Rachel Skrevet 2. oktober 2003 #1 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg trener ikke. Har ikke tid, rett og slett, ivertfall ikke organisert trening. Men så har man jo to bein, da. Som elsker å bygge seg sterke ved å traske over alt. Jeg har et mål om å gå en tur på ca. 1 time hver dag, og det skulle ikke være noe problem i og med at jeg har en lillealv som elsker å trille vogn med mammaen sin. Men så var det den motivasjonen, da! Hvordan i huleste skal jeg motivere meg? Jeg har ikke klart det tidligere, men nå MÅ jeg, for jeg merker at formen ikke er som den skal. I tillegg føler jeg meg fysisk svak i truende situasjoner; jeg vil gjerne kunne forsvare lillealven dersom det måtte bli nødvendig. (Som i går, da vi var ute og trillet og støtte på en fyllik som brølte og oppførte seg truende mot folk som gikk forbi ham. Sikkert naivt å tenke "Hjelp!" men det var det jeg gjorde. Uberegnelige mennesker er ikke behagelige når man har med seg et lite barn! Heldigvis brydde han seg ikke om akkurat oss.) Jeg tar meg av lillealven, studerer og tar kjøretimer, og har som sagt ikke tid til organisert trening. (Ballspill, trenigssenter, kampsport, svømming o.l) Går det an å motivere seg ved å si: Okei, nå skal jeg gå en time hver dag denne måneden. Klarer jeg det, skal jeg kjøpe en genser/et skopar/en stylingkrem eller noe sånt- har det virkning i det lange løp? Eller må jeg fokusere på helsegevinst ved å gå/manglende helsegevinst ved å IKKE gå? Nå skal jeg forresten logge av og ut å gå trilletur med lillealven. I en time. :blunke: Motivasjonen? At lillealven skal få frisk luft... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rachel Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 2. oktober 2003 Puh, det var godt. Lillealven ble også oppfrisket og i særdeles godt humør. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 6. oktober 2003 #3 Del Skrevet 6. oktober 2003 Liker impuls- og innfallsmetoden jeg. Bare synd at innfallene enten har en rot i noe usunt, eller at impulsene kommer for skjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå