Anjah Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Finnes det noe smart som fjerne løklukt fra fingrene? I går snittet jeg masse løk til middag, og lukten henger fremdeles igjen på fingertuppene. Irriterende!! Såpe og vann fungerer i allefall ikke. Tips?
CoffeeCup Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Det finnes stålsåper som fjerner lukten. F.eks.: http://www.enklereliv.no/products.aspx?search=st%c3%a5ls%c3%a5pe
Skravla Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Sitronsaft eller eddik Sitron funker i hvertfall.
Gjest Eurodice Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Kaffegrut er ypperlig. Men i våre dager er det vel ingen som koker kaffe .
Bolligator Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Gni fingrene fort/lett mot oppvaskkummen eller andre staaldingser etter du har vaska deg paa hendene. Funker som fy.
Zzyzx Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Jeg har et såpestykke med kanel og kaffe. Det funker veldig greit.
Sørensen Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Stålsåpe er supereffektiv, både mot løk- og fiskelukt!
Gjest Eurodice Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 (endret) Jeg ser flere her anbefaler stålsåpe etc. Da må det sikkert også kunne brukes vanlig stålull, som jeg antar de fleste har i oppvaskbenken. Endret 21. august 2010 av Belladonna
Gjest Cupcakes Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 jeg bruker stålsåpe, er veldig fornøyd med det
Kvist Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Jeg ser flere her anbefaler stålsåpe etc. Da må det sikkert også kunne brukes vanlig stålull, som jeg antar de fleste har i oppvaskbenken. Neinei, skrubbe seg med stålull? Det må da være vondt? Da ville jeg heller brukt en skje, eller et annet redskap i stål, f.eks et knivskaft eller noe.Eller som Kanon skriver, oppvaskkummen. Poenget er jo ikke å skrubbe vekk huden, men å få den reaksjonen mellom stål og lukt som oppstår når man gnir.
prinsessa Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 Gni fingrene fort/lett mot oppvaskkummen eller andre staaldingser etter du har vaska deg paa hendene. Funker som fy. Jeg har også god erfaring med dette, gratis er det også
Belima Skrevet 29. august 2010 #13 Skrevet 29. august 2010 Jeg bruker alltid engangshandsker når jeg skærer løk!
Anjah Skrevet 6. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 6. september 2010 Hmm... Så enkelt; engangshansker! :rødme: Hvorfor tenkte jeg ikke på det? Mange gode forslag i allefall. Tror jeg vil handle en sånn stålsåpe. Ante virkelig ikke at slikt fantes. Det er vel forsøket verdt
la_luz Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 Ta vann på hendene også litt salt. Også gni.
Fru.S Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 Jeg bruker å gnukke hendene mot vannkrana. Funker utmerket. Stålsåpa ligger pent under vasken og brukes aldri.
Antoinette Skrevet 9. september 2010 #17 Skrevet 9. september 2010 (endret) Ikke stålull på hendene nei, huske at du skal ha huden hele livet =) Stålsåpe er tingen, vil man ha vanlig såpe er Sunlight kjøkkenhåndsåpe veldig fin, står i butikkenhyllen sammen med vanlige vaskemidler. Endret 9. september 2010 av Antoinette
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2010 #18 Skrevet 9. september 2010 (endret) Ikke stålull på hendene nei, huske at du skal ha huden hele livet =) Stålsåpe er tingen, vil man ha vanlig såpe er Sunlight kjøkkenhåndsåpe veldig fin, står i butikkenhyllen sammen med vanlige vaskemidler. Det var jeg som foreslo stålull, ettersom det vel finnes i alle kjøkken. Men jeg mente ikke at man skulle skrubbe da, som man gjør på gjenstridige gjenstander, bare bruke en dott på samme måte som man vasker hendene med såpe . Endret 9. september 2010 av Belladonna
Ocean Angel Skrevet 9. september 2010 #19 Skrevet 9. september 2010 Det finnes stålsåper som fjerner lukten. F.eks.: http://www.enklereliv.no/products.aspx?search=st%c3%a5ls%c3%a5pe Det prøve jeg hos en venn for litt siden, hadde skjært både vanlig løk og hvitløk, trodde ikke det skulle funke, men det gjorde det! lukta forsvant helt! Har ikke funnet noen bedre og enklere måte å fjerne lukta på.. En sånn skal jeg ha!!!
Antoinette Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 Det var jeg som foreslo stålull, ettersom det vel finnes i alle kjøkken. Men jeg mente ikke at man skulle skrubbe da, som man gjør på gjenstridige gjenstander, bare bruke en dott på samme måte som man vasker hendene med såpe . Blir jo allikevel litt hard skrubbende effekt. Jeg ville gått for stålsåpen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå