Marianneee Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Jeg skal begynne med særemne i norsk nå og vi skal velge en bok fra tre/fire forskjellige forfattere. Jeg må lese noe som jeg er interessert i, som krim/spenning. Så jeg lurte på om noen hadde noen tips til forfatter+bok som jeg kan begynne å lese? :-)
Berentsens Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Kan du ikke kun velge èn forfatter, lese noen bøker av vedkommende, og så skrive særemne om det? Krim finnes det jo mye av, men du kan jo f.eks. velge krimforfattere fra Norden, f.eks. Anne Holt, Unni Lindell, Håkan Nesser, Camilla Läckberg.
Gjest navnelapp Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Stieg Larsson er jo interessant sidan det handlar mykje om politikk, overvåkning og hacking i tillegg til sjølve krimmen.
Marianneee Skrevet 21. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2010 Er det lettere å velge 3 bøker fra samme for fatter enn å velge en bok fra tre forskjellige forfattere når man skal analysere og finne likheter/ulikheter i skrivemåte og språk?
Marianneee Skrevet 21. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2010 Jeg har forresten begynt å lese "se deg ikke tilbake" av Karin Fossum
Berentsens Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Er det lettere å velge 3 bøker fra samme for fatter enn å velge en bok fra tre forskjellige forfattere når man skal analysere og finne likheter/ulikheter i skrivemåte og språk? Det kommer helt an på hva du vil fokusere på, og ikke minst hvor interessert du er i forfatteren.
Gjest Jane E Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Hva med å lese kvinnelige krimforfattere fra forskjellige land? Evt flere Karin Fossum-bøker (blant annet en nyere og en eldre) og sammenligne, se om det er noen utvikling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå