Gå til innhold

Når noen spør om jeg kn legge ut og få igjen penger etterpå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Ikea med de 3 roomiene mine. Vi skulle handle til leiligheten. Siden det bre bli styr å dele summen på fire i kassen så skulle en legge ut og få tilbake. Det blei meg. Jeg betate 1000 kr. Jeg hr fått 250 av hun ene jenta. Jeg hengte opp lapp i lieligheten med sum og kontonummer, men ingenting skjer. Jeg syns det er dritkjipt å mase etter pengene - men samtidig trenger jeg dem. Og det var mye crap vi kjøpte der som jeg egentlig ikke ville kjøpe - derfor surt at det er jeg som har betalt for det.

Hvorfor betaler ikke enkelte tilbake?! Skal jeg bare spør rett ut etter dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på Ikea med de 3 roomiene mine. Vi skulle handle til leiligheten. Siden det bre bli styr å dele summen på fire i kassen så skulle en legge ut og få tilbake. Det blei meg. Jeg betate 1000 kr. Jeg hr fått 250 av hun ene jenta. Jeg hengte opp lapp i lieligheten med sum og kontonummer, men ingenting skjer. Jeg syns det er dritkjipt å mase etter pengene - men samtidig trenger jeg dem. Og det var mye crap vi kjøpte der som jeg egentlig ikke ville kjøpe - derfor surt at det er jeg som har betalt for det.

Hvorfor betaler ikke enkelte tilbake?! Skal jeg bare spør rett ut etter dem?

Ja bare å spør! Si du trenger dem! De hadde vel ikke gådd på ikea om de ikke hadde råd, så det er vel bare latskap som gjør at du ikke får igjen pengene. Om de ikke hadde "planlagt" at en skulle legge ut, slik at de slapp å betale hehe :P

Skrevet

Jeg syns du skal si til de at du trenger de pengene selv, og at de må betale nå. Noen unge mennesker tenker bare på hvor kjipt det hadde vært om de måtte ha lagt ut og ikke fått tilbake, men når det gjelder andre så bryr de seg ikke.

Du må være litt bestemt, og hvis de ikke betaler tilbake så låner du aldri mer til dem.

Da har du dette kortet i bakhånd iallfall :)

Skrevet (endret)

Evt. gjør avtale med de om at du betaler kr X mindre i husleie neste måned, og at de betaler tilsvarende mer. X er beløpet de skylder deg. Kanskje lurt å skrible det ned på et papir og få de til å skrive under, med mindre de foretrekker å overføre/gi deg pengene med en gang.

Dette er forutsatt at dere betaler husleie sammen. Hvis du har egen leiekontrakt i kun ditt navn hjelper det ikke, for da går utleier direkte på deg.

Endret av ejoty
Skrevet

Ja, jeg synes bare du skal si det rett ut med et smil.

" Jeg skal ....... på *ukedag* , så det hadde vært fint om du kunne overføre pengene vi brukte på IKEA i løpet av dagen :) "

Skrevet

Beklager, men dette kan du bare venne deg til med en gang! Det finnes haugevis av folk som ikke betaler deg tilbake og langt fra alle er fattige studenter. Den eneste måten å få penger på er å børste av stoltheten og minne dem på det helt til de betaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...