cyanid Skrevet 20. august 2010 #1 Del Skrevet 20. august 2010 Sitter og funderer her... Det virker som de fleste (iallfall de som feirer med utkledning) storkoser seg på halloween og kler seg i alle mulige kostymer for å se mest mulig sprø/frika ut, og jeg har merket at de oppfører seg på en måte mer fritt også på denne dagen. Ikke noe dømming, alle ser gale ut og det er ok! Men ellers, om noen kommer vandrende nedover gata med en litt annerledes stil (egenkomponert, og kanskje ikke så nøytralt, men pytt vel???) hagler det med slengbemerkninger, dårlige vibber, snikangrep, folk følger tilogmed etter på kjøpesentere, blikk fra jente (eller gutte)gjenger som tilogmed en blind person kunne sett at de står og diskuterer deg og kikker og måler deg opp og ned... vel ok kanskje ikke en blind person, men dere skjønner. Har sikkert laget et innlegg om dette før, men jeg får aldri et klart og konkret svar! HVORFOR henger folk seg opp i at andre er litt mer kreative innen klesveien? For min del er det omtrent en hobby, sleng på seg flest mulig farger så lenge det ser bra ut sammen, og det er kjempegøy for meg! Ikke noe oppmerksomhetsskrik, jeg er 24, slikt gjorde jeg da jeg var 15 og tøffet meg med liksminke og dimmu borgir-stil. Nei fy, blir bare så oppgitt. Får nesten angst for å gå alene i byen fordi jeg føler det ikke akkurat oppløftende når folk skal blande seg opp i min greie. Til slutt må jeg være litt positiv også da;) Det er noe av det koseligste jeg vet, når enten eldre damer på gata eller kassadamer eller hvem enn overrasker meg med å si at de beundrer meg for å være så kreativ og tørre å gjøre det jeg føler for. Det er sånn folk bør gjøre, løfte hverandre opp! Nå mener jeg ikke at jeg forventer å bli overrøst med komplimenter, men enten si noe positivt, eller pass deres egne saker! Er dere enige, eller foretrekker dere å klamre dere fast i sauementaliteten og lage stress og vemmeligheter for andre som ikke har gjort dere noe? Oi, ble litt langt, dette har sittet litt langt inne tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 20. august 2010 #2 Del Skrevet 20. august 2010 Altså, leggings, lang skjorte, kort skinnjakke og Converse er sikkert bra og alt sånt. Men jeg synes det er kjempeflott når jeg ser folk som har sin helt særegne stil! Og som bærer den med selvtillit og stolthet, ikke bare for å bli sett og være "spesiell." Halloween er vel for Norges karneval å regne, og da er alt lov, vuttu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå