Capricorn Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Jeg har et gammelt Canon videokamera med de små kassettene. De vil jeg legge over på en harddisk via pc'en. Hvordan gjør jeg det? Det er en utgangs som heter s-out. Regner med at det er den jeg skal bruke, men hva skjer da? Må jeg ha et program på pc'en? Ikke si at jeg må ha det som fulgte med, for det har forsvunnet i løpet av diverse flyttelass
Red headed girl Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Små kassetter? Som i dv? Eller såpass gammelt at det er et analogt kamera? Alt er relativt :gjeiper:
Capricorn Skrevet 21. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2010 Små kassetter? Som i dv? Eller såpass gammelt at det er et analogt kamera? Alt er relativt :gjeiper: Det står mini-dv på kassettene.
Red headed girl Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Ok, følger det med en firewire-kabel? Isåfall er det bare å plugge den i kameraet, og i pc`en (om du har firewire på pcen såklart). De fleste har vel standardprogram som windows movie maker, og du kan spille inn filmen her, for så å lagre de på harddisken:)
Capricorn Skrevet 21. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2010 Ok, følger det med en firewire-kabel? Isåfall er det bare å plugge den i kameraet, og i pc`en (om du har firewire på pcen såklart). De fleste har vel standardprogram som windows movie maker, og du kan spille inn filmen her, for så å lagre de på harddisken:) Huset er nå snudd på hodet for å finne kabelen. Fant bare masse annet rart Men nå vet jeg hvilken kabel jeg leter etter. Takk for svar Skal få tak i en slik kabel og teste det ut. Det må da skje noe når jeg plugger det i pc'en så jeg vet hva jeg skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå