Gå til innhold

Nettdating igjen: Er middelaldrende kvinner alderssjåvinister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan svare jeg også, så du mener Steinar at om man besøker gamle venner i utlandet, spiller musikk og snakker om livet, så kan man ikke være i et forhold?

Hva her det over med en livsstil å gjøre?

Og hvorfor kan man ikke være i forhold om man spiller et instrument?

Forøvrig er de jeg besøker ofte i forhold. Gift og sånn, med barn. Ganske seriøse med andre ord.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da kan vi fastslå at to mennesker som har en livsstil hvor de ønsker å besøke venner i utlandet kan ha et velfungerende forhold alikevel?

Ja, de kan ha det. Men når/hvis det kommer barn inn bildet, så vil ikke dette fungere lenger. Og da spørs det på om begge klarer å legge om sin livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Jeg ville foretrukket å ikke trekke inn personlige kommentarer, men kan noen fortelle meg hva som viser at en person er klar for et seriøst parforhold med denne livsstilen:

"Når vi treffes drar vi gjerne i fornøyelsesparker, eller jammer sammen, gamle låter vi spilte sammen da vi var fjortiser. Vi leker og koser oss og har det moro. Og snakker om livets vederverdigheter."

Jeg ser det nemlig ikke. Uten at det på noen som helst måte er min sak. Men poenget her var altså livsstil og om man passer best som singel.

Har du noen gang sittet sammen med gamle venner og jammet og sunget sanger fra da du var unge, spilt spill og ledd og hatt det morsomt - vet du hvor hvor godt det gjør for sinn og sjel å kunne slappe av og ha det moro sammen med folk du setter pris på? Vi møttes som par og hver for oss, vi hadde det moro. Har du noen gang prøvd karaoke? I min venneflokk har vi av og til sammenkomster med både barn og voksne, noen ganger bare de voksne og da har vi mye moro med karaoke.

Det er ikke en livsstil som kun passer den single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du slappe av, det er mest hverdager i mitt liv også og derfor gjelder det å ha det gøy mens man kan. Det er ikke en folkesykdom å kunne leve livet og ha det gøy, det er en nødvendighet for å kunne holde ut alle hverdagene, både alvor og moro må det være i livet. Nevrose du? :gjeiper:

Ja, når man stresser seg ihjel for å ha det "gøy" og oppleve "noe", da kaller jeg det for en nevrose faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan ha det. Men når/hvis det kommer barn inn bildet, så vil ikke dette fungere lenger. Og da spørs det på om begge klarer å legge om sin livsstil.

Jo. Jeg er barn av foreldre med en ungdommelig livsstil. Det fungerte uten problemer. Jeg hadde en fantastisk barndom med mange gode opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Kan du ikke svare bare "Ja, de kan ha det", og stoppe der. Du må dra inn noe negativt vrøvl. Å ha det moro sammen med venner er ikke en livsstil forbeholdt de single, også voksne par liker å ha det moro, de fleste av vennene er også etablerte. Det er fortsatt mulig å ha det moro når det kommer barn. Livet stopper ikke opp og blir gravalvorlig selv om man gifter seg og får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen gang sittet sammen med gamle venner og jammet og sunget sanger fra da du var unge, spilt spill og ledd og hatt det morsomt - vet du hvor hvor godt det gjør for sinn og sjel å kunne slappe av og ha det moro sammen med folk du setter pris på? Vi møttes som par og hver for oss, vi hadde det moro. Har du noen gang prøvd karaoke? I min venneflokk har vi av og til sammenkomster med både barn og voksne, noen ganger bare de voksne og da har vi mye moro med karaoke.

Det er ikke en livsstil som kun passer den single.

Nei, det er en livsstil som passer for de som liker karaoke. Med andre ord først og fremst japanere og asiater generelt ;) Merkelig fenomen.

Jeg liker å høre på mye ulik musikk, men å spille eller synge selv har aldri interessert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Ja, når man stresser seg ihjel for å ha det "gøy" og oppleve "noe", da kaller jeg det for en nevrose faktisk.

Det er bare du som snakker om stress og nevroser i denne forbindelse. Det er ingen av som sier at vi stresser og MÅ ha det gøy og oppleve noe HELE tiden her inne, det er bare du som tolker det sånn.

Endret av Prøvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Jeg er barn av foreldre med en ungdommelig livsstil. Det fungerte uten problemer. Jeg hadde en fantastisk barndom med mange gode opplevelser.

Ja, som da altså betyr at de klarte å endre livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke svare bare "Ja, de kan ha det", og stoppe der.

Nope, sånn fungerer ikke mitt hode :smoke: hehe

Du må dra inn noe negativt vrøvl. Å ha det moro sammen med venner er ikke en livsstil forbeholdt de single, også voksne par liker å ha det moro, de fleste av vennene er også etablerte. Det er fortsatt mulig å ha det moro når det kommer barn. Livet stopper ikke opp og blir gravalvorlig selv om man gifter seg og får barn.

Nei, men det har jeg ikke sagt heller. Men livsstilen ifra man er singel må endres, ofte ganske radikalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Nei, det er en livsstil som passer for de som liker karaoke. Med andre ord først og fremst japanere og asiater generelt ;) Merkelig fenomen.

Jeg liker å høre på mye ulik musikk, men å spille eller synge selv har aldri interessert meg.

Det finnes karaokebarer/puber her i landet også, og det finnes i mange norske hjem - det kom nok fra østen men det er en positiv greie som også andre land har adoptert. Det er ikke alle i min venneflokk som spiller eller synger heller, de får slippe men de syns det er moro når vi andre gjør det. Jeg kan ikke skryte av noen sangstemme men jeg skråler i vei likevel og ungene ler seg fordervet, og det gjør også foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, det er ikke en nevrose å dra på ferie og å ha det gøy. Med eller uten barn. Min barndom var fyllt med turer, gitarer, leirbål, sang og musikk. Foreldrene mine er faktisk helt nevrose frie, og det er jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare du som snakker om stress og nevroser i denne forbindelse. Det er ingen av som sier at vi stresser og MÅ ha det gøy og oppleve noe HELE tiden her inne, det er bare du som tolker det sånn.

Jeg ser virkeligheten som den faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvis

Samme her, og de hadde det med fra sine foreldre. Det var morsomt med festlige sammenkomster med barn og voksne hvor vi hadde det gøy og lo masse, det er ikke forbeholdt barnløse single personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en livsstil som garantert ikke passer i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes karaokebarer/puber her i landet også, og det finnes i mange norske hjem - det kom nok fra østen men det er en positiv greie som også andre land har adoptert. Det er ikke alle i min venneflokk som spiller eller synger heller, de får slippe men de syns det er moro når vi andre gjør det. Jeg kan ikke skryte av noen sangstemme men jeg skråler i vei likevel og ungene ler seg fordervet, og det gjør også foreldrene.

Jada, det er smak og behag. Og jeg sier IKKE at det er noe negativt med de som liker å holde på med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du en livsstil som garantert ikke passer i et forhold.

Ja, den der var jo veldig saklig :ler:

Jeg tror forøvrig generelt sett at damer liker bedre å synge (og spesielt danse) enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forøvrig generelt sett at damer liker bedre å synge (og spesielt danse) enn menn.

Like saklig som det du akkurat sa til Kate. DU sa hun ikke passet i forhold fordi hun likte å reise på turer og besøke gamle kjente. Er det mer saklig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, det er ikke en nevrose å dra på ferie og å ha det gøy. Med eller uten barn. Min barndom var fyllt med turer, gitarer, leirbål, sang og musikk. Foreldrene mine er faktisk helt nevrose frie, og det er jeg også.

Hvorfor tror du de fleste samlivsbrudd oppstår i forbindelse med og etter ferier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, flertallet av folk som spiller i band er jo damer. Selvsagt. Jeg spiller selv, og når jeg treffer tidligere bandkompiser, så spiller vi ofte sammen. Mange av disse er da menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...