Gå til innhold

ble satt av på feil holdeplass.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok for første gang i sommer bussen til Bø i telemark grunnet et selskap jeg skulle i der borte.

har aldri vært der før, og når jeg gikk på bussen sier sjåføren at jeg måtte bytte buss på notodden og ta en ny buss derfra til Bø.

Turen går greit, og jeg ser vi kommer til notodden kommune/fylke (altså et sånt skilt).

10 minutter etter det roper sjåføren opp: "Notodden neste".

Sjåføren stopper, og jeg går av på det hun sier er notodden. Når jeg går av, står jeg midt i ingenmansland, og etter 5-10 minutter ser jeg at dette trolig ikke er der jeg skal bytte buss, og jeg begynner å gå. jeg går og går til jeg kommer til en butikk.

jeg får vite av trafikkanten at neste buss ikke går før om 3 timer igjen, og jeg skulle rekke å være et sted innen en time. Hadde med meg bløtkake og flere ting som ble ødelagt i varmen.

det hele ender med at jeg må ta taxi fra notodden, til Bø i telemark. og dette kom på 800 kr cirka.

Jeg klager så til nettbuss.

først møter jeg en forferdelig mann som mener dette er mitt ansvar.

jeg får så tak i en kvinne på hovedkontoret som har med reklamasjon å gjøre. hun har nå sendt meg en enveis billett i refusjon til Bø i telemark som plaster på såret.

Nå har det seg slik at de jeg besøkte i bø i telemark ikke bor der lenger en gang, og jeg syns ikke dette er en god nok kompensasjon.

skal jeg bare ta bussen til bø i telemark bare for å ta den? :klø:

dette vet hun om.

hva syns dere om denne kompensasjonen? Mener selv jeg burde få refundert taxiutgiftene og ikke en enveis billett til et sted jeg tvilsomt skal til igjen.

Hvor kan jeg ellers klage, hvis jeg ønsker å gå videre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med den forferdelige mannen, jeg.

Du spurte ikke sjåføren da du gikk av, om dette var det stoppet der den andre bussen kom? Du kan ikke forvente at sjåføren skal huske deg og passe på at du ikke går av på feil sted. Han kjører buss, ikke taxi.

Skrevet

Enig med personen over.

Skrevet

Er enig med den forferdelige mannen, jeg.

Du spurte ikke sjåføren da du gikk av, om dette var det stoppet der den andre bussen kom? Du kan ikke forvente at sjåføren skal huske deg og passe på at du ikke går av på feil sted. Han kjører buss, ikke taxi.

Vel, du vet jo ikke hva den forferdelige mann sa, så å seg enig i noe du ikke vet noe om, blir litt rart. hehe.

Når det er sagt, så innrømmer de sin feil ved å gi meg kompensasjon ved å gi meg en ny fribillett.

Poenget er at hun sa: notodden neste stopp. da tror man at det er notodden, som sjåføren sa. jeg har aldri vært på notodden, så jeg kan ikke lukte at hun sier feil, eller vite at dette ikke er notodden.

så mitt poeng er ikke at hun skal passe på meg, men hun skal ikke si at en holdeplass heter notodden, når den heter Dr.Løkkes vei eller hva den nå het. :)

ts.

Skrevet

Vel, du vet jo ikke hva den forferdelige mann sa, så å seg enig i noe du ikke vet noe om, blir litt rart. hehe.

Du skrev at han mente det er ditt ansvar. Hva ellers trodde du jeg sa meg enig i?

Har sjåføren sagt feil navn på en holdeplass, så har de selvsagt gjort en feil.

Skrevet

Jeg har opplevd lignende ting, og det er fælt at man f.eks mister neste tog videre fordi det var visst flere togstasjoner i den byen jeg var i, og jeg står på feil togstasjon. Det som er bra er at man lærer av feilene man gjør, så jeg spør heller flere ganger enn å anta at det er riktig.

Ja, du burde spurt buss-sjåføren før du gikk av for å være helt sikker på om dette var riktig buss-stopp. Det er noe jeg alltid gjør! Du har iallfall erfart noe som du tok lærdom av, og det billetten du fikk kan du jo bare selge på finn.no. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...