AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Sliter med "stress-mage". Eller "angst-mage"? Aner ikkje hva eg skal kalle det egentlig. Dvs, eg blir "akutt" dårlig i magen av ting som eg gruer meg til eller som er uforutsette. Begynner som oftest to-tre timer før eg skal "i ilden".. Legetimer, tannlege, møter med nav, kurs, etc... Eg får rett og slett j*vlig vond mage og løper på toalettet i tide og utide.. Men er det noe eg kan gjøre med det? Eg hater det, det hender at eg må avlyse eller komme for seint til ting pga magen og det går rett og slett ikkje i lengden. Bør nevne at eg har svak grad av sosial angst, så det hjelper vel ikkje akkurat, derfor eg kalte magen for "angst-mage".. Har i tillegg ofte sterkt ubehag og "løs" mage. Noen ganger er det fleire dager i uka/fleire dager på rad (ikkje konstant vondt, men det kommer og går, eg tør knapt forlate leiligheten fordi eg ikkje veit når eg plutselig må løpe på toalettet) eller så går det noen dager/uker før eg har vondt igjen. Alltid vondt på samme måten og samme stedene, i området rundt navlen og litt ovenfor navlen. Dette er noe eg tror begynte i år, kanskje eg hadde det noen ganger i fjor. Når eg er dårlig så føler meg som oftest litt oppblåst, er fesen og raper litt (og av ein eller annen grunn "smaker" rapen egg), småkvalm, varm og svett, fyker til og fra toalettet ofte, blir sår nedentil.. For øyeblikket står eg uten jobb, men håper på å finne meg ein jobb snart. Men da nytter det ikkje akkurat å være dårlig såpass ofte. Har bestilt time til lege, men eg skulle gjerne hatt noen mulige sjukdommer el.l som eg kan lese om, sammenligne symptomer eller foreslå å få sjekket ut.. Har ein sjukdom fra før, sfærocytose, og har for tiden forstørret milt (om det kanskje kan ha noe å si?). Har nylig blitt testet for melke allergi, egg allergi, celøaki (sånn det skrives?), og litt diverse annet som eg ikkje har heilt peiling på hva var. Noen som har noen ideer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå