AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Min manns bror og hans kone fikk en nydelig baby for 3 år siden. Som førstefødt i sin generasjon, arvet han alt min svigermor hadde tatt vare på (den yngste onkelen er bare 11, så utstyret var langt ifra utdatert - i tillegg til arvegods som en nydelig, hjemmelagd vugge, mye hjemmesydde/strikkede plagg etc). Nå skal jeg og min kjære ha vårt første barn til vinteren, og min mann hintet til sin bror om at det hadde vært fint om vi kunne få låne noe av dette utstyret (hintet som i "ja det er vel snart på tide å begynne å hamstre utstyr, lurer på hva vi kommer til å trenge?"). Han fikk da beskjed om at de kom til å beholde alt utstyret selv, for de ikke har bestemt seg enda for om de skal ha et barn til eller ikke. Føler meg litt grinete over at de ikke vil låne bort ting som min mann har like mye "rett" på som de har, når de ikke engang har begynt å planlegge barnet de "holder av" tingene for...
Gjest strykebrett Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Jeg er enig med de i at det er ganske egoistisk av de å holde på tinene sånn. Man burde jo både med tanke på øknonomi og miljø dele på ting som man bare trenger i kort tid uansett. Men du får jo liksom ikke gjort noe med det uansett da, så det er ikke så mye vits i å gå rundt å iritere seg heller.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Legg misunnelsen til side og kjøp det du trenger av utstyr selv. Så har du til første og andre og hvor mange du akter å få. Og så gjemmer du vekk til egne barnebarn og legger deg på minne at de skal dele likt.
kulu-kulu Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Jaja,noen er og blir grådige og egoistiske. Skjønner virkelig ikke hvorfor dere ikke kan låne utstyret , så får de det tilbake , når behovet deres skulle dukke opp.. Lykke til m shopping og baby
Hedda-78 Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Kanskje de misforsto og trodde dere ønsket å FÅ tingene. Spurte dere spesifikt om å få LÅNE tingene en stund?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Om de fikk ting som tilhørte din mann når han var liten, så tror jeg kanskje jeg vært så frekk og bedt om å få det tilbake.. Er du sikker på at svigermor ga alt vekk, eller om hun mente arvegodset skulle gå på rundgang til barnebarna hennes? Om hun faktisk ga alt sammen til dem, så er det ikke så mye å gjøre med det..
Gjest Enny Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Det der syns jeg rett og slett er frekt av broren. Sitte å gnuge på utstyret på den måten. HUff
Jade Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 (endret) Mannen din kan jo ta en prat med moren sin. På en litt "lur måte". Kanskje broren hans har misforstått litt når svigermor ga han alt utstyret? Ting som har tilhørt mannen din spesifikt burde han ihvertfall ha fått. Men de har vel gjerne brukt tingene begge to. Kan det være at broren hans og kona allerede har en spire på vei? Er det stor forskjell på økonomien til broren hans og dere? At de ikke har råd til å kjøpe utstyr selv, mens dere har ganske romslig økonomi? Uansett surt med spesielle ting fra barndommen som har stor affeksjonsverdi! Det hadde da måtte være mulig å dele på dette! Endret 22. august 2010 av Jade
Redbull Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Syns mora hans skulle "spart" noe til dere eg.. Å broren hans kan jo få det igjen om de får ett barn til..
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Det der syns jeg rett og slett er frekt av broren. Sitte å gnuge på utstyret på den måten. HUff Enny jeg ville ha bytta avatar... Denne minner meg bare om christine schurrer...
Gjest Enny Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Enny jeg ville ha bytta avatar... Denne minner meg bare om christine schurrer... Hehe. Jeg fant den i galleriet her inne. Men jeg kan godt skifte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå