Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å gå til hudlege, og lurer på om noen her har en anbefaling. Jeg planlegger å bestille time hos en privat lege slik at jeg unngår lang ventetid, og vil gjerne ha en som tar hudproblemene mine på alvor og har gode løsninger å tilby.

Jeg er 30 år og er plaget med fet, uren hud og store porer. Jeg kan sminke over det meste, og det er ikke verre enn at fastlegen min fnøs litt av meg da jeg tok det opp for en tid tilbake, men det er kanskje nettopp reaksjonen hans som gjør at jeg synes det er litt viktig med en som anerkjenner problemet mitt. Jeg skulle så gjerne slippe å ha tenåringshud lenger.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde den fnysingen av en hudlege jeg var hos. En kvinnelig privat. Helt forferdelig å bli møtt med en slik holdning. Hun himlet med øynene og skikkelig nedlatende holdning når jeg forklarte hvorfor jeg var der. Jeg fikk hjelpen jeg trengte på et medisink senter hos en hudpleiespesialist. Du spør om anbefalinger og er anonym og oppgir ikke noen steder som passer at hudlegen holder sted. Er du villig å reise hvor som helst hvis det er hjelp å få? :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for svar! Klønete av meg å glemme å si at jeg bor i Oslo. Det er absolutt en fordel om jeg ikke trenger å dra så langt ut av byen.

Æsj, jeg fryktet jo at hudleger ikke alltid tar "bagateller" på alvor. Går det an å spørre hva problemet ditt var?

Skrevet (endret)

Alvorlig komedon akne. Jeg hadde mesteparten av ansiktet tett i tett med store svarte prikker og dype porer som var meget skjemmende. I tillegg hadde jeg fullt av store sår (største som en tommelfinger) pga allergisk reaksjon på Bismuth og uttørket hud pga sminke. Av samme grunn var huden grå. Men siden hun hadde sett verre så var det bare for meg å leve med det. Og så snakket hun om psoriasis som hun så jeg har litt bak ørene at det måtte være mye verre. Og så den; Hadde jeg stått på andre siden av veien og sett deg ville jeg ikke sett urenhetene. Vurderer klagebrev pga den fæle behandlingen jeg fikk. Fikk ikke analyse, produkthjelp...nada...Betalte over 1000 kr for ingenting. Hun sa at ingen behandling kunne hjelpe meg. Jeg fikk på det medisinske senteret Obagi program med a-vitaminsyre. (Hudlegen påstod at dette tålte jeg ikke) Jeg tålte det helt utmerket og det hjalp veldig på mitt problem. Jeg kan idag gå uten sminke. :jepp: Fikk og der produkthjelp som hjelper å holde huden bra.

Bor du i Oslo så er hudlegen Bondevik en som kanskje kan være verdt å se nærmere på. Han jobber med innside og utside.

Jeg leste et tips på nett fra han og begynte å drikke omege 3,6, 9 og ta sink og vitamintilskudd og det har gjort kjempe for huden.:jepp:

Endret av DesertRose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...