AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Jeg venter baby rundt nyttår, og lurer litt på hva jeg skal utstyre vognen med. Bruker man vognpose med skinn inni ? Eller "sengetøy", altså dyne og teppe. Eller begge deler?
TheaH Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Det kommer vel litt ann på hvor kaldt det er der hvor du bor.Her vi bor ville det vært for kaldt med bare en dyne til en nyfødt om vinteren. Vi hadde voksipose som vi brukte helt frem til mars/april, da byttet vi til dyne med ullteppe over. Vi hadde også lammeskinn i bagen som ho lå oppå. Vi bor på vestlandet, og her er det ikke spesielt kaldt om vinteren. Men med noen minusgrader og litt vind i tillegg, så blir det fort veldig kaldt. Men du må huske at babyer ikke regulerer varmen slik som vi voksne, de må ha det varmt og godt, men må ikke bli overopphetet. Jeg hadde gått for pose hvis jeg var deg.
Gjest AnneShirley Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Her er det kaldt, så vi valgte voksipose til eldstemann selv om han ikke ble født før månedsskiftet mars/april. Nå venter vi en i februar og skal definitivt dra fram voksiposen igjen. Når det ble for varmt til voksiposen gikk vi over til lammeskinn i vogna og dyne og/eller ullteppe. Nå sover gutten på godt over året på lammeskinn med bare et fleecepledd over seg, men når det snart blir kaldere vil vi bytte til dyne. Og så får "storebror" voksiposen fra desember til babyen blir født i slutten av feburar (håper vi da har dekket den kaldeste perioden av vinteren).
helenaa Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Vi hadde vognpose i ull (ull inni, stoff utenpå) til vår desemberbaby, og det kommer vi til å ha denne gangen også. Jeg ville vært redd for at det var for kaldt hvis hun skulle ligge rett på madrassen i vogna. Men man kan jo ha lammeskinn i bånn og dyne over? Dyne er egentlig veldig praktisk, for man kan åpne så mye man vil (f.eks. hvis babyen sover når man kommer inn fra tur). Voksipose har vel samme positive egenskap, men mange andre vognposer kan være litt dårlige på det.
cogito Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Me har ein dunpose frå Ticket2Heaven som har vore nok, på Vestlandet. Dei kaldaste dagane har me berre kledd på guten litt varmare klede, og lagt på han eit ullteppe inni posen. Lammeskinn har me aldri brukt. Heller ikkje dyne i vogna.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Jeg venter baby rundt nyttår, og lurer litt på hva jeg skal utstyre vognen med. Bruker man vognpose med skinn inni ? Eller "sengetøy", altså dyne og teppe. Eller begge deler? Jeg har bestilt dunpose(Easygrow) fra www.babyglede.no, får den til 800kr om man verver noen:P Koster nærmere 2000kr i butikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå