^me^ Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 (endret) jeg begynte å trene for 5 uker siden og har aldri trent i hele mitt liv før dette. jeg har blitt litt treningsjunkie og har lyst til og trappe opp treningen min til 4x i uken. nå har programmet mitt sett slik ut: - mandag 30 min tredemølle/30 min styrke - onsdag 60 minutt yogalates m/bosu - fredag samme som mandag men nå har programmene endret seg etter sommeren på treningssenteret og det er så mye jeg vil gå på! er det greit og trappe opp treningen slik: - mandag spinning 45 min - onsdag yogalates m/bosu 60 min - torsdag MRL m/step 60 min - fredag yoga 60 min går dette greit eller blir det for lite restitusjon for en som er litt ny i gamet? må få det med at jeg jobber 100% hver dag utenom i helgene, då det er ingen avslapning før treningen, kun etter om kvelden.. noen som kan dette som vil svare? Endret 20. august 2010 av ^me^
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 vet dessverre ikke, men trener du i studio. så vet jo de hva som er bra eller ikke. det skal helst vær en dag innimellom. eller så kan en tren overkroppen dag 1 og nedre del dag2 om de kommer etter hverandre
yoga Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg synes det ser overkommelig ut, jeg. Mandag trener du jo kardio og låra, yoga tar litt på hele kroppen, men er ikke "hard" trening som f.eks ren styrke og MRL er vel primært trening av kjernemuskulatur med noe styrke? Du får også hentet deg inn igjen i helgene, noe som bidrar positivt til restitusjonen. Min tanke er at er dette en rutine og et program som du liker, so go for it.
Dancer Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Det ser bra ut! Bare husk at om du begynner å bli lei, så trapp ned igjen til 3 ganger i uka
Wiggins Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Om det blir nok restitusjon må du kjenne etter selv. Hvis du etter et par uker kjenner deg sliten og trøtt så blir det for lite. Når man trener mye er det enda viktigere å få nok søvn (det er selvsagt viktig ellers også), så pass på å ikke bli sittende foran kopekassa for lenge om kvelden etter trening. Det er flere som trener mye ved siden av fulltidsjobb, jeg for eksempel . I sykkelsesongen ser en treningsdag slik ut: Stå opp kl 06.00, er på jobb ca. 07.30. Dermed kan jeg gå 15.30 fra jobb. Sykle hjem, handle mat, spise middag, og så roe ned i en halvtime (f. eks. med oppvask) før jeg tar på sykkeltøyet. Klokka blir gjerne litt over 17.00 før jeg får dratt ut på sykkeltur, når jeg kommer hjem avhenger av om jeg skal kjøre langtur (100-120 km) eller mellomlang tur (60-70 km). Når jeg kjører langtur er jeg moden for senga når jeg kommer hjem, så det blir bare jobb og sykling på slike dager.
^me^ Skrevet 20. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2010 ok!takk for svar alle sammen! supert!jeg gleder meg til og begynne!jeg vil si at det er kun spinning og MRL (som er 30 min cardio og 30 styrke) som virkelig tar på kroppen fysisk. Yoga og yogalates m/bosu er mer tøy og bøy med avslapning. hvis jeg begynner og bli trøtt og lei skal jeg trappe ned igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå