Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kiranai
Skrevet

Hei.

Jeg trenger virkelig råd om dette..

Jeg er 16 år, og han jeg møtte er 21..

Med en gang vi møttes, så var det noe der, og vi fant fort ut,

at vi hadde skummelt mye til felles, og vi har begge vært igjennom mye stygt i livet..

Han forstår meg virkelig, og uansett hva det måtte være, så er han altid der for meg når jeg trenger det..

Vi bor i samme hus, så det er litt enkelt å forstå når jeg ikke har det så bra..

Moren min, og han, kjenner hverandre igjennom hans far.

Vi har kjent hverandre noen måneder nå, og det at vi virkelig liker hverandre har blitt tema.

Jeg nevnte det til han, og jeg så at han ble bekymret, han sa at han også følte noe for meg.. men så brakte han opp aldersforskjellen, og han sa at jeg virkelig må tenke på dette..

det er virkelig ikke noe annet jeg vill..

Moren min har sett det på han, at han føler noe sterkt for meg, og nevnt det til meg,

hun sa at han er en god fyr, og tar forhold seriøst..

og han nevnte det til meg, at han kom til å snakke med min mor om det, her om dagen.

Noe jeg virkelig likte at han ville, siden jeg og min mor har ett ekstremt nært forhold.

så kom han til meg, å sa at min mor var 100% for dette..

men han er fortsatt bekymret for aldersforskjellen, og ber meg tenke over dette litt til.

han vil at jeg skal være sikker..

Han er der altid for både meg.. og min mor, han er en stolt fyr, kan være litt aggresiv til tider, men aldri mot meg.. det som får han så aggresiv, er når folk plager meg, noe jeg synes er søtt, han beskytter meg nesten hele tiden, det kan bli litt mye av og til, men jeg trenger bare å nevne til han at han ikke trenger å gjøre det..

han har en personlighet som jeg rett og slett har falt for..

men jeg trenger hjelp til den "tenkingen" som han ba meg gjøre.. jeg har bestemt meg..

men jeg vil gjerne ha råd..

Videoannonse
Annonse
Gjest Taxmannen
Skrevet

Ser han på deg som en fødselattest? Skjønner ikke problemet vist dere elsker hverandre og har så mye til felles og kjemien er god.

at en på slik alder er ilag med en som er yngre er vel ikke akkurat unormalt. Brorn min er ilag med en på 16 å. han er 25..

Gjest Kiranai
Skrevet

Han vil helst bare at jeg skal være sikker, han sa til meg at han ikke vil bli sammen med meg på måfå, han sier at han er sikker, men det han ville mest, var å snakke med min mor om det, og det har han gjort.. det eneste han vil nå, er at jeg er 100% sikker, noe jeg vet jeg er nå, men det jeg ville, var å høre andres meninger om dette

Gjest Taxmannen
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skal være et så stort valg. Vist du plugselig skulle føle deg usikker etterhvert. Så bare gjør det slutt.

Han liker deg..

Du liker han..

Do it.

Skrevet

Jeg har ikke lest igjennom ALT som du har skrevet. Men vil bare skrive at jeg var 20 år gammel og han var 33 år gammel. Nå har vi vært sammen i snart 15 år.

Gjest Kiranai
Skrevet

Hehe, ja, det er egentlig ett ganske enkelt svar på det.

Takk skal du ha for dette, trengte virkelig en annen mening om dette ;)

Skrevet

ser heller ikke helt problemet.

det er ikke akkurat uvanlig med en jente på 16 og bli sammen med en på 21 nå til dags ;)

jeg ble sammen med en på 20 da jeg selv var 16, og vi var sammen i 2,5 år :)

om begge har følelser for hverandre er det vell ikke vits i og gruble så mye? ;)

Skrevet

Når eg var 16 blei eg sammen med ein på nesten 26. Vi er sammen ennå, 7 år seinere.

Om dere liker hverandre så er det vel ingenting i veien for at dere prøver? :)

Skrevet

Kjør på :jepp:

Jeg var 16 og han jeg ble sammen med var 24, og vi er sammen og samboere den dag i dag, 8 år etter :yvonne: :rødme:

Skrevet

Når jeg var 20år så ble jeg sammen med en gutt som var 16år. Jeg hadde også mine tvil men de forsvant når vi ble sammen. Aldersforskjellen ble glemt og vi hadde det kjempefint sammen.

Hvis dere liker hverandre, hvorfor ikke prøve?!

Skrevet

Bestevenninna mi ble sammen med en fyr på 21 da hun var 16. De var sammen i 3 år og hadde det for så vidt fint til det ble slutt. 5 år virker mye i den alderen du er nå, og 16 er VELDIG ungt når du er 21. Men jeg tror det kan funke.

Selv var jeg sammen med en på 30 da jeg var 18. Han klarte ikke å forsone seg med tallene og sladringa rundt oss tok knekken på forholdet. Men nå var det også snakk om 12 år. Ikke 5.

Lykke til!

Gjest Taxmannen
Skrevet

Når jeg var 20år så ble jeg sammen med en gutt som var 16år. Jeg hadde også mine tvil men de forsvant når vi ble sammen. Aldersforskjellen ble glemt og vi hadde det kjempefint sammen.

Hvis dere liker hverandre, hvorfor ikke prøve?!

Sjelden jeg har hørt at en jente på så lav alder går motsatt vei.

Syns det er kult.

Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet her. Det eneste jeg reagerte på var aggressiviteten. Er han voldelig? I så fall er det det som er problemet og ikke aldersforskjellen.

Skrevet

Aldersmessig er ikke dette noe problem. Saken hadde vært en helt annen om du bare hadde vært et år yngre; altså 15. Da kunne man begynt å snakke om regler, schmegler...!

Hvis dere har det bra sammen og begge har lyst til å ta forholdet et steg videre er det jo bare å kjøre på :)

Skrevet

Jeg er 16, kjæresten er 21. Jeg har aldri hatt det så bra i mitt liv!

Har du møtt noen du virkelig elsker, hva betyr alderen da? Jeg har begynt å merke noen ulemper, spesielt med tanke på penger. Vi har jo veldig lyst til å flytte inn sammen, men jeg har ikke jobb og begynner på skole nå, så det er jo han som å legge ut for alt sammen. For meg er det et problem, men han gjør alt for meg bare for å være snill... Men ellers fungerer det helt supert, og vi elsker hverandre helt uavhengig av alder.

Er du sikker på at det virkelig er ekte det BEGGE føler, sats på det! Ta godt vare på det du har når du først får noe så godt i livet ditt. Det er mitt råd.

Lykke til!

Skrevet

at en på slik alder er ilag med en som er yngre er vel ikke akkurat unormalt. Brorn min er ilag med en på 16 å. han er 25..

Broren din er i så fall en voksen mann som er sammen med en jente som såvidt er ferdig med ungdomsskolen. 25-16 er drøyt.

Jeg er 22 og hadde hatt store kvaler ved å gå etter en 16-åring. Føler det blir litt barnerov.

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Broren din er i så fall en voksen mann som er sammen med en jente som såvidt er ferdig med ungdomsskolen. 25-16 er drøyt.

Jeg er 22 og hadde hatt store kvaler ved å gå etter en 16-åring. Føler det blir litt barnerov.

Det må jo være opp til hver enkelt å bestemme selv! Jeg var 16 da vi ble sammen, han 24. Til og begynne med trodde jeg han var yngre, og han trodde jeg var eldre. Hadde vi visst alderen første gang vi møttes så kanskje det ikke hadde blitt noe av. Heldigvis visste vi ikke, lot følelsene bestemme og har det bra sammen i dag, 8 år etter!

Skrevet

Det må jo være opp til hver enkelt å bestemme selv! Jeg var 16 da vi ble sammen, han 24. Til og begynne med trodde jeg han var yngre, og han trodde jeg var eldre. Hadde vi visst alderen første gang vi møttes så kanskje det ikke hadde blitt noe av. Heldigvis visste vi ikke, lot følelsene bestemme og har det bra sammen i dag, 8 år etter!

Herlig å se at par som møtes slik fortsatt holder sammen etter så mange år! Tyder på at det slettes ikke trenger å være galt å møte en lengre oppe i 20-årene når man selv er 15-16 år.

Men selvfølgelig, det kommer jo an på hvor moden begge parter er. Alle er jo forskjellige. :)

Skrevet

Sørsmålet er enkelt synes jeg:

Hva vil dere angre mest på?

*at dere prøvde men måtte gå hvert til deres?

*at dere forspilte sjansen da dere hadde den og ser en dag at det er for seint?

:opplyser:

Søsteren min var 16 da hun ble sammen med en på 21.

De er sammen enda, og om to uker fyller hun 30.

Skrevet

Jeg var 15, han var 21. Det har gått veldig fint, vi er samboere og forelsket en god del år etter :)

Ikke vær redd for aldersforskjellen. Min samboer ba meg også tenke nøye gjennom det, men jeg trengte aldri tenke gjennom det... Jeg var sikker på hva jeg ville.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...