Gå til innhold

Fra gamle videokassetter og over på harddisken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et gammelt Canon videokamera med de små kassettene. De vil jeg legge over på en harddisk via pc'en. Hvordan gjør jeg det? Det er en utgangs som heter s-out. Regner med at det er den jeg skal bruke, men hva skjer da? Må jeg ha et program på pc'en? Ikke si at jeg må ha det som fulgte med, for det har forsvunnet i løpet av diverse flyttelass :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små kassetter? Som i dv? Eller såpass gammelt at det er et analogt kamera? Alt er relativt :gjeiper:

Skrevet

Små kassetter? Som i dv? Eller såpass gammelt at det er et analogt kamera? Alt er relativt :gjeiper:

Det står mini-dv på kassettene.

Skrevet

Ok, følger det med en firewire-kabel? Isåfall er det bare å plugge den i kameraet, og i pc`en (om du har firewire på pcen såklart). De fleste har vel standardprogram som windows movie maker, og du kan spille inn filmen her, for så å lagre de på harddisken:)

Skrevet

Ok, følger det med en firewire-kabel? Isåfall er det bare å plugge den i kameraet, og i pc`en (om du har firewire på pcen såklart). De fleste har vel standardprogram som windows movie maker, og du kan spille inn filmen her, for så å lagre de på harddisken:)

Huset er nå snudd på hodet for å finne kabelen. Fant bare masse annet rart :sjenert:

Men nå vet jeg hvilken kabel jeg leter etter. Takk for svar :)

Skal få tak i en slik kabel og teste det ut. Det må da skje noe når jeg plugger det i pc'en så jeg vet hva jeg skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...