Gå til innhold

Nettdating igjen: Er middelaldrende kvinner alderssjåvinister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor leve ha et godt liv når man kan problematisere det :)

Går det an det da? :klø: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, sier du det.

:fnise: Sorry, Prøvis, men nå er jeg helt sikker på at jeg hørte deg inne i hodet mitt.

Modenhet har ingenting med alder å gjøre, Steinar. Det har vi brukt borti mot 89 sider på å fortelle deg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nettet florerer det av norske kvinner i - hva skal jeg si - noe fremskreden alder som søker seg yngre menn, gjerne LANGT YNGRE MENN. F.eks. oppgir kvinner som er i starten eller midten av førtiåra at de søker menn mellom ca. 27-35. Dette dreier seg ikke om spredte tilfeller her og der. Neida, de er mange nok til at vi snakker om en tendens, det er i alle fall mitt inntrykk uten at jeg har finregnet på det. Om de er ute etter rene seksuelle forhold eller kjæreste vet jeg ikke, men siden dette foregår på straighte datingtjenester så er det vel ikke urimelig å anta at de kunne tenke seg noe seriøst og langvarig.

Folk må selvsagt ønske seg hva de vil, men jeg innrømmer at jeg synes det er komisk med kvinner som oppgir alderskriterier jeg ikke kan oppfylle når de samme damene er sju år eldre enn meg eller mer! Hallo, hva med en reality-check!

Tre spørsmål:

1. Er dette en ny trend?

2. Gjør mannfolka det samme?

3. Funker det? Dvs. biter mange på kroken? Og blir det kjæresteforhold ut av det?

Jeg har tidligere skrevet litt om kvinner som får urealistisk syn på egen attraktivitet av nettdating, kvinner som lider av det såkalte prinsessesyndromet, men det jeg da har pekt på er at de priser seg ut av markedet, at deres krav ikke står i stil til det de selv kan tilby, deres egen markedsverdi. På sexrelasjonsmarkedet har kvinner derimot et overtak gjennom hele livet, så der må de få lov å være så kresne de bare vil. Slik det nødvendigvis må bli så lenge menn jevnt over er mye ivrigere på uforpliktende sex.

På partnermarkedet vil nok middelaldrende menn jevnt over være mer populære hos litt yngre kvinner enn middelaldrende kvinner hos litt yngre menn, men det er ingen regel uten unntak så i den grad middelaldrende kvinner får seg yngre kjæreste er det dem vel unt. Det er de som går single år etter år fordi ingen av de menn de har sjans på finner nåde for deres øyne jeg har dristet meg til å kritisere, ikke de som finner seg kjæreste på tvers av alderskonvensjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sier du det.

Ja, det ser ikke bedre ut. Og derfor er ikke alder noe fornuftig kriterium i den sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

:fnise: Sorry, Prøvis, men nå er jeg helt sikker på at jeg hørte deg inne i hodet mitt.

Modenhet har ingenting med alder å gjøre, Steinar. Det har vi brukt borti mot 89 sider på å fortelle deg før.

he he, ja det tror jeg nok :)

Tilbake til tema, jeg tror ikke middelaldrende kvinner er mer alderssjåvinister enn middelaldrende menn i grunnen og det viser seg jo stadig vekk at disse kvinnene får det som de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Ja, mange vil jo påstå at mannfolk aldri blir voksne ;)

Og det er faktisk noe i det også.

Men jeg tror jeg trygt kan påstå at en mann som ikke har passert 30 år, ofte vil ha en god del igjen i modningsprosessen.

Og menn over 40 er utrolige barnslige de med... de over 50 derimot begynner å modnes sånn passe, men det kan jo fort bli mange ensomme år om man som 25-åring finner seg en på 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmmmmm! Da må dere jaggu ha gjort en dårlig jobb, for selvfølgelig har modenhet en masse med alder å gjøre. Dvs. når man er yngre enn 30-35 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ja, det ser ikke bedre ut. Og derfor er ikke alder noe fornuftig kriterium i den sammenhengen.

Jasså, sier du virkelig det, det var nytt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cucky, skal du begynne med det prinsessetøyset NÅ igjen... :kjefte:

Vil du ha tyn? :streng:

Steinar, jeg er uenig med deg. Alder og modenhet har lite med hverandre å gjøre. Og det viser seg vel også i det at kvinner og menn ofte trives i par selv om aldersforskjellen er stor. Samtidig som om at enkelte voksne mennesker er forholdsmessig svært umodne, selv folk som omtaler seg som 40++... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg syns det er fint at folk finner hverandre, og om det er ei på 40+ som finner en på 30+ eller om det er en mann på 40+ som finner ei på 30+ spiller da ingen rolle så lenge de har det bra sammen. De er jo voksne og vet hva de vil alle sammen, og hva de går til og mange av dem lever lenge sammen. Vi har ikke noe mer garanti for at et forhold vil vare livet ut for de som er lik i alder, det ser vi jo av skilsmissestatistikken.

Endret av Prøvekandidat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, sier du virkelig det, det var nytt for meg..

Neida, jeg vet at det ikke er noen nyhet for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, jeg er uenig med deg. Alder og modenhet har lite med hverandre å gjøre. Og det viser seg vel også i det at kvinner og menn ofte trives i par selv om aldersforskjellen er stor. Samtidig som om at enkelte voksne mennesker er forholdsmessig svært umodne, selv folk som omtaler seg som 40++... :wink:

Vel, en svært umoden 40-åring kan jo da "passe" (på visse måter) i sammen med en/ei på under 30 (som er like umoden).

Imidlertid, er man svært umoden så passer man egentlig ikke i sammen med noen. Da bør man heller være alene og for seg selv.

Imidlertid er det mange måter å være umoden (uansvarlig) på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og menn over 40 er utrolige barnslige de med... de over 50 derimot begynner å modnes sånn passe, men det kan jo fort bli mange ensomme år om man som 25-åring finner seg en på 50.

Ja, det kan nok ofte være sånn i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du lese hva jeg skrev da, jeg skriver jo nettopp at det fenomen jeg har beskrevet som prinsessesyndromet er noe helt annet enn middelaldrende kvinner som finner seg en yngre mann. Kvinner som finner seg yngre menn er jo ikke urealistisk kresne, de har tvert imot bevist at de har realisme nok til å slå seg til ro med en mann de har sjans på, og det er bra. Jeg har ingenting imot at middelaldrende kvinner skal få seg bra kjærester, enten de nå er eldre eller yngre enn dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men straks du skriver Prinsessesyndromet, så vet jeg at det kommer noe om at vi kan velge, vi får pule hvem vi vil, og vi er bortskjemte og har ikke anelse om hvordan vi ser ut. Men går rundt og tror oss pene.

Jeg blir så sint på den generaliseringen at jeg skrur av, og innrømmer det, leser ikke resten. Prinsessesyndrom i bold, og jeg tenker, nå skal Cucky klage på at han ikke får fitte, IGJEN....:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men straks du skriver Prinsessesyndromet, så vet jeg at det kommer noe om at vi kan velge, vi får pule hvem vi vil, og vi er bortskjemte og har ikke anelse om hvordan vi ser ut. Men går rundt og tror oss pene.

Jeg blir så sint på den generaliseringen at jeg skrur av, og innrømmer det, leser ikke resten. Prinsessesyndrom i bold, og jeg tenker, nå skal Cucky klage på at han ikke får fitte, IGJEN....:ler:

Men da burde du kanskje lese trådene igjen, for jeg har aldri klaget over at jeg ikke får fitte. Jeg har ingen grunn til å klage på det. Jeg har heller ikke påstått at prinsessesyndromet omfatter en stor andel kvinner, så det er ingen grunn til å føle seg truffet bare fordi du er kvinne. Kvinnene som passer til beskrivelsen er et lite mindretall som utmerker seg med at de sliter med å finne en mann som er bra nok. De er relativt få, men likevel mange nok til at det nok har en viss innvirkning på singelstatistikken, det er derfor jeg har våget meg til å beskrive fenomenet. Selv om det får en del kvinner til å se rødt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du, de trådene leser jeg ikke en gang til... :fnise:

Ok, trekker tilbake at du ikke får, det var over strek.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da burde du kanskje lese trådene igjen, for jeg har aldri klaget over at jeg ikke får fitte. Jeg har ingen grunn til å klage på det. Jeg har heller ikke påstått at prinsessesyndromet omfatter en stor andel kvinner, så det er ingen grunn til å føle seg truffet bare fordi du er kvinne. Kvinnene som passer til beskrivelsen er et lite mindretall som utmerker seg med at de sliter med å finne en mann som er bra nok. De er relativt få, men likevel mange nok til at det nok har en viss innvirkning på singelstatistikken, det er derfor jeg har våget meg til å beskrive fenomenet. Selv om det får en del kvinner til å se rødt. ;)

Er vel en sånn en, jeg da.

For jeg har som kriterium at jeg skal være forelska. Og det blir jeg ikke i hvem som helst.

Så om dem er "out of my league" får så være. Jeg vet hvor forelska jeg KAN bli. Vil ikke "settle down for anything but butterflies", som de sier i Sex og Singelliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Hvorfor er det å overvurdere seg selv, dersom man ønsker seg en yngre mann? Kanskje trenden med at det skal være eldre menn og yngre kvinner er i ferd med å snu?

I alle fall de mennene jeg har pratet med, som er fem til ti år yngre enn meg, har ingen motforestillinger mot å gå inn i et varig forhold med en eldre dame, så lenge hun holder seg godt og er ung til sinns. Som en jeg kjenner sa; "Halvparten av damene på min egen alder er jo på mange måter mer satt enn det du er."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en svært umoden 40-åring kan jo da "passe" (på visse måter) i sammen med en/ei på under 30 (som er like umoden).

Imidlertid, er man svært umoden så passer man egentlig ikke i sammen med noen. Da bør man heller være alene og for seg selv.

Imidlertid er det mange måter å være umoden (uansvarlig) på også.

Hva er det du vrøvler om nå?

Jeg tror alderssjåvinisme er like utbredt blandt menn som kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...