AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 prøvd å gå på treningssenter tidligere, men det er jo så innmari dyrt. 549 i måneden, også må en låse fast i 12 måneder. eller så er det klippekort men da dyrere. vet noen om trening en kan delta på som koster mindre? fant ikke svømming- eller jo, men kan det ikke ordentlig og et er ikke noe kurs i nærheita. non i nærheita lillestrøm som tren no der, ønske sæ treningsvenner?
Wiggins Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Natur og utmark er (enn så lenge) gratis og tilgjengelig for alle i Norge. Kjøp deg et par gode joggesko og legg i vei! Jeg fatter ikke at folk kan få seg til å trene på tredemølle innendørs når det er fint eller brukbart vær ute. En gang måtte jeg trene innendørs noen dager på grunn av en skade. Det var midt på sommeren og det var faktisk folk der som sto og jogget på tredemølle, selv om det var sol og deilig vær ute. Ubegripelig. Uansett, du bør koste på deg et par gode joggesko. Ta en tur på Löplabbet, der videofilmer de løpesettet ditt på tredemølle for å se hva slags sko du trenger. Du kan spare på alt annet, men føttene er den delen av kroppen din som får mest juling og den delen du merker det best hvis du får en skade, så ikke vær gnien når det gjelder sko. Jeg leste nylig en artikkel om hvor viktig det er å velge riktige sko, der de hadde intervjuet en som jobbet på Löplabbet. Han hadde opplevd en far som hadde en sønn som slet med vondt i føttene. De eneste skoene han ikke fikk vondt av var de dyre joggeskoene, men de måtte han ikke bruke så ofte, fordi de var så dyre...
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 j klarer ikke gå særli lengre en 30 minutter opp til 45 minutter om jeg selvpiner meg . ja jeg har ordentlige sko. brede¨nok å flate. har fra spesialister fått fotsenger(inleggsåler) pga feilstilling å kronisk betennelser i begge hæla mine. bli liksom litt tiltak å gå tur alene. ikje lett få med non som vil gå så liten stund
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 så det har blitt feil sko altid når tråkkinga har blitt så jeg har fått betennelser. men det har ikke bare med sko å gjør. når feilstillinga også er gal men det er veldig viktig ja. så har altid spandert på meg noe dyrer sko ¨-å trudd det d ble riktig da de kjentes slik ut men
Gjest Iah Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Uansett, du bør koste på deg et par gode joggesko. Ta en tur på Löplabbet, der videofilmer de løpesettet ditt på tredemølle for å se hva slags sko du trenger. Du kan spare på alt annet, men føttene er den delen av kroppen din som får mest juling og den delen du merker det best hvis du får en skade, så ikke vær gnien når det gjelder sko. jeg synes dette høres interessant ut, men jeg har ingen erfaring med løping, hvis en ser bort i fra fotball som barn/ungdom. Lønner det seg å løpe litt før en eventuelt tar turen til Löplabbet for å få inn en eller annen slags teknikk, eller kan man like gjerne gjøre dette når man er helt fersk?
Gjest navnelapp Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Er du sjukmeldt, på aap eller dagpengar så sjekk ut aktiv på dagtid. Dei har tilbod i dei fleste kommuner, inkl. svømming, og kan vere noko for deg.
Meridian Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Jeg bruker kun naturen, det er gratis Pleier å sykle, eller gå tur i marka. Om jeg går korte turer går det greit å gå på asfalt med gode sko, men skal jeg gå lengre turer stikker jeg inn i marka og går i ulendt terreng, det er det beste for alle med rygg og leddplager osv. Sykling er veldig bra om man ikke klarer å gå så mye. Om vinteren går jeg på ski i marka, den er veldig god trening, og er bra for de fleste. Så prøver jeg å stå på slalom eller snowboard, men det går mest på ski.
ejoty Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Hva med å kjøpe deg en treningsmatte og noen treningsdvd'er? Disse kan du bruke om og om igjen. Jeg har noen dvd'er som jeg bruker som variasjon til treningssenteret, eller hvis gruppetimene ikke passer min timeplan. http://www.play.com/DVD/DVD/4-/836804/Pilates-Weight-Loss-Workout-For-Dummies/Product.html er den dvd'en jeg har fulgt flest ganger.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 prøver meg med litt øvelser hjemme på matta nå. ca annenhver kveld
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Jeg er en av dem som ikke synes treningssenter er noe dyrt, jeg da, iallefall ikke om man bruker medlemsskapet sitt flittig. Mitt treningssenter er åpent fra 06:30 til 22:30 i ukedagene, og det er gruppetimer gjennom hele dagen, både sykling, aerobic, styrke og pilates. I tillegg har det et veldig utvalg av apparater og frivekter (som de færreste neppe har hjemme), og tilgang til treningsveiledning og personlig trener hvis jeg ønsker det. Innimellom har de spesialtimer og foredrag, og de gir rabatt på visse sportsbutikker. Dessuten kan jeg også dusje på senteret og bruke så mye varmvann jeg bare ønsker :fnis: Jeg kjenner flere som påstår at de ikke har råd til treningssenter, samtidig som de glatt kan bruke 500 kroner på byen en kveld eller kjøpe en ny bukse selv om de har ørten bukser. Da synes jeg egentlig de kan være ærlige og si at de rett og slett ikke prioriterer trening!
Gjest Invicta Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Jeg kjenner flere som påstår at de ikke har råd til treningssenter, samtidig som de glatt kan bruke 500 kroner på byen en kveld eller kjøpe en ny bukse selv om de har ørten bukser. Da synes jeg egentlig de kan være ærlige og si at de rett og slett ikke prioriterer trening! En kan vel trene selv om en ikke trener på senter?? Jeg prioriterer trening fremfor mye annet, men jeg bruker ikke treningssenter (diverse grunner), og synes det er veldig greit å ikke bruke 500 kr i måneden på medlemsskap.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 En kan vel trene selv om en ikke trener på senter?? Jeg prioriterer trening fremfor mye annet, men jeg bruker ikke treningssenter (diverse grunner), og synes det er veldig greit å ikke bruke 500 kr i måneden på medlemsskap. Ja, men nå snakket jeg om folk som ikke trener fordi de sier de ikke har råd til treningssenter. Ikke de som trener i skog og mark og hjemme.
Gjest Invicta Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Ja, men nå snakket jeg om folk som ikke trener fordi de sier de ikke har råd til treningssenter. Ikke de som trener i skog og mark og hjemme. Det var faktisk ikke innlysende ut fra innlegget ditt. Men ja, enig med deg, det er dårlig gjort mot kroppen sin å bruke høye priser som en unnskyldning for ikke å trene.
annemette Skrevet 22. august 2010 #14 Skrevet 22. august 2010 (endret) . Endret 3. november 2010 av annemette
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #15 Skrevet 22. august 2010 over 400 der også gitt! er vist ikke meningen at jeg skal tren
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #16 Skrevet 22. august 2010 over 400 der også gitt! er vist ikke meningen at jeg skal tren Det er jo ingen som hindrer deg i å trene - du MÅ jo ikke trene på senter! Selv går jeg tur, det er helt gratis - mange som jogger også, selv om det ikke er noe for meg. Jeg har en pilates-dvd som kostet 300,- kr, som jeg kan bruke hver dag om jeg vil, i tillegg til manualer i 3 str, ei matte og en sånn ball - hele settet kostet 200,- kr, tror jeg!
Gjest navnelapp Skrevet 22. august 2010 #17 Skrevet 22. august 2010 over 400 der også gitt! er vist ikke meningen at jeg skal tren Er du i full jobb? Viss ikkje, undersøk om det er "aktiv på dagtid" i din kommune. Det er eit treningstilbud som er på dagtid, og kostar 100,- per halvår.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #18 Skrevet 22. august 2010 tenkte på det sosiale biten da......... så kunne tenkt prøv kom meg ut på trening. men nå har jeg trent hjemme, så nå er det pause
Gjest navnelapp Skrevet 22. august 2010 #19 Skrevet 22. august 2010 Aktiv på dagtid er veldig sosialt, og variert. Turgåing, svømming, vekttrening m.m.
Sherry Skrevet 24. august 2010 #20 Skrevet 24. august 2010 Ikke alle treningssentere er nødvendigvis like dyre. Jeg trener selv på nautilus, hvor jeg betaler 210 i mnd, dette er da student pris, hvis ikke koster det 270 i mnd. )))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå