Gå til innhold

Napper de øyenbryn i en alder av 14 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare tenker tilbake, jo da det var en annen tid. Men jeg tenkte ikke på øyenbrynene mine før jeg var fylt 20 iallefall.

I kveld spurte datteren min om hennes var stygge og om en venninne kunne få nappe dem for henne.

Da sa jeg at jeg kan gjøre det for henne. Opps....var det litt galt kanskje?

Vi har fantastisk godt forhold og hun forteller meg veldig mye. Jeg vil ikke si ALT for det vet jeg jo ikke. :P

Men seriøst så syns jeg det burde vente noen år, for hennes øyenbryn er jo langt fra bustete, slik som mine var.

For å gjøre det kort: Hva mener dere jeg skal si og gjøre?

Også når det gjelder å barbere leggene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært så opptatt av sånne ting selv, men husker mine venninner begynte å nappe øyenbryn og ikke minst barbere leggene/under armene da de var rundt 13-14 år. Det er ingen gang i å nekte datra di å gjøre noe av dette (det gjør du jo ikke heller, som jeg forstod det) og jeg ser ikke hva som er skadelig med det. Vi vet jo alle at man får et ganske stort fokus på sin egen kropp veldig tidlig, og det er ikke noe som kommer til å endre seg selv om hun ikke får nappe brynene sine. (Overdreven sminke, utfordrende klær osv derimot, der syns jeg du kan sette ned foten om det blir noe problem noen gang)

Skrevet

Jeg begynte å nappe mine da jeg var 13-14, med god hjelp fra mamma :) Jeg foreslo det selv, og ba henne hjelpe meg og forme dem.

Hvis hun vil nappe bryna, syns jeg du skal la henne få lov til det, og fordelen med at hun spør deg om hjelp er jo at du kan hjelpe til å forme dem - dvs plukke litt etter litt og gi henne en fremhevende fasong på bryna, framfor to syltynne linjer :gjeiper:

Skrevet

Jeg må si at jeg forstår ikke problemet. Jeg synes de skal få nappe øyenbryn, barbere seg og alt når de føler for det, selv om de ikke har et hårstrå. Det viktigste er at dem føler seg selv konfortabel. Og hva er vitsen å nekte å barbere hvis de føler seg ekkel eller noe?

Er det ikke ganske så vanlig å bli opptatt av slikt i 12-14 årsalderen?

Gjest Bianca28
Skrevet (endret)

Jeg bare tenker tilbake, jo da det var en annen tid. Men jeg tenkte ikke på øyenbrynene mine før jeg var fylt 20 iallefall.

I kveld spurte datteren min om hennes var stygge og om en venninne kunne få nappe dem for henne.

Da sa jeg at jeg kan gjøre det for henne. Opps....var det litt galt kanskje?

Vi har fantastisk godt forhold og hun forteller meg veldig mye. Jeg vil ikke si ALT for det vet jeg jo ikke. :P

Men seriøst så syns jeg det burde vente noen år, for hennes øyenbryn er jo langt fra bustete, slik som mine var.

For å gjøre det kort: Hva mener dere jeg skal si og gjøre?

Også når det gjelder å barbere leggene.

da jeg gikk på ungdomsskolen var de fleste jenter opptatt avutseende og sminke allerede da. Klart 14 åringer napper øyenbryn. Kan ikke begripe at det skal være noe galt i det.

Barbering av legger trodde jeg og var vanlig. Jeg gjorde iallefall det

Endret av Bianca28
Skrevet

Jeg må si at jeg forstår ikke problemet. Jeg synes de skal få nappe øyenbryn, barbere seg og alt når de føler for det, selv om de ikke har et hårstrå. Det viktigste er at dem føler seg selv konfortabel. Og hva er vitsen å nekte å barbere hvis de føler seg ekkel eller noe?

Er det ikke ganske så vanlig å bli opptatt av slikt i 12-14 årsalderen?

Jeg har ikke noen problemer med det. Ville bare spørre folk her på forumet. Selv var jeg ikke opptatt av dette da jeg var "liten". Men liten er vel ikke det samme lenger.

Det beste er å føle seg vel ja, men også å bli fortalt hva som er ok og ikke bli formet for å falle for alle reklamene og media som finnes. Det er faktisk greit å ha øyenbryn som er annerledes enn feks Hannah Montana. Det er greit å ha dun på leggene.

Samtidig så forstår jeg dette selv, det er ikke enkelt å være ung og usikker. Derfor vil jeg som mor prøve alt å få henne til å forstå at dette er noe hun ikke egentlig trenger å tenke på. Hun spør MEG, heldigvis.

Skrevet

Hmm det forsvant en del av innlegget mitt. Men det jeg skrev var at jeg er helt OK ang napping av brynene om hun ikke blir fanatisk på utseende. Jeg kan gjerne nappe noen bryn, det hadde vært mye verre om hun snakket om silikonpuppiser. Da hadde jeg nok fått sjokk. Dette er jo minimalt sammenlignet.

Gjest Bianca28
Skrevet

Jeg har ikke noen problemer med det. Ville bare spørre folk her på forumet. Selv var jeg ikke opptatt av dette da jeg var "liten". Men liten er vel ikke det samme lenger.

Det beste er å føle seg vel ja, men også å bli fortalt hva som er ok og ikke bli formet for å falle for alle reklamene og media som finnes. Det er faktisk greit å ha øyenbryn som er annerledes enn feks Hannah Montana. Det er greit å ha dun på leggene.

Samtidig så forstår jeg dette selv, det er ikke enkelt å være ung og usikker. Derfor vil jeg som mor prøve alt å få henne til å forstå at dette er noe hun ikke egentlig trenger å tenke på. Hun spør MEG, heldigvis.

men for å være ærlig så er det jo ikke "greit". Samfunnet er veldig utseendebevisst på at kvinner ikke skal ha hår her og der. dessverre er det slik. Ikke noe vits å juge til jenter om dette. så om de vil nappe øyenbryn å barbere legger. la de. De gjør jo ikke noe galt uansett.

Skrevet

men for å være ærlig så er det jo ikke "greit". Samfunnet er veldig utseendebevisst på at kvinner ikke skal ha hår her og der. dessverre er det slik. Ikke noe vits å juge til jenter om dette. så om de vil nappe øyenbryn å barbere legger. la de. De gjør jo ikke noe galt uansett.

Nei det er jo sant. Bare synd at det skjer så tidlig. Hun er jo lille jenta mi vettu. Det er litt annet da.

Gjest Bianca28
Skrevet

Nei det er jo sant. Bare synd at det skjer så tidlig. Hun er jo lille jenta mi vettu. Det er litt annet da.

jojo skjønner jo det, men selv om hun gjør det kan hun fortsatt være uskyldig på andre områder. ikke nødvendigvis at hun begynner å ligge med gutter liksom.

Skrevet

jojo skjønner jo det, men selv om hun gjør det kan hun fortsatt være uskyldig på andre områder. ikke nødvendigvis at hun begynner å ligge med gutter liksom.

Nei herregud.

Skrevet

Jeg begynte vel å nappe øyebryn rundt 15-årsalderen, en gang på midten av 90-tallet. Jeg har store, sammenvokste bryn, noe jeg synes var ubehagelig. Når jeg begynte å barbere legger huser jeg ikke, men tror det var tidligere enn øyebrynsnappinga.

Hva som er vanlig nå til dags har jeg ingen frmening om, men det inntrykket jeg har, er at yngre og yngre jenter bruker sminke daglig, og kler seg mye mer damete enn hva jeg og mine venninner gjorde i samme alder.

Oh, så glad jeg ikke er 13 år i 2010!

Skrevet

Ustelte øyenbryn er ikke pent, og liker hun ikke sine øyenbryn kan hun selvsagt få fikset på de. Det er bare dumt at hun skal ha problemer med en del av seg selv fordi hun ikke er fornøyd. Men for gudsskyld, ikke la venninnene eller henne selv gjøre det, gå til en salong å få det gjort. :)

Skrevet

Men for gudsskyld, ikke la venninnene eller henne selv gjøre det, gå til en salong å få det gjort. :)

Hvor vanskelig er det å nappe øyebryn, liksom? Gå til salong? Hvis venninnene har begynt å nappe på seg selv så klarer de sikkert å nappe på henne også. Det er vel ikke fare for at de napper bort alt?

Skrevet (endret)

Nei herregud.

Det er nok av de foreldre som trekker slike sammenhenger. Begynner men å nappe bryn, fjerne kroppshår og sminke seg så er det mange som tror at de også har sex. De glemmer at de har gym- og svømmetimer. Herregud jeg husker de jentene i min klasse som ikke fjernet kroppshår, du kan tro de fikk høre det i garderoben etterpå.

Ikke la venninnene til jenta di nappe, da ender hun opp med slike blyantstreker. Det er gørrstygt.

Og du bør slutte å tenke på dattern sin som en "liten jente" når hun er 14 år, det kan du brenne deg kraftig på. Hun er i ferd med å bli voksen. Du må henge med henne, ikke stå i veien som et gedigent hinder.

Endret av Antoinette
Skrevet

Når man er 14 år er man stor nok til å bestemme det selv

Skrevet

Vi nappet som noen gale fra 12-13årsalderen. Ikke var det noe pent heller, siden vi gjorde det på oss selv og hverandre, så gjør henne en tjeneste og hjelp henne ;)

Skrevet

Det hadde nok i så fall mer med deg personlig å gjøre enn med tiden du vokste opp i. Jeg er 42, og begynte å nappe øyenbrynene da jeg var 14/15(de ble riktignok altfor tynne, men det hang for en stor del sammen med at det "skulle være slik" den gangen). Selvsagt er det i orden at en 14-åring napper øyenbrynene!

Hva barbering av legger angår, går jeg da virkelig ut ifra at hun har begynt med det for lenge siden? Selv i "min tid" begynte vi med det i 11/12-års alderen, og jeg tviler på at barna nu til dags venter noe lengre, for å si det slik, da de later til å være tidligere ute med det aller meste enn hva min generasjon var.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg begynte da jeg var 16, men jeg tror jeg var litt tregt ute. Så 14 høres helt normalt ut.

Skrevet

Fint av deg å tily deg å gjøre deg for henne, da har du kontroll på at det kommer til å se jevnt ut og ikke bare nappet litt "her og der".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...