ville ikkje kalt ein ektemann for kjærasten min... Utan at det betyr at eg ville ha vore noko mindre glad i han enn før me gifta oss Dette blir vel nesten meir ein språk-diskusjon kanskje... Når du flytter sammen med den nye kjøresten, uten å ha fått felles barn, hva kaller du ham? Jeg må innrømme at jeg faktisk aldri har dradd slutninger om farskap utifra kjæreste/samboer-tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 21. august 2010 #19 Del Skrevet 21. august 2010 Åh, leste det du skrev flere ganger og kunne ikke skjønne at kona di er ei kvinne, når du selv er det? Så kom jeg på hva det heter, lesbisk.. Flau Veldig lesbisk :gjeiper: Ikke noe å være flau over. Er ganske vandt med å være antatt heterofil i så måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #20 Del Skrevet 21. august 2010 Til mine nærmeste: Kjæresten min eller navnet hans. Til bekjente og mennesker jeg ikke er like åpen mot: Samboer Selvom jeg er 31år med samboer og to små, er det mulig å bli tatt seriøst når jeg sier kjæreste min/navnet hans til mine aller nærmeste venner/familie. Kan da absolutt ikke se problemet med dette Har dog alltid vært mennesker som aldri helt får meg til å være like åpen der ute, som får en side av meg hvor jeg mister interessen for å være interessant eller vise seg selv, så jeg velger å være stiv og si Samboer etc. Ganske ærlig, men sånn er det faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå