AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Jeg er ikke norsk, jeg er født i et annet land. Jeg kom til Norge da jeg var bitteliten, men jeg har full kontakt med familien min i hjemlandet, og jeg besøker dem når det er mulighet for det. I år har jeg bestemt meg for at jeg vil feire jul hos familien min hjemme, for å si det sånn. Jeg vil si at jeg er singel, men dater og koser meg med en mann, vi har ikke snakket om forhold eller forpliktelser, det er slik som kommer med tiden tenker jeg. I dag kom det tilfeldig frem at jeg har bestilt billettene og blir borte 3 uker i Desember/Januar. Det som skjedde etterpå kan best beskrives med et ord, egentlig: KRIG.. Mannen klikket fullstendig, han hev kaffekoppen sin i bordet og sa at hvis ikke han fikk være med meg, kunne jeg enten slutte å tenke på å dra, eller dra og ikke se ham igjen. Hva i alle dager?? Jeg satt og så på ham med munnen åpen mens tårene begynte å strømme, jeg ble oppriktig skremt over reaksjonen, og før jeg fikk sagt noe reiste han seg for å gå. Jeg skjønte ikke hva som hadde skjedd før bilen hans suste avgårde. Kan noen hjelpe meg og forstå hva som skjedde der? Jeg ringte ham etterpå, sendte sms og sa at om han ville være med så var han da velkommen for all del, men jeg har ikke fått svar...
Timar Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Tja, kanskje han tar forholdet mer seriøst enn deg, og derfor blir skuffet over at du legger planer for juleferien uten å informere han i forkant? Ikke godt å si, men sånn du legger fram forholdet, så er du i din fulle rett til det. Et greit kompromis må da være at han blir med deg Håper det ordner seg, og at du finner ut hvorfor han klikka helt.
Gjest Xelle Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 For guds skyld ikke inviter denne mannen med deg! Han ga deg et valg å ta han med, eller å aldri se han igjen. Etter reaksjonen han ga deg, ville jeg valgt det siste.
kissmequick Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 (endret) Jeg hadde ikke villet ha med en mann som reagerer sånn på noe som helst jeg.. Her er det han som dreit seg ut.. ta det med ro og vent på en unnskyldning du:) Edit pga engelsk stavekontroll:/ Endret 20. august 2010 av kissmequick
Wildlily Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Hehe, jeg styrer med en eg og.. Me er ikke offisielt sammen enda men jeg håper vi er det når jula kommer.. Når han sa til meg at han skulle hjem 3 uker i jula, så ble jeg selvsagt litt skuffet.. 3 uker er lenge, og jeg som jobber i havet reiser ut slik at det blir totalt 5 uker. Men hvis det blir oss nå, så foreslår eg for ham når den tid kommer at eg kommer bort en 4 dager midt i hans ferie(det blir dyrt for meg, men har jo lyst å se ham). Og jeg vil jo gjerne være hjemme med min egen familie også. Så syns ikke jeg hadde noe grunn til å reagere slik som han din gjør. Send ham en sms og si til ham at familie er viktig for deg, og hvis han heller vil være helt alene hele jula uten noen som savner ham og er glad i ham så får han bare fortsette å oppføre seg som en umoden drittsekk.
Aelita Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Drøy reaksjon, jeg tror jeg hadde blitt helt stum selv!
Cata Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Er han så hissig i andre saker eller er dette et engangstilfelle? Det er litt viktig å tenke over, tror jeg. Har han for vane å fyke opp på denne måten så er det nok lurt å tenke over om bekjentskapet skal utvikle seg lenger. Er det første gang du ser tegn til slike utbrudd så kan det jo være at han hadde tenkt i de baner at dere skulle feire jul sammen og at han ble skikkelig skuffet over at du skal reise bort. Uansett var det en temmelig voldsom reaksjon så lenge dere tross alt ikke er kommet lenger enn til date&kos stadiet enda, så når han har roet seg og dukker opp igjen så ville jeg nok stilt noen spørsmål om hva som utløste så voldsomt sinne hos ham der og da. Tross alt så er du i din fulle rett til å reise på julebesøk til din familie uten ham, selv om jeg kan forstå at han ble skuffet hvis han hadde sett for seg fellesjul for dere to.
Gjest Iah Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Tråden er ryddet ihht reglene. Iah, moderator.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Jeg hadde nok blitt veldig skremt, og avsluttet det hele. Skremmende, selv når dere ikke er et par.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 burde vel fortalt ham om turen og ønsket i forkant ?? .. også ikke fortelle om ham. han følte seg vel ikke elsket, når det sku holdet hemmeli
maipai Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 For en skummel reaksjon! Hadde jeg opplevd noe sånt, hadde jeg aldri turt å fortsette noe forhold med han. Tenk hvordan han kan reagere på andre ting senere.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 For meg er jula hellig. Da reiser jeg hjem uansett hvor i verden jeg befinner meg. Er vant til å ha kjærester som også vender snuten hjemmover da. Hvis det ikke er så langt å reise, feirer vi kanskje nyttår sammen. Men jula er mer familie- enn kjærestetid for meg. Eller, begge deler hvis vi er i nærheten av hverandre i jula. Også hyggelig å møte venner som også er hjemme i bygda på julebesøk.
Piper Skrevet 20. august 2010 #13 Skrevet 20. august 2010 Om dere ikke er samboere eller gift, så informerer man, som du gjorde, hva man skal gjøre. Man spør ikke om det er greit at du reiser for å besøke din familie, når man ikke bor sammen. Får være måte på hva kjærester skal kunne kreve. Er noe helt annet når man bor sammen, og det skal være forskjell på kjæreste og samboer. Om man da ikke har vært sammen i ti år, feiret alle juler sammen, reist på ferier sammen ol, men valgt å leve hver for seg. Da blir det noe annet.
Eternity Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 Jeg ville blitt veldig skeptisk over den voldsomme reaksjonen, dere dater jo bare ?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 burde vel fortalt ham om turen og ønsket i forkant ?? .. også ikke fortelle om ham. han følte seg vel ikke elsket, når det sku holdet hemmeli Hemmelig ? Hun fortalte ham jo at hun skulle dra, i noe som sikkert foregikk som en normal samtale før han plutselig eksploderte. Hun har da ingen regel med å måtte spørre ham først? De er jo ikke kjærester engang! Dette høres kontrollerende ut for min del, jeg hadde blitt veldig skeptisk til noe fremtid med denne mannen.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 Takk for alle svar som har kommet så langt! Jeg har fortsatt ikke hørt noe i fra ham, jeg har ringt og sendt flere SMS der jeg har forklart hva julen betyr for meg, at jeg ikke har sett familien på lenge, og at jeg vil være med dem. Sant som var, jeg trodde ikke han var interessert, vi har faktisk bare dated. Om han har reagert lignende på ting før? I blant har han for vane å bli bråsint for ting jeg aldri hadde tenkt over. For eksempel så satt vi hjemme hos meg en kveld så fant han ut at han ville sjekke noe på nettet. Dataen min var litt treg, og han bannet og kallte den mye stygge ting for seg selv før han spurte meg om "hvordan jeg kunne holde ut med den dritten". Jeg bare smilte og sa at den duger for meg. Jeg tenkte ikke over at utålmodigheten hans kunne ramme andre situasjoner enn irritasjonsmomentet en treg data.. Og det har kanskje vært andre småting, hvis han er klar for å besøke meg eller gå ut sammen en kveld, og jeg kanskje ikke har tid eller krefter så har han blitt sånn "ja, ok, snakkes en annen gang." og så har jeg ikke hørt noe mer før kvelden etterpå, eller et par dager senere. Liksom som han mislikte å bli avvist. Episoden i dag har fått meg til å tenke, og jeg er fortsatt veldig lei meg over måten han reagerte på. Som flere av dere sier, kanskje det er best å ikke utvikle dette her videre? Hvordan kan jeg vite at han ikke reagerer slik, eller verre, igjen flere ganger? Hm
Mir Skrevet 20. august 2010 #17 Skrevet 20. august 2010 Det virker jo som han har et aggresjonsproblem fra hva du forteller. Det å bli sint pga en pc som går litt treigt? Furte som en liten unge fordi du er sliten og ikke orker ting? Ikke svare på tlf eller sms? Hvor gammel er han da? 14? Over og ut.
Eternity Skrevet 20. august 2010 #18 Skrevet 20. august 2010 Han høres ikke helt stabil ut, jeg tror du bør holde deg unna han. Hva med å gi beskjed om at du blir usikker på hans bråsinne, og tror det er best at dere avslutter kontakten siden du faktisk trodde dere var på datestadiet, et stadie hvor man faktisk fortsatt gjør hva man selv vil i jula.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #19 Skrevet 20. august 2010 Han der minner meg om den ene mannen venninnen min var sammen med. Det begynte i det "små", men utviklet seg fort til å bli både stort og ukontrollerbart. Jeg tror han du dater også sliter med temperament og sinnekontroll. Kanskje du skal holde deg litt på avstand fremover og bare observere ham mer?
Gjest navnelapp Skrevet 20. august 2010 #20 Skrevet 20. august 2010 Eg hadde nok også halde meg unna han, ja. Eg taklar heller ikkje slik aggresjon, og hadde trekt meg ut umiddelbart. Dette kjem nok ikkje til å endre seg vil eg tru, det er eit personlegheitstrekk som du må velge å leve med eller ikkje. Eg hadde valt det bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå