Mrs. B Skrevet 2. oktober 2003 #1 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vi har nettopp kjøpt ny bil og skal levere den gamle til vraking. Vil derimot vente med dette til neste år siden vrakpanten sannsynligvis går en del opp da. Derfor vil vi inntil videre parkere bilen hos svigers og levere inn skiltene og si opp forsikringen. Skal det ikke annet til enn at man tar av skiltene og leverer de til Statens Vegvesen - eller er det noe mer/annet som må til? Håper noen kan opplyse meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #2 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg mener at det er bare å levere inn skiltene til Biltilsynet, der får du en kvittering på at de er innlevert. That's it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. oktober 2003 #3 Del Skrevet 2. oktober 2003 Du får ikke vrakpant på en bil uten skilter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 2. oktober 2003 Du får ikke vrakpant på en bil uten skilter. Er det tilfelle? Hvorfor det egentlig? Passer jo litt dårlig det da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. oktober 2003 #5 Del Skrevet 2. oktober 2003 Fordi hensikat med vrakpanten er å få vrak vekk fra veiene. Står de parkert et sted er de jo ikke en fare for noen. Tror mange kunne ha blitt rike om de fikk vrakpant for alt som en gang hadde hatt motor og fire hjul Står mye rart langs veiene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 2. oktober 2003 #6 Del Skrevet 2. oktober 2003 Man får vrakpant på biler uten skilter, må bare ha med bekreftelse på at skiltene er levert til Biltilsynet. Gjorde dette senest i sommer. Husk bare på at veiavgiften går fra 1. januar til 1. januar, så du må levere inn skiltene før det for å slippe å betale den! Vi kjøpte et vrak (delebil) uten skilter (aner ikke når de ble levert inn), tok av det vi trengte på vraket, og leverte det på bilopphuggeri sammen med kvittering som vi fikk på biltilsynet (hadde med vognkort + navn på tidligere eier). Fikk 1500 kr. inn på konto ca. 3 uker senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. oktober 2003 #7 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ok, det var jeg ikke klar over. Kanskje noen har de helt nøyaktige reglene for hvordan dette fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #8 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg mener at det er bare å levere inn skiltene til Biltilsynet, der får du en kvittering på at de er innlevert. That's it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 2. oktober 2003 #9 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sist de hadde en slik "kampanje" med høyere vrakpant gjaldt den bare for biler MED skilter. De uten skilter fikk kun den ordinære.. Vet om flere som bommet på det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 2. oktober 2003 #10 Del Skrevet 2. oktober 2003 Mulig du kan få korrekt svar her.... http://www.blb.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #11 Del Skrevet 2. oktober 2003 www.blb.no fungerer ikke, sikker på at det var riktig adr.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 2. oktober 2003 #12 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det stemmer at man i hovedsak ikke fikk høyere vrakpant for bil uten skilter på, under siste kampanje. Dette kan det hende de ikke legger så stor vekt på denne gangen, siden en annen detalj med kampanjen er å få bort alle sjenerende vrak som står parkert rundt om i byene. Men man får se, er jo ikke sikkert det blir noe av engang med våre flotte politikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 3. oktober 2003 #13 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hmmm, den adressen funker hos meg??? Når jeg klikker på den i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #14 Del Skrevet 3. oktober 2003 Gjør det enkelt: Ring nærmeste trafikkstasjon og spør. (Det som het Biltilsynet inntil for ca 10 år siden) Folk er treeeege i oppfattelsen Det er også mulig du finner noe på www.vegvesen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 3. oktober 2003 Gjør det enkelt: Ring nærmeste trafikkstasjon og spør. (Det som het Biltilsynet inntil for ca 10 år siden) Folk er treeeege i oppfattelsen Det er også mulig du finner noe på www.vegvesen.no Grunnen til at vi ikke har ringt dem er at de kun har et tlf nummer som koster 10 kroner i minuttet og ringe - og det gidder jeg ikke. På sidene til Statens Vegvesen står det heller ikke noe særlig om det. Men uansett så har vi nå vært innom vegvesenet og levert inn skiltene der, så nå er ihvertfall det gjort. Da slipper vi å betale forsikring på den mens den står parkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #16 Del Skrevet 3. oktober 2003 Grunnen til at vi ikke har ringt dem er at de kun har et tlf nummer som koster 10 kroner i minuttet og ringe - og det gidder jeg ikke. Hvis du ikke gidder det, kan du skylde deg sjøl om du går glipp av tusenvis av kroner, men: Dette er noe forbannet tull. Slå opp i telefonkatalogen på "Statens vegvesen" og ring nummeret som står der. Alternativt kan du kikke her og finne din region/din trafikkstasjon. 815-numrene koster det samme som de andre, men om du ikke vil eller kan ringe et 815-nummer kan du jo bare bruke ett av de andre? ... Skulle gjerne visst hvem som har klart å innbille deg at det koster 10 kr i minuttet å ringe til statlige forvaltningsorganer i Norge. Skulle jo tro det var "Pene Helene" på Teletorg du skulle ringe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 3. oktober 2003 Veldig hissig da. Det var mannen som fant ut dette. Får vel riste litt i han da og høre om det virkelig stemmer. Uansett så ville vi nok levert inn skiltene nå tror jeg, for å vente på at en vrakpant kanskje skal gå opp til neste år er ikke sikkert verdt det om man likevel må betale årsavgift og forsikring mens man venter. Nå får vi bare håpe at de vil ha parkerte biler til høy vrakpant også om den går opp - da ville det vært en hyggelig bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 6. oktober 2003 #18 Del Skrevet 6. oktober 2003 Kan vel bare si med en gang at det ikke er noen vits i å ringe Statens Vegvesen for å sjekke vrakpant og eventuelt oppgang på dette. Det er Tollvesenet sitt bord. Ring derfor ditt tolldistrikt for å forhøre deg om dette, men de vet vel ikke stort mer de heller iogmed at politikerne ikke har bestemt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå