Gå til innhold

Plutselig usikker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne jeg har hatt hele livet. Vi har gått gjennom det meste, men etter ho ble sammen med han ho skal gifte seg med, har ho blitt enda mer fjern og sjølsentrert rundt sitt nye liv.

Sjølsentrert var ho og når vi var yngre, så "egenskapen" er jo kjent for meg.

Noe forståelig er det jo, og jeg påstår ikke at jeg ikke har vært der sjøl. Til en viss grad ihvertfall.

Men ho og typen forlova seg nå tidligere i år. Det samme gjorde jeg og min kjæreste.

Vi kom nok igang fortere med planlegginga, og etter de fikk vite det, starta de for fullt og.

Så kommer det jeg blir usikker på.

Først spør ho min forlover (felles venn) om ho vet hvorvidt vi vil be de eller ei. For blir ikke de bedt til oss, ber ikke de oss i sitt bryllup. Policy'n er helt grei, den forstår jeg!

Så spør ho meg det samme, og jeg svarer bl.a. med "må du spørre om det??"

Mest fordi jeg hadde sett for meg ho som en helt naturlig del av min bryllupsdag..

Jeg ble heller paff av at ho stilte spørsmålet! Samtidig blir jeg heller usikker på om ho vil ha meg der i det hele tatt...

så jeg er heller usikker... For akkurat nå føles det som å be ho blir en "plikt" for gammelt vennskap og for at vi skal få komme i deres bryllup (de gifter seg da før oss)

Jeg vet ikke om jeg nå har veldig lyst til å gå i bryllupet deres av samme grunner...

Hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Handlar ikkje dette om å ta vare på vennskapet? Vil du beholde henne nær så er det ganske unaturleg å ikkje be henne.

Skrevet

Jo, det er sant. Men det føles som om ho ikke er spesielt interessert i det...

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, men det kan du jo ikkje vite. Då har du to alternativ: Spørje henne om ho vil at dokke framleis skal vere nære, eller så kan du berre gjere di eiga vurdering utfrå korleis du føler for henne som person, om ho er viktig for deg som menneske, uavhengig av kva du måtte tenke at ho vil.

Skrevet

Vær den voksne her. Legg vekk tvister , be henne du.

Skrevet

Mest fordi jeg hadde sett for meg ho som en helt naturlig del av min bryllupsdag..

Jeg ble heller paff av at ho stilte spørsmålet! Samtidig blir jeg heller usikker på om ho vil ha meg der i det hele tatt...

Synes ikke du skal tenke på hvordan hennes bryllup og gjesteliste skal se ut. Nå handler det om ditt bryllup, og du sier det er helt naturlig at hun er en del av dagen din. Da skal du selvfølgelg invitere henne. Du hadde kanskje angret i ettertid om du ikke inviterte henne til ditt eget bryllup.

Det kan være mange og rare grunner til at hun følte seg usikker og ville spørre. Og hvis du henger deg veldig opp i det må du nesten snakke med henne for å finne ut av ting, også får dere sammen finne ut om dere vil invitere hverandre.

Skrevet

Du hadde tenkt å be henne. Da ber du henne. Er hun i tvil på vennskapet deres, så kan dette kanskje føre det i riktig retning. Ikke la ting som dette ødelegge vennskap.

Skrevet

Her var det mye føleri ute og gikk. Kanskje du skal la mannen din bestemme gjestelisten?

Skrevet

heh, jo det er nok mye føleri.

Kan godt være at dette bryllupsstyret egentlig er det som endelig utløser en lenge påventa samtale...

Så har uansett bestemt meg for å ta en ordentlig prat med ho.

Forloveden min vil ikke bestemme over "min del" av gjestelista, siden det er snakk om min venninne. Men han støtter meg uansett hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...