AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Jeg skal gifte meg, og har i den anledning sett etter brudekjoler. Ved en ren tilfeldighet måtte jeg innom fretex og finne meg noen gamle filler jeg kunne bruke ute. På stativet henger verdens flotteste brudekjole, og jeg fikk lov å prøve den også. Herregud så godt den satt, og prisen var bare 1999 også. Jeg hadde ikke dette i kontanter, men de skulle legge av kjolen for meg til neste uke. I dag var jeg innom der igjen og viste den til venninnen min. Hun la fingrene bak i munnen og laget spylyder og sa noe sånt som at jeg kunne ikke finne på for alt i verden å kjøpe en så brukt kjole, og at det var en ekkel tanke at jeg skulle gifte meg i noe fra fretex, og så spurte hun om alle brudepikene skulle gå i filler fra samme butikk eller hva. Jeg ble lei meg, og kjolen mistet sin glans.. Er det virkelig så ille? Vi har ikke verdens beste budsjett heller, så så mye spart på kjolen kan gi igjen på flottere reise, eller penger til hus senere.
Optimist6 Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 løp og kjøp, og drit i hva venninna di sier enig
KatteLatte Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Det er vel ikke noe annerledes å kjøpe kjolen på Fretex enn å kjøpe en brukt kjole på Finn eller andre steder. Det gjør da ingenting, jeg synes det er flott at klær kan brukes om igjen jeg, i hvert fall klær som har kosta så mye som aldri blir brukt igjen. Har du funnet drømmekjolen så drit i hva venninna di sier!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Ikke hør på venninna di så løp og kjøp
Lady Stardust Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Så utrolig barnslig hun var. Om du syns kjolen er fin, KJØP DEN! Samme om den er fra Fretex og koster 2000 kroner, eller fra en fancy merkebutikk og koster 10 000. Det er DIN dag, og det er du som skal ha på deg kjolen. (Pluss at jeg er veldig for å kjøpe klær på Fretex, gjenbruk er fantastisk.)
Gjest Cho Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Kjøp kjolen, og lever venninna di til fretex!
PecanPie Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Kjøp kjolen, og lever venninna di til fretex! Enig i denne altså! Om dette er kjolen du vil ha bør du gå for den. Hva vet venninna di om at den er "så mye brukt"? Blir ikke noe annet enn å kjøpe kjole over finn.no. Sjekk om det er noen synlige flekker og send den på rens, så er den like fin som en ny kjole til mange tusen.
lilleGrethe Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Barnslig venninne, vil jeg si. Hvis kjolen er fin, er det jo bare å kjøpe! Kan jo til og med hende den er renset allerede (sjekk kjolekanten nederst, den blir ofte skitten, så hvis det ser rent ut, er den sannsynligvis vært renset allerede).
Lyra Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Løp og kjøp sier nå jeg. Jeg har kjøpt brukt, ikke fra Fretex, men ser virkelig ikke forskjellen på å kjøpe brukt fra butikk og ptivatpersoner. Har forresten andre klær jeg har kjøpt på Fretex og er strålende fornøyd med pengene jeg har spart Jeg tror forresten Fretex allerede vasker/renser klærne de selger.
Aelita Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 Fretex vasker og renser klær før salg, mener jeg? Jeg har spart mye penger på å handle på fretex i allefall. Jeg ser, som mange andre her, ikke forskjellen på å kjøpe fra Fretex, og kjøpe brukt på feks Finn.no.
Sandygirl Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Løp og kjøp sier nå jeg. Jeg har kjøpt brukt, ikke fra Fretex, men ser virkelig ikke forskjellen på å kjøpe brukt fra butikk og ptivatpersoner. Har forresten andre klær jeg har kjøpt på Fretex og er strålende fornøyd med pengene jeg har spart Jeg tror forresten Fretex allerede vasker/renser klærne de selger. Det er det jeg tror også! Og det å kjøpe brukt fra Fretex er IKKE ekkelt. Det er iallefall klær som er greie, iforhold til de tingene SOM KAN VÆRE PÅ FINN.NO for eksempel. Dropp denne "vennen" din og løp og kjøp denne kjolen du liker! Den er uansett noe du synes er fint, og da skal du kjøpe den. Dette finner du ikke andre steder. "this is the one!" (og la oss gjerne få se den etterpå!)
Purple Basil Skrevet 20. august 2010 #13 Skrevet 20. august 2010 Jeg synes du skal kjøpe kjolen om det er den du vil ha!
Sulosi Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 Gratulerer Du har funnet DIN kjole. At den er på fretex er jo bare et stort pluss for meg. Jeg elsker gjenbruk men få av mine venner kan se det på meg i klesstilen. Minn din venninde at dersom man leier brudekjole er den garantert brukt mere enn to ganger før. Forresten synes jeg den venninden din høres rimelig usympatisk ut. Nei, kjøp kjolen og la henne skjemmes over "spyet" sitt når hun ser hvor fantastisk du er på den store dagen
Gjest Helene_Mari Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Høres nesten litt ut som venninnen din er sjalu for at du fant en veldig fin kjole til så lite penger Kjøp den du
PecanPie Skrevet 20. august 2010 #17 Skrevet 20. august 2010 Barnslig venninne, vil jeg si. Hvis kjolen er fin, er det jo bare å kjøpe! Kan jo til og med hende den er renset allerede (sjekk kjolekanten nederst, den blir ofte skitten, så hvis det ser rent ut, er den sannsynligvis vært renset allerede). Jeg visste ikke at klærne ble vasket/renset før salg, men takk for info. Personlig ville jeg nok uansett renset et slikt plagg en ekstra gang, da jeg syns det lukter bittelitt "loppemarked" på Fretex. Men, som sagt, det er hva jeg selv ville gjort.
gotcha Skrevet 20. august 2010 #18 Skrevet 20. august 2010 (endret) Venninnen min fant sin nydelige brudekjole på fretex. 1300kr + 900kr for rens, og den var finere enn noen annen kjole som hun kunne kjøpt på en brudesalong. Er kjolen rett for deg, så kjøp den, ikke bry deg om hva venninnen din sier. Hva er forskjellen mellom å kjøpe på finn.no og Fretex egentlig? P.s. kjolen hennes var ikke renset på forhånd, men det stod på lappen. Endret 20. august 2010 av gotcha
redchilli Skrevet 20. august 2010 #19 Skrevet 20. august 2010 kjøp kjolen du sikkert kjempeflott! Samme hvor ting er kjøpt, så lenge du selv er komfortabel med det
Sandygirl Skrevet 20. august 2010 #20 Skrevet 20. august 2010 Uansett, det er DU som skal ha den kjolen, og det er DU som skal trives i den, ikke venninnen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå