Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med særemne i norsk nå og vi skal velge en bok fra tre/fire forskjellige forfattere. Jeg må lese noe som jeg er interessert i, som krim/spenning.

Så jeg lurte på om noen hadde noen tips til forfatter+bok som jeg kan begynne å lese? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke kun velge èn forfatter, lese noen bøker av vedkommende, og så skrive særemne om det?

Krim finnes det jo mye av, men du kan jo f.eks. velge krimforfattere fra Norden, f.eks. Anne Holt, Unni Lindell, Håkan Nesser, Camilla Läckberg.

Gjest navnelapp
Skrevet

Stieg Larsson er jo interessant sidan det handlar mykje om politikk, overvåkning og hacking i tillegg til sjølve krimmen.

Skrevet

Er det lettere å velge 3 bøker fra samme for fatter enn å velge en bok fra tre forskjellige forfattere når man skal analysere og finne likheter/ulikheter i skrivemåte og språk?

Skrevet

Jeg har forresten begynt å lese "se deg ikke tilbake" av Karin Fossum

Skrevet

Er det lettere å velge 3 bøker fra samme for fatter enn å velge en bok fra tre forskjellige forfattere når man skal analysere og finne likheter/ulikheter i skrivemåte og språk?

Det kommer helt an på hva du vil fokusere på, og ikke minst hvor interessert du er i forfatteren.

Skrevet

Hva med å lese kvinnelige krimforfattere fra forskjellige land? Evt flere Karin Fossum-bøker (blant annet en nyere og en eldre) og sammenligne, se om det er noen utvikling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...