Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det noe smart som fjerne løklukt fra fingrene? I går snittet jeg masse løk til middag, og lukten henger fremdeles igjen på fingertuppene. Irriterende!!

Såpe og vann fungerer i allefall ikke. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitronsaft eller eddik

Sitron funker i hvertfall. :Nikke:

Gjest Eurodice
Skrevet

Kaffegrut er ypperlig. Men i våre dager er det vel ingen som koker kaffe :) .

Skrevet

Gni fingrene fort/lett mot oppvaskkummen eller andre staaldingser etter du har vaska deg paa hendene. Funker som fy.

Skrevet

Jeg har et såpestykke med kanel og kaffe. Det funker veldig greit.

Skrevet

Stålsåpe er supereffektiv, både mot løk- og fiskelukt!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg ser flere her anbefaler stålsåpe etc. Da må det sikkert også kunne brukes vanlig stålull, som jeg antar de fleste har i oppvaskbenken.

Endret av Belladonna
Gjest Cupcakes
Skrevet

jeg bruker stålsåpe, er veldig fornøyd med det :jepp:

Skrevet

Jeg ser flere her anbefaler stålsåpe etc. Da må det sikkert også kunne brukes vanlig stålull, som jeg antar de fleste har i oppvaskbenken.

Neinei, skrubbe seg med stålull? Det må da være vondt? Da ville jeg heller brukt en skje, eller et annet redskap i stål, f.eks et knivskaft eller noe.Eller som Kanon skriver, oppvaskkummen. Poenget er jo ikke å skrubbe vekk huden, men å få den reaksjonen mellom stål og lukt som oppstår når man gnir.

Skrevet

Gni fingrene fort/lett mot oppvaskkummen eller andre staaldingser etter du har vaska deg paa hendene. Funker som fy.

Jeg har også god erfaring med dette, gratis er det også

Skrevet

Jeg bruker alltid engangshandsker når jeg skærer løk!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmm... Så enkelt; engangshansker! :rødme: Hvorfor tenkte jeg ikke på det?

Mange gode forslag i allefall. Tror jeg vil handle en sånn stålsåpe. Ante virkelig ikke at slikt fantes. Det er vel forsøket verdt :)

Skrevet

Ta vann på hendene også litt salt. Også gni.

Skrevet

Jeg bruker å gnukke hendene mot vannkrana. Funker utmerket.

Stålsåpa ligger pent under vasken og brukes aldri.

Skrevet (endret)

Ikke stålull på hendene nei, huske at du skal ha huden hele livet =)

Stålsåpe er tingen, vil man ha vanlig såpe er Sunlight kjøkkenhåndsåpe veldig fin, står i butikkenhyllen sammen med vanlige vaskemidler.

Endret av Antoinette
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ikke stålull på hendene nei, huske at du skal ha huden hele livet =)

Stålsåpe er tingen, vil man ha vanlig såpe er Sunlight kjøkkenhåndsåpe veldig fin, står i butikkenhyllen sammen med vanlige vaskemidler.

Det var jeg som foreslo stålull, ettersom det vel finnes i alle kjøkken. Men jeg mente ikke at man skulle skrubbe da, som man gjør på gjenstridige gjenstander, bare bruke en dott på samme måte som man vasker hendene med såpe :) .

Endret av Belladonna
Skrevet

Det finnes stålsåper som fjerner lukten. F.eks.: http://www.enklereliv.no/products.aspx?search=st%c3%a5ls%c3%a5pe

Det prøve jeg hos en venn for litt siden, hadde skjært både vanlig løk og hvitløk, trodde ikke det skulle funke, men det gjorde det! lukta forsvant helt! :) Har ikke funnet noen bedre og enklere måte å fjerne lukta på.. En sånn skal jeg ha!!! ;)

Skrevet

Det var jeg som foreslo stålull, ettersom det vel finnes i alle kjøkken. Men jeg mente ikke at man skulle skrubbe da, som man gjør på gjenstridige gjenstander, bare bruke en dott på samme måte som man vasker hendene med såpe :) .

Blir jo allikevel litt hard skrubbende effekt. Jeg ville gått for stålsåpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...