Gå til innhold

Brudevalsen -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss neste år :)

og jeg får til mann en herlig fyr aldeles uten rytmesans eller musikalsk anlegg. Dette er ikke noe problem for meg, og vi vil jo gjerne danse en form for brudevals likevel :) Vi har vurdert å ta dansekurs, for å se om vi kan få orden på det. Har noen av dere erfaring med å gjøre dette?

Jeg har også vurdert hvor nødvendig det er at det er en vals. Resten av den viktige musikken er valgt ut fra hva den betyr for oss, og jeg kommer ikke på noen blid trefjerdedelstakt som vi har et forhold til. Hva har dere valgt?

Skrevet

You and me Rhiannon, hadde jeg nær sagt :ler: Jeg har også en mann som har like mye danserytme som en bokhylle fra Ikea :lol:

Jeg kjøldro han derfor til dansekurs en helg, et par mndr før bryllupet. Ville jo at han skulle se LITT....ok, ut på dansegulvet. Det var iallefall vel anvendte penger. Vi lærte en rolig dans "a la vals" som han (dvs: vi) pugga og pugga, øvde og øvde på fram til dagen.

Når vi skulle ut på gulvet så jeg han svetta småpiker og var litt (mildt sagt) nervøs, men etter en sup cognac, førte han meg ut på gulvet og satte i gang med en kjempeflott vals, og danset vel fletta ut av både meg og gjestene :ler2:

Utover natten glemte han litt av stegene (ett-to-tre...ett-to-tre...) og det ble mer dansing a la det man så i filmen "Rainman". Meeen pytt, det funka ;) Vi dansa - og vi ble godt gift :)

Skrevet

Vi lærte foxtrot til brudevalsen - det ble fint det også :)

Hadde én privattime, og så øvde vi litt hjemme. Men nå har mannen minn gått på danseskole da han var yngre. Kan anbefale privattimer, evt ta noen privattimer først, og deretter gå på dansekurs med flere.

Skrevet

Vi hadde aldri danset sammen før (unntatt klinedanser), og jeg synes det ser helt forferdelig ut når folk prøver å danse brudevalsen som de har øvd, og øvd, og øvd på de siste månedene. Det er svært få som klarer å gjøre det elegant. Derfor var vals helt uaktuelt for meg uansett, og vi endte opp med sette sammen vår egen dans med hjelp av ei venninne som var en veldig god danselærer for oss. Vi fikk mye skryt av den etterpå fordi den var så personlig :)

Skrevet

Det finnes ikke noe "How to learn to dance at your wedding"-filmer på youtube eller noe? Eller burde jeg ringe en av de danseskolene vi har her i byen (selv om det er mest hip hop, ballet, jazz osv på de)?

Skrevet

Dette kom laaaangt ned på prioriteringslista vår gitt,vet ikke om det var der engang :fnise:

Min mann er ikke så glad i å danse/være i fokus.Spesielt ikke i slike situasjoner.

Derfor danset vi bare vanlig slow til sangen vår "Bless the broken road".

Da ble det ikke snakk om noe prestasjoner,eller noe å grue seg til for noen.Det ble kjemperomantisk og veldig koselig..

Men hvis kjæresten din er gira på å prøve å få til en dans er jo det kjempekult! :Nikke:

Skrevet

Derfor danset vi bare vanlig slow til sangen vår "Bless the broken road".

Ja, dette har jeg også tenkt på. men i og med den manglende rytmesansen vet jeg ikke om vi ville klart en slow engang uten noen timer på forhånd :P Fordelen er jo at vi kan velge hvilken musikk som helst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...