Gå til innhold

Sår av flått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bikkja mi hadde en flått under haka i går. Den var kanskje en dag gammel. Fjernet den og lot det være, men etterpå når jeg sjekket var det et sår på kanskje 5mm og en kul under såret.

Er det noe jeg burde bli bekymret over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det alltid hos både voffsane og kattene mine. Er greit og holde øye med det, og se at kulen går ned i løpet av noen dager og ikke opp :)

Også kan du jo holde øye med allmentilstanden til voffsen da. Blir han dårlig, så er det jo kanskje lurt og forhøre seg med veterinær :)

Skrevet

Ja for pleier alltid å bli en kul, men ble litt bekymret når det ble et "stort" sår også.. Kanskje huden er litt "lett skadelig" på haka?

Har vasket det med pyricept ihvertfall..

Skrevet

Mulig huden er litt ekstra sårbar på haka, eller at pus hadde sår der fra før av?

Kan jo også være at pus har prøvd og "klø av seg" flåtten som har skapt dette såret?

Bare hold øye med det, og hold det rent, vask og klepp litt rundt det, sånn at det ikke setter seg pels fast i det. Og blir det "stygt" eller større så burde du forhøre deg med veterinær. Eller hvis pus blir dårlig, er det lurt og forhøre seg med veterinær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...