Gå til innhold

Nettdating igjen: Er middelaldrende kvinner alderssjåvinister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Prøvis

Ja, den der var jo veldig saklig :ler:

Jeg tror forøvrig generelt sett at damer liker bedre å synge (og spesielt danse) enn menn.

For du er jo så saklig når du mener at den som har det moro og synger, jammer, ler med venner passer best som singel?!

Jeg vet ikke om damer liker å synge og danse mer enn menn sånn generelt sett, men jeg vet om mange menn som liker å danse og synge - vet du hvor mange mannlige band og vokalister som finnes eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tror du de fleste samlivsbrudd oppstår i forbindelse med og etter ferier?

Har du glemt å ta medisinen din i dag Steinar?

Mine foreldre er fortsatt gift, og har vært det i mange år, nevrosefrie og med mange ferier hvor man spilte gitar, bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like saklig som det du akkurat sa til Kate. DU sa hun ikke passet i forhold fordi hun likte å reise på turer og besøke gamle kjente. Er det mer saklig?

Jeg påstår bare at en slik livsstil ikke passer så veldig bra i sammen med et seriøst parforhold. Det er først og fremst en singel livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Hvorfor tror du de fleste samlivsbrudd oppstår i forbindelse med og etter ferier?

Ferier kan være problematisk for et allerede dårlig forhold, ferier ødelegger ikke et forhold hvor alt er bra og man ønsker å dra på ferie sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er fortsatt gift, og har vært det i mange år, nevrosefrie og med mange ferier hvor man spilte gitar, bak seg.

Klarer du ikke å svare på mitt spørsmål altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med modenhet har utelukkende med selvtillit og fritidspreferanser å gjøre.

Når jeg leser hva damer skriver online her på nettet, så er det svært liten innholdsmessig forskjell i hva de eldre og hva de yngre klarer å lire av seg.

Det blir helt feil at eldre kvinner skal ha seg med yngre menn. Jeg vil gå så langt som å si at det blir litt ekkelt.

Eldre menn er greit for kvinner, om de har nok alfa-trekk. Men eldre kvinner kan da aldri være greit for menn? Om de ikke er syke i hodene sine.

Det lukter taper av sånt, lang, lang lei. Hvilket sosiale selvmord. Ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvis

He he, samme her - de har kranglet til tider men aldri hatt noe ønske om å skilles. Til tross for ferier på hytta sammen med svigerforeldre, med utedo og lite plass. Det er ikke mye nevroser der, og stress vet de ikke hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For du er jo så saklig når du mener at den som har det moro og synger, jammer, ler med venner passer best som singel?!

Jeg vet ikke om damer liker å synge og danse mer enn menn sånn generelt sett, men jeg vet om mange menn som liker å danse og synge - vet du hvor mange mannlige band og vokalister som finnes eller?

Hvorfor tror du disse mannfolka holder på med musikk og band?

Jo, for å bli berømte og rike og dra masse damer ;)

Og det er ikke tull heller, selv om nesten alle misslykkes med det.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Jeg påstår bare at en slik livsstil ikke passer så veldig bra i sammen med et seriøst parforhold. Det er først og fremst en singel livsstil.

Nei, nei nei. Det passer kanskje ikke for deg når du er i et seriøst parforhold, men parforhold kan være så mangt fra par til par og mange par klarer fint å leve med både hverdager og moro uten stress og nevroser til tross for både ett og to og fire barn.

Det er helt greit at du ikke vil ha det sånn, men det kan passe for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med modenhet har utelukkende med selvtillit og fritidspreferanser å gjøre.

Når jeg leser hva damer skriver online her på nettet, så er det svært liten innholdsmessig forskjell i hva de eldre og hva de yngre klarer å lire av seg.

Det blir helt feil at eldre kvinner skal ha seg med yngre menn. Jeg vil gå så langt som å si at det blir litt ekkelt.

Eldre menn er greit for kvinner, om de har nok alfa-trekk. Men eldre kvinner kan da aldri være greit for menn? Om de ikke er syke i hodene sine.

Det lukter taper av sånt, lang, lang lei. Hvilket sosiale selvmord. Ugh.

På en noe bisarr måte har du faktisk et poeng her :ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke å svare på mitt spørsmål altså?

Jeg har ikke sett noen statistikker på dette, og det har så langt jeg kan se ikke noe med saken å gjøre.

Sang, musikk, humor og moro i hverdag og ferier var en av grunnene til at min barndom, og vår familie opplevde et fantastisk samhold. Så at du trekker fram samlivsbrudd på ferier har ikke noe med saken å gjøre i forhold til det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei nei. Det passer kanskje ikke for deg når du er i et seriøst parforhold, men parforhold kan være så mangt fra par til par og mange par klarer fint å leve med både hverdager og moro uten stress og nevroser til tross for både ett og to og fire barn.

Det er helt greit at du ikke vil ha det sånn, men det kan passe for oss andre.

Ja, når alle MÅ reise opp og ned og bort og fram hele tiden for enhver pris, så er det rimelig åpenbart at det passer for dere andre.

Jeg kaller det for en folkesykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en singel livstil? Å besøke vennepar i utlandet, og dra i fornøyelsespark med barna deres? Hva gjør dette til en singel livsstil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett noen statistikker på dette, og det har så langt jeg kan se ikke noe med saken å gjøre.

Da klarer du tydeligvis ikke å se langt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Ja, når alle MÅ reise opp og ned og bort og fram hele tiden for enhver pris, så er det rimelig åpenbart at det passer for dere andre.

Jeg kaller det for en folkesykdom.

MÅ, det er ingen som sier at vi MÅ noe hele tiden. Vi har ikke sammenkomster hver helg, heller ikke hver måned, vi har ikke ferie hele tiden. Og det handler ikke om enhver pris - vet ikke helt hva du legger i det egentlig? Det er fullt mulig å ha barn og kunne møte venner en eller to ganger i året eller flere og ha det moro sammen både voksne og barn.

Du må ikke ha det sånn, men slutt å vinkle livet vårt negativt fordi om vi lever annerledes enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en singel livstil? Å besøke vennepar i utlandet, og dra i fornøyelsespark med barna deres? Hva gjør dette til en singel livsstil?

I et parforhold så er det ikke sikkert at dette hadde blitt prioritert. Da er det paret (med eventuelle barn) som i sammen planlegger ferier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Prøvis

På en noe bisarr måte har du faktisk et poeng her :ler: :ler: :ler:

Det kom ikke som noen bombe at du var enig her, du er "litt" konservativ men det er greit - så lenge du kan godta at andre ikke er likedan som deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ, det er ingen som sier at vi MÅ noe hele tiden. Vi har ikke sammenkomster hver helg, heller ikke hver måned, vi har ikke ferie hele tiden. Og det handler ikke om enhver pris - vet ikke helt hva du legger i det egentlig? Det er fullt mulig å ha barn og kunne møte venner en eller to ganger i året eller flere og ha det moro sammen både voksne og barn.

Du må ikke ha det sånn, men slutt å vinkle livet vårt negativt fordi om vi lever annerledes enn deg.

Jeg bare peker på en tydelig nevrose som finnes i dagens samfunn.

Som er drevet av markedsføringen av turistnæringen selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke som noen bombe at du var enig her, du er "litt" konservativ men det er greit - så lenge du kan godta at andre ikke er likedan som deg. :)

Neida, det er helt greit for meg hvis en annen mann vil nedverdige seg selv til å ta til takke med ei eldre dame ;):ler:

Kjenner til flere slike tilfeller IRL jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du disse mannfolka holder på med musikk og band?

Jo, for å bli berømte og rike og dra masse damer ;)

Og det er ikke tull heller, selv om nesten alle misslykkes med det.

For å gi deg et konkret eksempel, jeg skal snart en tur på ferie til et vennepar av meg som bor i utlandet. De har barn, vi har satt av en dag til å dra i fornøyelsespark. I tillegg spiller han i tre band. Jeg har tidligere spilt med ham, så vi kommer til å spille og synge en del, regner jeg med.

Hadde jeg hatt partner, så hadde han blitt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...