Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27, typen 35. Vi har vært sammen i 1,5 år. Han har fast jobb og eget bosted. Jeg har 5 års utdanning og bor i en toroms, men har problemer med å finne en fast jobb i mitt yrke. Flere venner med samme utdanning har hatt problemer med å finne jobb. Vi vurderer nå å bare kaste oss ut i det. At det aldri kommer til å bli helt "rett" tidspunkt. Har vært aktiv jobbsøker i to år, og jobber deltid i et annet yrke. Det føles så uvirkelig at tidspunktet kanskje er inne. Siden jeg trodde man måtte ha fast jobb, og ha alt klart i fht bosted osv. Men vi bor praktisk talt sammen nå, og har veeeeldig lyst på en egen familie.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smash it, bang it, wang it

just drive on! :)

Gjest Thefainter
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe som heter "rett tid" når det gjelder å få barn. Det kommer alltid til å være noe i veien. Dere burde kanskje bo sammen på ordentlig først? Men har dere lyst har dere lov :)

Skrevet

Hvorfor ikke da heller prøve å finne deg en jobb som ikke absolutt må innholde ditt yrke? Er det ikke bedre å tjene penger,enn å være kresen + leve på typen din?

Du får vell mere penger av å bli gravid når du har jobb,enn når du ikke har jobb

Skrevet

Jeg synes det er viktig at dere virkelig har lyst på barn. Ikke at det bare skal være "rett tid" fordi alle andre gjør det, får barn. Det forandrer jo hele livet deres. Men hvis det er noe dere virkelig ønsker dere, og dere har et godt forhold som du er ganske sikker på kommer til å vare, go for it!

Skrevet

Personlig ville jeg prøvd å bodd sammen en stund først, en graviditet kan slite veldig på forholdet, samt jeg ville hatt en jobb først med tanke på inntekt i permisjonstiden.Men det er jo bare hva jeg ville ønsket ;)

Gjest No_glitter
Skrevet

For all del, vent litt. Bo sammen en stund på ordentlig og se at dere fungerer som samboere. SÅ kan dere tenke på å få barn, ikke gå i den fellen at dere får barn før dere har kommet ordentlig inn i det å bo sammen. Been there, done that. Det holdt noen år men så var det slutt, gitt. Hadde vi ikke fått barn hadde jeg ikke vært sammen med fyren lengre enn max et år etter at vi fikk barn. Kjenner flere som har gjort samme tabben. Det viktigste i forholdet er DERE, ikke et evt. tilskudd til familien - det kommer som en bekreftelse på at dere har det bra og trives sammen. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...