Gå til innhold

Vil starte en blogg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å starte en egen blogg, og har masse spørsmål.

Hvilken skal jeg velge? Har sett litt på blogg.no, men synes den ser litt vel enkel ut. Den skal gjerne (helst!) være enkel i bruk, men bør ha en del funksjoner som gir meg mulighet til å lage et bra design, telle antall besøkende osv.

Det er litt viktig for meg å kunne være helt anonym, også overfor de som eier bloggsiden. Jeg har en anonym e-postadresse jeg kan bruke, men godtas dette? Jeg skal skrive om veldig personlige og sensitive ting, så det er viktig at jeg ikke kan bli "avslørt".

Er det tillatt å legge inn bilder fra andre nettsteder? Er det nok at jeg skriver hvor bildet er hentet fra, eller godtas det aldri å låne andres bilder på den måten? Finnes det eventuelt noen nettsteder som har bilder til fritt bruk?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg brukar wordpress, og er veldig fornøgd med det. Veldig bra statistikkverktøy, og lett å publisere. Du må bruke eigne bilde eller promobilde, andres bilde har dei opphavsrett til. Sjekk ut vilkåra på Flickr og slikt, der kan du kanskje finne bilde som du får lov til å bruke.

Skrevet

Takk for tipset.

Har funnet denne siden: www.freedigitalphotos.net

Er det noen som har erfaring med dem? Er det trygt å laste ned bilder derfra tro?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...