AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Hører svært mange si at alkohol er den verste gifta vi får i oss (selv vet jeg ikke hva som er verst), den er farligere enn tobakk og heroin. Sier dem. Men av likevel så drikker de flester alkohol, selv de som kommer med slikt. Det skjer stort sett i røyketebatten og cannabisdebatten. Men hva er grunnen til det? Er alkhol det verste, eller er folk så oppdatt å forsvare røyken og hasjen, som ikke er akseptert av de fleste, at de setter alkohol i dårlig lys da det er akseptert av "alle", og sikkert ikke går ut med det første heller?
Snill Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Det er mulig alkohol, kjemisk sett, er det største gifta, men jeg tror nok at hovedproblemet med alkoholen er det som skjer når man er påvirket. Eksempler kan jo være alt av vold nattestid og i helgene, som med overvekt er alkoholrelatert. Så har man jo det som skjer innen husets fire vegger, som er vanskelig å måle, men som det jo er naturlig å anta til en viss grad skjer i påvirket tilstand. Den kanskje mest innlysende er jo skader på seg selv ved at man faller eller finner på noe man ikke normalt ville gjort, gjerne fyllekjøring inkludert. I sum er altså ikke alkoholen den som skader mest. Jeg tviler på at direkte alkoholrealterte skader som f.eks. skrumplever står for en større samfunnsmessig belastning enn hva indirekte alkoholrelaterte (nevnt over) skader gjør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå