Gå til innhold

Kaos på postkontoret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var på postkontoret for å hente en pakke i dag, men det var 38 i køen før meg(!). Da gav jeg opp og henter pakken en annen dag i stedet. Det pleier å være maks 4 i kø på dette postkontoret. Hva skjer i dag? Kan det være trygdeutbetaling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, faktisk.. Moren min var på postkontoret og checked ut trygden sin i dag, den kommer 20 august haha

Skrevet

hvorfor får de ikke penga satt direkte inn på konto da.

Skrevet

Trygdene kommer idag rett inn på konto, tror ikke det er noen lengre som får utbetalingsblanketter . Men om det er slik at de eldre går på postkontoret og tar den ut kontant er jo en mulighet. Det er normalt ikke så mye lengre køer på trygdeutbetalingsdag enn andre dager. Det er nok helt tilfeldig.

Skrevet

38?

Tror jeg hadde dødd av kjedsomhet...

Skrevet

Jepp, det er trygdeutbetaling den 20. i hver måned... :gjeiper:

Skrevet

Ok, da er det sikkert derfor. Men jeg så ingen eldre :klø:

Skrevet

Ikke bare eldre folk som får trygd vet du.

Mange yngre/middelaldrende som får diverse trygd og stønader også. Uføre, syke, m.m.

Skrevet

Ja, forskjellige stønader kommer den 20, minstepensjon, uføretrygd, og slikt også.

Skrevet

Ikke bare eldre folk som får trygd vet du.

Mange yngre/middelaldrende som får diverse trygd og stønader også. Uføre, syke, m.m.

Jeg vet da at det ikke bare er eldre som får trygd :ler:

Det var en som sa at eldre går og får penger ut kontant når trygden kommer, men det var ikke spesielt mange eldre der.

Skrevet (endret)

Jeg vet da at det ikke bare er eldre som får trygd :ler:

Det var en som sa at eldre går og får penger ut kontant når trygden kommer, men det var ikke spesielt mange eldre der.

Så kanskje noen av de yngre også tar ut penger. Eller kanskje til og med bruker noen av pengene til å betale regninger (God forbid)!

:gjeiper:

Endret av Medlem
Gjest SmallTalk
Skrevet

Trygdene kommer idag rett inn på konto, tror ikke det er noen lengre som får utbetalingsblanketter . Men om det er slik at de eldre går på postkontoret og tar den ut kontant er jo en mulighet. Det er normalt ikke så mye lengre køer på trygdeutbetalingsdag enn andre dager. Det er nok helt tilfeldig.

Tro omigjen. Jeg har jobbet tre år i en PiB, og det var rimelig mange som kom med utbetalingsblanketter for å hente trygda si. Dette gjelder spesielt eldre mennesker.

Skrevet

38?

Tror jeg hadde dødd av kjedsomhet...

Da skulle du ha testet Trafikanten i Oslo, over 100 i kø er helt normalt. :)

Skrevet

Så kanskje noen av de yngre også tar ut penger. Eller kanskje til og med bruker noen av pengene til å betale regninger (God forbid)!

:gjeiper:

Hvorfor så sarkastisk? Jeg har da ikke sagt noe annet? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...