Snart Frue Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Jeg slapp ut vår kastererte katt på 2,5 år ut i den store verden for 1,5 time siden. Vi har bodd på nytt sted i 2 uker nå så jeg tenkte at nå var det på tide at han fikk slippe ut. Han har alltid kommet og gått som han ville der vi bodde før. Vi har gått tur med han i bånd i ei ukes tid rundt husveggene slik at han ble litt kjent før vi slapp han ut alene. Jeg var også ute og gjorde litt hagearbeid da jeg slapp han ut. De første minuttene holdt han seg i hagen vår men brått forsvant han gjennom hekken til nabo'n og borte ble han. Jeg så han såvidt en halvtime etter.. da forsvant han rundt hushjørnet og ble borte igjen. Jeg er bare litt redd for at han skal klare å tulle seg bort og ikke finne hjem igjen. Har vært ute og puset på han flere ganger, men enten så er han ikke interessert i å komme inn igjen eller så er han utenfor hørevidde. Er det flere her inne som har erfaringer med å slippe ut pus for første gang på nytt sted? Katter har vel rimelig bra retningssans....håper bare ikke han har vendt nesen hjem til det forrige huset sitt.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Jeg har bare gode erfaringer med å slippe ut katter for første gang. Men jeg er alltid like engstelig hver gang. Det går som regel bra. Ellers hjelper det ofte å riste med litt tørrfor.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Det er skummelt. Min lille holdt seg rundt huset noen måneder. Våget seg først bare ut på verandaen, så ut i hagen, garasjen...og så opp på veien. Etter et halvt år kom den ikke inn igjen og var borte for godt. Om den ble overkjørt, stjælt eller spist av større dyr er uvisst. Lykke til.
Gjest Raindrops Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Den kommer sikkert tilbake:) Jeg har flyttet et par ganger med mine, og de ble alltid borte lenge første gangen jeg slapp dem ut. Masse å utforske å lukte på sikkert
Brunhilde Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Å, jeg forstår deg godt! Jeg har nettopp flyttet, og har gjort som deg, tatt noen turer rundt husveggene. Tenker å slippe pusen ut på egenhånd i løpet av uka - men gruer litt. Regner med at pusen din kommer hjem snart - skriv gjerne og fortell når den gjør.
Snart Frue Skrevet 21. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2010 Nå har pus kommet inn igjen. (av seg seslv). Han har sloss med en eller annen katt (hørte dem). Så nå er han inne igjen for å slikke sine sår. Jeg skal gå over han for se om noen av sårene er dype når han har roet seg. Men han kom i allefall inn igjen og da vet han hvor han hører hjemme!
fruBeist Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Vi slapp ut vår snart 9 år gamle kastrerte hannkatt etter under ei uke faktisk. Var ikke noe problem. Han er veldig hjemmekjær, og utrolig feig samtidig som at han er meget matglad. Husker ikke hvor lenge han var ute første gangen, men han kom hjem. Skal vi ha han inn, så er det nesten nok å rasle litt med fòrbøtta, eller slå litt på boksematen med en gaffel, så kommer han løpende. Kattungen får ikke gå ute alene enda. Han skal kastreres først, og må vel bli rundt året før retningssansen er skikkelig utvikla. Vi har han med ut i bånd, så han får gjort seg kjent med utsida av huset og slikt. Bra pusen din kom hjem igjen!
Brunhilde Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Godt at han er tilbake. Min remjer så det suser her og jeg tror jeg skal slippe ham ut i morgen, han vil så veldig gjerne.
Gjest Cupcakes Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 når vi slapp ut pusejenta på nytt sted for første gang ventet vi til hun var blitt trygg på omgivelsene inne i det nye hjemmet. og når vi merket at det var hun, var vi ute sammen med henne i hagen og lot døren stå åpen hele tiden. lot henne ikke være helt alene uten mulighet for å komme inn før etter 2-3 uker. til nå har hun alltid kommet inn til ganske så regelmessige tidspunkter godt å se katten din kom hjem igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå