Gå til innhold

Laser mot kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Det er jeg ikke sikker på.. Nå når høsten kommer, skal jeg gå til legen å få tetrasyclin tabletter. (man kan/bør ikke bruke de på sommeren da man blir litt mer ømfintelig mot sol) Det er antibiotika som vistnok fjerner alle kviser (det dumme er de som regel kommer tilbake) men i så fall skal jeg spørre om å få en sterkere kur som heter roacutan eller noe slikt. Den skal man gå på i 4-6 mnd, å er man riktig heldig da, fjerner den kvisene for alltid, eller hvertfall for en stund. Tror kriteriene for å få piller som dette er at man har kviser som lager arr, og det har absolutt jeg! :( så jeg tenkte å prøve disse tablettene først, også etter et år eller slikt, ta laser behandling. Gidder ikke å bruke 10 tusen på laser behandling lissom, om det fortsatt kommer kviser, som jeg GARANTERT blir å klemme ut å lage nye arr :P gammel vane vond å vente.. Så.. du kan jo spørre din lege om disse tablettene, jeg tror de er verdt det :D

tetrasyclin virker ikke det heller. Jeg har gått på 3 kurer uten noe form for forbedring.

• 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 10.1.2012 at 15.14, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke gå på p-piller?

Diane (p-pille mot akne) reddet bokstavelig talt livet mitt da jeg var 16. Var så ille plaget av akne at jeg gikk rundt hver dag og bare tenkte på å ta livet mitt.

Er snart 23 nå, har gått på den siden, uten noen bivirkninger, og uten særlige kviseplager.

Men roaccutan er nok mer effektiv om du har veldig dype byller.

Hei! Hvor lang tid tok det før du så effekten av Diane. Jeg har gått på det i to uker nå, uten bedring, har heller blitt verre. Kviser er det eneste jeg klarer å tenke på og det styrer hverdagen min bokstavlig talt.

Skrevet

Diane (p-pille mot akne) reddet bokstavelig talt livet mitt da jeg var 16. Var så ille plaget av akne at jeg gikk rundt hver dag og bare tenkte på å ta livet mitt.

Er snart 23 nå, har gått på den siden, uten noen bivirkninger, og uten særlige kviseplager.

Hei! Hvor lang tid tok det før du så effekten av Diane. Jeg har gått på det i to uker nå, uten bedring, har heller blitt verre. Kviser er det eneste jeg klarer å tenke på og det styrer hverdagen min bokstavlig talt.

Skrevet
Den 21.8.2010 at 10.04, Gjest missEva skrev:

Husker rett og slett ikke hvilken laser som ble brukt. Brukte en "mild" en første gang og en som er sterkere de andre gangene. TROR det var N-litelaser, men husker ikke om det var den første eller om det var den andre. :sukk:

Jeg synes å huske at disse laserne ikke funket på arr. I allefall ikke store, dype arr. Da måtte man bruke en annen laser. Det kostet visst dyyyyrt sa de! :-S

Men den funker på røde prikker under huden som blir etter å ha klemt på kviser og blod har størknet under huden. Det var det JEG sleit med mest i allefall.

Huden var rød i noen timer etter behandlingen. Jeg flasset ikke nei.

Så du forskjelle etter bare en behandling? Og med hvor stort mellomrom tok du behandlingene? 

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.
/lillesky (mod)

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du merket effekt? Hvis du sluttet på de, fikk du kvisene så tilbake?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...