AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Hei alle sammen! Jeg er i en veldig kjip situasjon. Har vært sammen med samboeren min i over 4 år, men har de siste månedene begynt å like en gutt på studiet mitt veldig godt. Jeg har absolutt ikke gjort noenting med han, men jeg føler at når vi er på fest at det er et eller annet der.. Den følelsen man får når man ser på hverandre.. småflørting f.eks. Kan alt dette være noe jeg skaper i hodet mitt? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Har noen av dere noen gang trodd dere har hatt noe spesielt med en person, men han følte det ikke slik i det hele tatt? Jeg har så utrolig dårlig samvittighet over kjæresten min siden jeg har disse følelsene, men som man sier så kan man ikke styre de selv om man skulle ønske det. Denne lille "forelskelsen" kommer og går litt, så dette er veldig frustrerende!
Lea=) Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Det er ikke uvanlig å bli litt små-forelsket selv om man har kjæreste. Et annet spørsmål er hva du skal gjøre med det. Du sier ingenting om det forholdet du er i nå. Er du i et trygt og godt forhold ville jeg personlig holdt på det. En forelskelse går over.. Prøv å fokuser på de gode tingene i ditt nåværende forhold. Lykke til
Gjest 1986 Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Jeg har vært i AKKURAT samme situasjon. Var sammen med kjæresten i 4 år når jeg begynte å få følelser for noen andre.. Gjorde det slutt med kjæresten men la meg bare si at gresset er virkelig ikke alltid grønnere på andre siden. Tok ikke lang tid før jeg angret og det tok meg over 2 år å komme ordentlig over eksen som JEG dumpet. Angrer den dag i dag. Skulle ønske noen hadde fortalt meg at jeg burde la være den gang. Hvis du og kjæresten egentlig har det veldig bra sammen så hadde jeg bare prøvd å ignorere det. Prøv heller å finne på nye, romantiske ting med kjæresten osv.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Som de andre sier, kommer det helt an på hva slags forhold du er i nå. Har dere det bra sammen? Eller føler du at det snart er over? En forelskelse kan utvikle seg til noe kjempebra, men den kan også ende dårlig. Kanskje blir du bedre kjent med denne gutten og finner ut at han ikke er noe å samle på.
*appifany* Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Litt enig med de andre, hva slags forhold har dere? Har følelsene for hverandre småkjølnet? Jeg ser på det på denne måten; Jeg kan bli betatt, og min sambo kan bli betatt. Vi skal tross alt være sammen resten av livet, så det er lov å tillate seg slike følelser en gang eller to, for til syvende og sist så er det samholdet mellom oss som betyr noe. (håper noen skjønner hva jeg vil frem til, det er snart leggetid for meg merker jeg )
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Hvis man skal være sammen i et helt liv så er det viktig å vite at man kommer til å møte personer man blir betatt av eller litt småforelsket. Spørsmålet er hva man velger å gjøre ut av det. Når man blir betatt er det mange som plutselig finner ut at det er problemer i heimen, og at man da kanskje bør sjekke om grasset er grønnere på den andre siden. Hvis det skal en liten forelskelse til for å gjøre slutt på forholdet, så er det kanskje ikke forholdet så sterkt i utgangspunktet. Merker man at det drar mye mot en annen så baller det jo bare på seg, og man kan ende opp med å forlate partner. Vi har alle mulighet til å trekke oss unna, en forelskelse vil gå over av seg selv, fokuser på partner hjemme. Slutt altså å dra på fest med denne karen.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Jeg har det akkurat slik som TS nå. Har vært sammen med typen i flere år, men i de siste månedene har jeg blitt kjent med en som får det til å pirre litt ekstra når jeg ser han logger seg på msn, eller jeg ser at han er på samme fest. Han er fantastisk fin, morsom og snill, og utrolig grei å snakke med. Spesielt når typen min ikke lever opp til de alt for høye forventningene mine.. Det jeg har valgt er å bare la det fortsette som nå og håpe at denne småforelskelsen går over snart. Kom frem til at de dype og fantastiske følelsene jeg har for kjæresten min er mye sterkere enn småforelskelsen. Jeg valgte altså som Lea foreslo - å holde på det gode og trygge forholdet som det ikke er noe mye galt med. For jeg har virkelig valget - han jeg er småbetatt av fortalte meg at han hadde følelser for meg, noe som ikke er noe særlig gøy å høre. En "ny og bedre" er ikke nødvendigvis bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå