AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Hei Skal flytte og trenger da ny tv, har en liten stue og vil ikke ha en gigantisk monster, men vil ha en som er bra å se på. Hva er normalt? Hvor stor tv er liksom standarden for oss som ønsker en "familie tv" uten store finesser eller kino-følelse? Hva skal man gå for av type? LCD? Plasma? Noen som kan gjøre meg litt mindre forvirret????
Berentsens Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Jeg ville valgt det som lommeboka tåler. Undersøk priser rundt omkring, og finn ut hvor stor TV dere vil ha.
Gjest SmallTalk Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 32" LCD eller LED-tv. Nor større blir for stort når du har lita stue. Plasma har dårligere farger enn LCD og LED. Prisen er heller ikke så gal. Du får en grei TV for under 4000.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Hva er egentlig forskjellen på LCD og LED?
Gjest Badabing Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 (endret) LED er det beste valget nå, men det er fortsatt ganske dyrt. Av plasma og LCD, så varierer det etter hvilke behov du har. Har du mediasenter eller PS koblet opp mot TVen, og om du i tillegg spiller, lønner det seg med LCD. Om du stort sett ser på vanlig TV eller film, lønner det seg med plasma. Selv har jeg valgt LCD fordi det passer mitt behov best, men kommer til å kjøpe LED når de går litt mer ned i pris. Edit: Glemte å svare ang. størrelse. Hva er en liten stue? Stua vår er 30 kvadrat, og vi sitter ca.4 meter fra TV'en. Den er 37". Det er for lite, men vi kjøpte den da vi bodde i en mindre stue. 32" synes jeg som regel alltid blir for lite, men 37" er greit om du bare sitter et par meter fra TV'en. Pappa har 42" og sitter et par meter fra TV'en, og det blir for stort igjen. Endret 22. august 2010 av Badabing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå