AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #1 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg blir så frustrert! Håper på litt hjelp fra dere Jeg vil så gjerne ha en kjæreste! Tror at jeg er en kjæreste-jente egentlig, bare at jeg aldri har fått sjansen. Jada, denne 23 år gamle jenta har aldri hatt kjæreste. Hvor skal jeg finne han? Kom akkurat hjem fra byen. Hadde stæsja meg skikkelig opp, og håpet å finne en kjekk gutt. Men neida! Glemte forsåvidt å titte rundt etter kjekke gutter, men om jeg hadde sett noen hadde jeg ikke turt å gå bort uansett. Jeg er ganske pen (uff, liker ikke å si det selv), men veldig sjenert (men tror ikke det observeres på dansegulvet). Men jeg tror jeg har et skjold rundt meg som sier 'hold deg unna', men dette får jeg ikke vekk tror jeg (er bare sånn). Jeg er ikke en person som roter rundt og har ONS, har hatt sex bare en gang, og har ikke kysset noen på nesten 2 år. Så jeg er ikke ute etter et fling på byen som jeg aldri ser igjen. Men jeg tror kanskje at folk oppfatter meg helt feil! Vil møte en gutt som jeg kan tilbringe litt tid med, og kanskje vi faller for hverandre:) Nå har jeg bablet mye. Til saken: Hvordan komme i kontakt med gutter? Dere jenter som snakker med gutter på byen, er det gutter dere vet hvem er fra før, eller noen helt fremmede? Hvordan komme i kontakt? Jeg vil tro at byen er letteste sted for meg å møte noen. Er enten på skolen, eller på byen (oi, for et liv!). Så, la oss si at jeg er på byen med noen venninner. Så har vi det kult på dansegulvet. Jeg titter litt rundt meg og ser en kjekk gutt gå forbi og videre ut i lokalet. Hva skal jeg gjøre da? Følge etter? Og om jeg klarer å catche han, hva sier jeg da? Føler jeg er helt tilbakestående når det kommer til dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 20. august 2010 #2 Del Skrevet 20. august 2010 Du leter helt klart på feil sted hvis ditt primære sjekkested er barer og restauranter. Har jobbet i bar i snart ti år og vet kun om et fåtall par som har møtt hverandre på bar. Å gå på byen er for de fleste synonymt med ONS. Jobb, felles venner, skole og diverse hobbyer samt nettet virker for meg som de vanligste måtene. Nettet må jo være veldig greit mtp. at man slipper alt fjaset og møter personer med samme mål som deg selv. Det finnes mange Norske nettsteder å ta av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. august 2010 #3 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Det er mange som er ute på byen som gjerne kunne tenke seg å møte noen, men jeg vil fortsatt tro at det er lettest å finne noen som bare er ute etter ONS der. Når jeg er ute så pleier jeg ikke sjekke opp jenter i det heletatt, rett og slett fordi jeg ikke vil møte en jente som bare vil ha et ONS... Mulig det er rart for en gutt i midten av 20årene å tenke sån, men jeg er faktisk mye mer intresert i å finne en som jeg kan finne på ting med(det er jo trossalt viktig at man er god venn med kjæresten sin), å da føler jeg at "ute på byen" ikke er det rette stedet. Når det er sagt så ville jeg jo blitt glad om en pen jente kom bort for å snakke med meg, uansett om det eneste hu greide å si var "eeeh... hei...". Det i segselv er et flott komplemang, å det er slettes ikke mange jenter som tør det, så derfor er det ekstra kult! Internett kan fungere det også, å da kan man jo få litt tid til å bli kjent først, så man slipper sånne pinlige stillheter og sånt når man møtes hehehe Send meg gjerne en melding om du vil Endret 20. august 2010 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huleboer Skrevet 20. august 2010 #4 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Jeg blir så frustrert! Håper på litt hjelp fra dere Jeg vil så gjerne ha en kjæreste! Tror at jeg er en kjæreste-jente egentlig, bare at jeg aldri har fått sjansen. Jada, denne 23 år gamle jenta har aldri hatt kjæreste. Hvor skal jeg finne han? Kom akkurat hjem fra byen. Hadde stæsja meg skikkelig opp, og håpet å finne en kjekk gutt. Men neida! Glemte forsåvidt å titte rundt etter kjekke gutter, men om jeg hadde sett noen hadde jeg ikke turt å gå bort uansett. Jeg er ganske pen (uff, liker ikke å si det selv), men veldig sjenert (men tror ikke det observeres på dansegulvet). Men jeg tror jeg har et skjold rundt meg som sier 'hold deg unna', men dette får jeg ikke vekk tror jeg (er bare sånn). Jeg er ikke en person som roter rundt og har ONS, har hatt sex bare en gang, og har ikke kysset noen på nesten 2 år. Så jeg er ikke ute etter et fling på byen som jeg aldri ser igjen. Men jeg tror kanskje at folk oppfatter meg helt feil! Vil møte en gutt som jeg kan tilbringe litt tid med, og kanskje vi faller for hverandre:) Nå har jeg bablet mye. Til saken: Hvordan komme i kontakt med gutter? Dere jenter som snakker med gutter på byen, er det gutter dere vet hvem er fra før, eller noen helt fremmede? Hvordan komme i kontakt? Jeg vil tro at byen er letteste sted for meg å møte noen. Er enten på skolen, eller på byen (oi, for et liv!). Så, la oss si at jeg er på byen med noen venninner. Så har vi det kult på dansegulvet. Jeg titter litt rundt meg og ser en kjekk gutt gå forbi og videre ut i lokalet. Hva skal jeg gjøre da? Følge etter? Og om jeg klarer å catche han, hva sier jeg da? Føler jeg er helt tilbakestående når det kommer til dette! Du må jo tøre å ta inisiativ frøken! (red grunnet skrife feil) Endret 20. august 2010 av huleboer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #5 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg blir så frustrert! Håper på litt hjelp fra dere Jeg vil så gjerne ha en kjæreste! Tror at jeg er en kjæreste-jente egentlig, bare at jeg aldri har fått sjansen. Jada, denne 23 år gamle jenta har aldri hatt kjæreste. Hvor skal jeg finne han? Kom akkurat hjem fra byen. Hadde stæsja meg skikkelig opp, og håpet å finne en kjekk gutt. Men neida! Glemte forsåvidt å titte rundt etter kjekke gutter, men om jeg hadde sett noen hadde jeg ikke turt å gå bort uansett. Jeg er ganske pen (uff, liker ikke å si det selv), men veldig sjenert (men tror ikke det observeres på dansegulvet). Men jeg tror jeg har et skjold rundt meg som sier 'hold deg unna', men dette får jeg ikke vekk tror jeg (er bare sånn). Jeg er ikke en person som roter rundt og har ONS, har hatt sex bare en gang, og har ikke kysset noen på nesten 2 år. Så jeg er ikke ute etter et fling på byen som jeg aldri ser igjen. Men jeg tror kanskje at folk oppfatter meg helt feil! Vil møte en gutt som jeg kan tilbringe litt tid med, og kanskje vi faller for hverandre:) Nå har jeg bablet mye. Til saken: Hvordan komme i kontakt med gutter? Dere jenter som snakker med gutter på byen, er det gutter dere vet hvem er fra før, eller noen helt fremmede? Hvordan komme i kontakt? Jeg vil tro at byen er letteste sted for meg å møte noen. Er enten på skolen, eller på byen (oi, for et liv!). Så, la oss si at jeg er på byen med noen venninner. Så har vi det kult på dansegulvet. Jeg titter litt rundt meg og ser en kjekk gutt gå forbi og videre ut i lokalet. Hva skal jeg gjøre da? Følge etter? Og om jeg klarer å catche han, hva sier jeg da? Føler jeg er helt tilbakestående når det kommer til dette! Problemet ditt er at du er en patetisk pingle, hvis det er sant det du sier om at du er pen er det kunn din egen feil at du er singel. tenk på alle di mindre pene damene som faktisk gjør en kjempe insatsfor å bli kjentmed menn... Du kommer til å være singel resten av livet med mindr du forbedrer din personlighet. brutalt men sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #6 Del Skrevet 20. august 2010 Heihei og takk for svar! Ja jeg vet jeg er en pingle;) Men derfor spør jeg dere om hvordan jeg skal gå frem! Personligheten min synes jeg ikke det er noe galt med, bortsett fra at jeg kunne vært litt mer frempå. Hvordan ta initiativ? Hva gjør man? Hva sier man? Hvordan finne ut om gutten har kjæreste eller ikke? Alle byturer ender opp med å danse hele kvelden med venninner (hyggelig det og da:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #7 Del Skrevet 20. august 2010 Heihei og takk for svar! Ja jeg vet jeg er en pingle;) Men derfor spør jeg dere om hvordan jeg skal gå frem! Personligheten min synes jeg ikke det er noe galt med, bortsett fra at jeg kunne vært litt mer frempå. Hvordan ta initiativ? Hva gjør man? Hva sier man? Hvordan finne ut om gutten har kjæreste eller ikke? Alle byturer ender opp med å danse hele kvelden med venninner (hyggelig det og da:)) Sannsynligheten for å finne noen som er noe å samle på ute på byen, er tilnærmet lik null. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 20. august 2010 #8 Del Skrevet 20. august 2010 Sannsynligheten for å finne noen som er noe å samle på ute på byen, er tilnærmet lik null. Tullprat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. august 2010 #9 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Problemet ditt er at du er en patetisk pingle, hvis det er sant det du sier om at du er pen er det kunn din egen feil at du er singel. tenk på alle di mindre pene damene som faktisk gjør en kjempe insatsfor å bli kjentmed menn... Du kommer til å være singel resten av livet med mindr du forbedrer din personlighet. brutalt men sant! Det er jo ikke sikkert det er noe galt med personligheten hennes selvom hu er skjenert da. Finnes mange årsaker til å folk er sån de er, å man trenger ikke være patetisk og pinglete bare fordi man syns det er vansklig å snakke med fremmede Heihei og takk for svar! Ja jeg vet jeg er en pingle;) Men derfor spør jeg dere om hvordan jeg skal gå frem! Personligheten min synes jeg ikke det er noe galt med, bortsett fra at jeg kunne vært litt mer frempå. Hvordan ta initiativ? Hva gjør man? Hva sier man? Hvordan finne ut om gutten har kjæreste eller ikke? Alle byturer ender opp med å danse hele kvelden med venninner (hyggelig det og da:)) Det finnes ikke noe fasitsvar på disse tingene her. Om du møter en som har kjæreste, å han ikke har noe problemer med å være utro, så vil han jo ikke si at han er i et forhold uansett hva du gjør. Hvis du har veldig lysst å finne deg er kjæreste ved å gå på byen, så må du bare ta en sjangse. Enten møter du en dritt, eller så møter du en som er kul. Hvis du står og danser med venninnene dine hele kvelden, så er det vel ikke så mange gutter som vil bryte inn og ta deg vekk fra venninnene dine heller, men hvis du har veldig lyst på en kjæreste så hadde jeg leita andre steder enn på byen. Endret 20. august 2010 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 20. august 2010 #10 Del Skrevet 20. august 2010 Vis meg et menneske som ikke er patetisk sånn dann og vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #11 Del Skrevet 20. august 2010 Tullprat. Dream on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 20. august 2010 #12 Del Skrevet 20. august 2010 Har du prøvd nettdating? Hvis du står på byen og danser med venninnene dine og du ser en søt fyr du kan tenke deg å bli kjent med, prøv å få øyekontakt og smil til han, kanskje han kommer bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluggen Skrevet 20. august 2010 #13 Del Skrevet 20. august 2010 Hei Jeg har både prøvd å møte folk på nettet og byen. Jeg har møtt begge mine langvarige kjærester på byen. Han første var jeg sammen med i 8 år og han andre er jeg sammen med på femte året. Av min erfaring virker det som at folk på nettsjekking ofte bare er ute etter et ONS og alle sier at de er kjekke og hyggelige bla bla bla og jeg har ofte blitt skuffa,- mest av personligheten, så jeg tror absolutt på å møte menn på byen fordi da ser man hvordan de ser ut + personligheten. Jeg var faktisk edru begge gangene jeg møtte mine kjærester, så sørg for å være mest mulig edru og pass på at typen du sjekker opp er mest mulig edru. Og så er det vel bare å hoppe i det, smil til folk, by på en dans etc og hvis du møter noen av interesse, få tlf og IKKE bli med dem hjem. Ta heller en kaffe eller noe noen dager senere, men ikke etter klokka 22.00 om kvelden, ha ha fordi da ligger det i kortene at det er en ting man vil. Spill litt kostbar, så får du nok napp når du minst venter det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #14 Del Skrevet 20. august 2010 Har en venninne som deg. Hun er med ut, danser med oss andre, vi har det gøy. Hun glemmer å være mottakelig. Hun smiler som regel kun til oss jentene (hun kjenner jo oss) og tenker kanskje ikke over det når andre ser på henne. Det å virke litt "hard 2 get" eller arrogant på byen er lett, så du må være med på kroppsspråket ditt, smiiile og leke med øynene. Du trenger ikke holde mye blikkontakt lenge, bare litt dann og vann, så får du flørta iallefall =) Lukkede jenter er ikke så attraktivt på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #15 Del Skrevet 20. august 2010 Vil påstå at bysjekking er for dem som er sosialt modige. For meg i hvert fall blir jeg fullstendig ute av "elementet" mitt. Jeg vet at man må ut av comfort zone for å få noe til p skje, men synes prøver ikke så hardt på byen fordi jeg har ikke tenkt til å gjøre det på andres premisser. Bysjekking funker kun for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 20. august 2010 #16 Del Skrevet 20. august 2010 Så klart du kan møte noen på byen! Men kan lønne seg å ikke være for full, og ikke bli med fyren hjem første kvelden. Avtal en kaffedate eller noe noen dager senere. Vil han ikke så vet du at han bare var ute etter musa di :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #17 Del Skrevet 20. august 2010 Du trenger ikke nødvendigvis ta initiativ selv, men hvis du vil øke sjansene for at gutter tør nærme seg deg så gå bort fra jentegjengen av og til. Det er en mye høyere terskel for en gutt å gå bort til ei i en jentegjeng enn til ei som står for seg selv. For å bruke en analogi: Hva gjør rovdyr som løver, tigre, ulv osv. når de jakter? Jo, de ser etter et byttedyr som er kommet litt bort fra flokken. Nå har vel gutter på byen litt andre hensikter enn løver og tigre som jakter på et bytte, men dette prinsippet blir det samme. Den amerikanske frilansjournalisten Norah Vincent har skrevet en bok, "Selfmade man", om et prosjekt hun gjennomførte i 2006. Ved hjelp av trening, teatertriks (kunstig skjeggstubb) o.l. klarte hun å gi et troverdig inntrykk av å være en mann. Hun ville deretter forsøke seg som mann i arbeid, sport (et bowlinglag), sjekking osv. På forhånd trodde hun sjekkebiten skulle bli det morsomste, siden hun var kvinne selv, riktignok lesbisk, men hun trodde hun visste hva kvinner ville ha. Den første kvelden på et utested gikk hun bort til en jentegjeng for å prøve å komme i prat. Gjengen svarte umiddelbart med å innta avvisende kroppslige positurer, og etter noen stakkarslige forsøk var hun totalt avvist før hun hadde fått gjort noe som helst. Deretter bestemte hun seg for å avsløre sitt skuespill, og hun skriver i boka om hvordan jentegjengen, da de skjønte at hun var kvinne og ikke mann, straks ble inkluderende i kroppsspråket. Hennes konkslusjon etter noen uker med høyst variable resultater på sjekkemarkedet var at det er et under at kvinner og menn i det hele tatt klarer å etablere forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth199 Skrevet 20. august 2010 #18 Del Skrevet 20. august 2010 By sjekking er topp, Er lett å bli kjent/komme i kontakt med nye folk da vedkommende vanligvis er i party modus! Hvis du snakker med fremmede på gata midt på lyse dagen så er det tabu i Norge, folka blir jo livredde. Ellers så trasker de bare målbevisst videre. Pleier selv å gå en del på diskotek/nattklubb. Da er teknikken min å få øye kontakt, hvis den besvares så tar jeg kontakt! Virker jenta uinteressert så gidder jeg ikke å prøve. Selv synes jeg det er stas hvis ei jente tar kontakt, da det er få som tør. Kan også nevne at jenter som henger rundt venninnene sine hele kvelden er lite kjekt å prøve seg på da det står 2-5 venninner rundt og fniser. Så anbefaler å holde seg for seg selv. Eller gå ut på byen alene, så finner du et bord med noen sexy gutter og så setter du deg ned ved dem. Så tar garantert noen av dem kontakt med deg og så spør de om du er alene, så sier du bare at de du skulle møte ikke gikk ut på byen. Så synes guttene synd på deg og du henger med de resten av kvelden hvis de er OK! Ellers går du bare til neste bord/utested. Det er egentlig de sykeste byturene jeg har hatt når jeg går ut alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #19 Del Skrevet 20. august 2010 Du trenger ikke nødvendigvis ta initiativ selv, men hvis du vil øke sjansene for at gutter tør nærme seg deg så gå bort fra jentegjengen av og til. Det er en mye høyere terskel for en gutt å gå bort til ei i en jentegjeng enn til ei som står for seg selv. Et godt og helt riktig poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atanih2 Skrevet 20. august 2010 #20 Del Skrevet 20. august 2010 Du er kun ute på byen når du ser etter gutter. Nå skal jeg ikke ta alle under en kam, men de guttene som er på byen en fredags/lørdagskveld, er kanskje som regel ute etter ONS. Og kanskje de ser på deg at du ikke er ute etter det, og derfor ikke går bort til deg. (Nå kommer jeg selvfølgelig bare med random forslag). Jeg møtte min kjæreste da jeg begynte i klassens han siste året på videregående. Vi gikk også på folkehøgskole sammen året etter (ikke pga. at en av oss skulle gå der, men skolen hadde begge faga som vi interesserer oss for). Du har sikkert hørt det før, men du finner en når du minst venter det. Ikke prøv altfor hardt, men ta det heller litt som det kommer, kanskje du treffer en på skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå