Gå til innhold

Laser mot kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd laserbehanling mot kviser/uren hud eller som vet noe om det?

Jeg har ganske uren hud nå, og jeg klare ikke å la den være i fred. Må klemme ut det som er der, noe som resulteter i rød hud, sår, betente kviser, skorper og arr. Dette tar virkelig på, og jeg blir rett og slett deprimert. Har ikke lyst til noen ting, dårlig humør, gråter mye, er fortvila for at jeg alltid må se ut sånn etc. Har lyst til å gjøre noe med dette så fort som mulig, og tenkte derfor at laser er noe som kan ordne opp i huden ganske fort.

Er det noen som vet om det er lang ventetid, hvor effektivt det er, hvordan huden ser ut dagene etter laser eller andre ting rundt dette?

Tar i mot all hjelp jeg kan få, bare skriv i vei dere som vet noe om dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har prøvd laserbehanling mot kviser/uren hud eller som vet noe om det?

Jeg har ganske uren hud nå, og jeg klare ikke å la den være i fred. Må klemme ut det som er der, noe som resulteter i rød hud, sår, betente kviser, skorper og arr. Dette tar virkelig på, og jeg blir rett og slett deprimert. Har ikke lyst til noen ting, dårlig humør, gråter mye, er fortvila for at jeg alltid må se ut sånn etc. Har lyst til å gjøre noe med dette så fort som mulig, og tenkte derfor at laser er noe som kan ordne opp i huden ganske fort.

Er det noen som vet om det er lang ventetid, hvor effektivt det er, hvordan huden ser ut dagene etter laser eller andre ting rundt dette?

Tar i mot all hjelp jeg kan få, bare skriv i vei dere som vet noe om dette!

Bor du nært oslo ? i så fall, ta en titt på laserklinikken.no der har de en råbra laser mot kvise arr, skal vistnokk koste 10 tusen, men er nok med en behandling. Skal selv ta den en vakker dag, da jeg har det AKKURAT på samme måte som deg! det er vist bare en av klinikkene demmes som er nært oslo som har den. Men bor du nært en av de andre laserklinikkene så kan du jo prøve flere behandlinger med de andre laserne demmes, skal bare koste 400 kr pr behandling, men da trenger du sikkert flere behandlinger :)

Skrevet

Bor ganske nærme Oslo ja. Bør man vente med å ta laser mot arr til man er "ferdig" med kviser eller kan man gjøre det selvom man fortsatt har uren hud?

Og er det noen laser som gjør at man ikke får så mye kviser lenger? :)

Skrevet

Bor ganske nærme Oslo ja. Bør man vente med å ta laser mot arr til man er "ferdig" med kviser eller kan man gjøre det selvom man fortsatt har uren hud?

Og er det noen laser som gjør at man ikke får så mye kviser lenger? :)

Hei igjen!

Det er jeg ikke sikker på.. Nå når høsten kommer, skal jeg gå til legen å få tetrasyclin tabletter. (man kan/bør ikke bruke de på sommeren da man blir litt mer ømfintelig mot sol) Det er antibiotika som vistnok fjerner alle kviser (det dumme er de som regel kommer tilbake) men i så fall skal jeg spørre om å få en sterkere kur som heter roacutan eller noe slikt. Den skal man gå på i 4-6 mnd, å er man riktig heldig da, fjerner den kvisene for alltid, eller hvertfall for en stund. Tror kriteriene for å få piller som dette er at man har kviser som lager arr, og det har absolutt jeg! :( så jeg tenkte å prøve disse tablettene først, også etter et år eller slikt, ta laser behandling. Gidder ikke å bruke 10 tusen på laser behandling lissom, om det fortsatt kommer kviser, som jeg GARANTERT blir å klemme ut å lage nye arr :P gammel vane vond å vente.. Så.. du kan jo spørre din lege om disse tablettene, jeg tror de er verdt det :D

Skrevet

TS her igjen.

Jeg vet hvertfall at man ikke får roaccutane før man har prøvd tetracyclin. Skal prøve tetracyclin og differin først, og hvis det ikke virker så blir det kanskje roaccutane. Men jeg blir litt skremt av roaccutane. Det er en giftkur, og man kan få leverproblemer av det, depresjoner, ett eller annet med blodet også hvis jeg ikke husker feil. Og hvis man skal gå på roaccutane så må man ta regelmessige blodprøver og gå på p-piller i tillegg til alle de andre vanlige bivirkningene som veldig tørr hud, muskel- og leddsmerter.. Jeg har absolutt ikke lyst til å gå på p-piller, så derfor håper at jeg ikke trenger å gå på roaccutane. Håper virkelig tetracyclin virker på meg..

Var hos legen i går og fikk recept på tetracyclin og differin. Men jeg vet ikke hvor lang tid det tar før det virker, og jeg er litt desperat akkurat nå etter å finne noe som kan virke med en gang :( Noen som vet hvor lang tid det tar før tetracyclin gir merkbar effekt?

Skrevet

TS her igjen.

Jeg vet hvertfall at man ikke får roaccutane før man har prøvd tetracyclin. Skal prøve tetracyclin og differin først, og hvis det ikke virker så blir det kanskje roaccutane. Men jeg blir litt skremt av roaccutane. Det er en giftkur, og man kan få leverproblemer av det, depresjoner, ett eller annet med blodet også hvis jeg ikke husker feil. Og hvis man skal gå på roaccutane så må man ta regelmessige blodprøver og gå på p-piller i tillegg til alle de andre vanlige bivirkningene som veldig tørr hud, muskel- og leddsmerter.. Jeg har absolutt ikke lyst til å gå på p-piller, så derfor håper at jeg ikke trenger å gå på roaccutane. Håper virkelig tetracyclin virker på meg..

Var hos legen i går og fikk recept på tetracyclin og differin. Men jeg vet ikke hvor lang tid det tar før det virker, og jeg er litt desperat akkurat nå etter å finne noe som kan virke med en gang :( Noen som vet hvor lang tid det tar før tetracyclin gir merkbar effekt?

Ja har og hørt at roacutan skal være ganske dryg..Jeg går allerede på p-piller så for meg hadde ikke det vært noe problem. P-pillene fiksa huden min myyye.. Huden min var mye værre før jeg bynte på de, da hadde jeg kviser i hele ansiktet, nå har jeg bare 1-5 kviser i ansiktet til en hver tid. Noen er stoore og veldig vonde.. Så derfor jeg vil gå på tetrasyclin så jeg får vekk de siste vonde kvisene, og om de kommer fort tilbake, vil jeg ikke nøle med å spørre etter roacutan :P

Skrevet

Ja har og hørt at roacutan skal være ganske dryg..Jeg går allerede på p-piller så for meg hadde ikke det vært noe problem. P-pillene fiksa huden min myyye.. Huden min var mye værre før jeg bynte på de, da hadde jeg kviser i hele ansiktet, nå har jeg bare 1-5 kviser i ansiktet til en hver tid. Noen er stoore og veldig vonde.. Så derfor jeg vil gå på tetrasyclin så jeg får vekk de siste vonde kvisene, og om de kommer fort tilbake, vil jeg ikke nøle med å spørre etter roacutan :P

TS her

Hvilke p-piller bruker du? Merker du noen andre bivirkninger med p-piller? Er litt skeptisk til å prøve det..

Gjest missEva
Skrevet

Jeg går til laserbehandlig med jevne mellomrom. Og det har forrandret huden min betraktelig. Før hadde jeg store kviser som lignet vulkaner, men nå har jeg bare noen små en gang i blandt. Før kunne jeg ikke gå ute blandt folk uten sminke, men nå går det sånn någenlunde bra. Har tatt en del behandlinger, men er ikke 100% trygg på å gå helt uten sminke på f.eks butikken eller ute blandt fremmede folk i frykt for hva de tenker. Jepp! Lav selvtillitt :)

Jeg går til ellipseklinikken i Trondheim. Koster litt, men absolutt verdt det.

På første besøk kostet det meg rundt 3000-3500kr for en behandling med laser og noen produkter som kalles teen clean. Funket som bare det på meg i allefall! Nå betaler jeg rundt 1000 kroner for hver behandling.

Laser bruker jeg for å få bort de røde prikkene som blir i huden etter å ha klemt på kviser (klarer ikke å la være å pirke), mens teen clean er for å dempe kviseutbruddene.

Den laseren jeg bruker er veldig vond. Men den blir visst brukt på full styrke. Vanskelig å forklare hvilken måte den er vond på, men det nærmeste jeg kommer er å sette en strikkepinne bortpå huden for deretter å stikke strikkepinnen i stikkontakten. Korte, veldig vonde lysglimt, men utrolig effektivt!:)

Det er blitt tatt bilder før nesten hver behandling og jeg må virkelig si jeg er sjokkert over at det går an å bli så bra på så kort tid. Man ser forskjell etter allerede første behandling. :)

Huden blir ganske rød etter en behandling og den vil svi ett par timer. Det er som om du går rundt med ett solbrent ansikt.

Om du har spørsmål så er det bare å fyre løs. Svarer så godt jeg kan :)

Skrevet

Jeg går til laserbehandlig med jevne mellomrom. Og det har forrandret huden min betraktelig. Før hadde jeg store kviser som lignet vulkaner, men nå har jeg bare noen små en gang i blandt. Før kunne jeg ikke gå ute blandt folk uten sminke, men nå går det sånn någenlunde bra. Har tatt en del behandlinger, men er ikke 100% trygg på å gå helt uten sminke på f.eks butikken eller ute blandt fremmede folk i frykt for hva de tenker. Jepp! Lav selvtillitt :)

På første besøk kostet det meg rundt 3000-3500kr for en behandling med laser og noen produkter som kalles teen clean. Funket som bare det på meg i allefall! Nå betaler jeg rundt 1000 kroner for hver behandling.

Laser bruker jeg for å få bort de røde prikkene som blir i huden etter å ha klemt på kviser (klarer ikke å la være å pirke), mens teen clean er for å dempe kviseutbruddene.

Den laseren jeg bruker er veldig vond. Men den blir visst brukt på full styrke. Vanskelig å forklare hvilken måte den er vond på, men det nærmeste jeg kommer er å sette en strikkepinne bortpå huden for deretter å stikke strikkepinnen i stikkontakten. Korte, veldig vonde lysglimt, men utrolig effektivt!:)

Det er blitt tatt bilder før nesten hver behandling og jeg må virkelig si jeg er sjokkert over at det går an å bli så bra på så kort tid. Man ser forskjell etter allerede første behandling. :)

Huden blir ganske rød etter en behandling og den vil svi ett par timer. Det er som om du går rundt med ett solbrent ansikt.

TS her

Dette hørtes veldig bra ut! Hva slags laser ble brukt? Og hvor lenge etter var huden rød? Flasset du osv? Virker den på arr også? :)

Gjest missEva
Skrevet

Husker rett og slett ikke hvilken laser som ble brukt. Brukte en "mild" en første gang og en som er sterkere de andre gangene. TROR det var N-litelaser, men husker ikke om det var den første eller om det var den andre. :sukk:

Jeg synes å huske at disse laserne ikke funket på arr. I allefall ikke store, dype arr. Da måtte man bruke en annen laser. Det kostet visst dyyyyrt sa de! :-S

Men den funker på røde prikker under huden som blir etter å ha klemt på kviser og blod har størknet under huden. Det var det JEG sleit med mest i allefall.

Huden var rød i noen timer etter behandlingen. Jeg flasset ikke nei.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke sånn at sminke fremkaller kviser da? Jeg er ikke mye plaget med kviser, men om jeg bruker solpudder over en kort periode så får jeg mer uren hud.

Skrevet

Husker rett og slett ikke hvilken laser som ble brukt. Brukte en "mild" en første gang og en som er sterkere de andre gangene. TROR det var N-litelaser, men husker ikke om det var den første eller om det var den andre. :sukk:

Jeg synes å huske at disse laserne ikke funket på arr. I allefall ikke store, dype arr. Da måtte man bruke en annen laser. Det kostet visst dyyyyrt sa de! :-S

Men den funker på røde prikker under huden som blir etter å ha klemt på kviser og blod har størknet under huden. Det var det JEG sleit med mest i allefall.

Huden var rød i noen timer etter behandlingen. Jeg flasset ikke nei.

Okei. Bra at man ikke flasser og at huden skal "skiftes" ut. For da må man jo holde seg inne en stund.. Jeg har ikke så veldig mange dype arr akkurat, mer litt ujevn hudfarge tror jeg.. Måtte du gå til konsultasjon først, og hvor lang tid tok det før du fikk time?

Skrevet

TS her

Hvilke p-piller bruker du? Merker du noen andre bivirkninger med p-piller? Er litt skeptisk til å prøve det..

Hei der :) Jeg bruker yasmin p-piller.. har ikke merka en eneste bivirkning :) og jeg har gådd på de i 8 år nå uten stopp! Venninna mi har også gådd på yasmin like lenge, da vi er like gamle, og hun har heller aldri hatt bivirkninger.. Mindre mens smerter etter jeg begynte eneste :D god "bivirkning" det ;p Jeg har bare mensen vær 3. måned siden jeg utsetter den med pillen, og det funker like bra nå, som da jeg bynte på pillene for 8 år siden, ingen mellomblødninger..Men slik er det vel ikke for alle, leser mange inn på her som har mye bivirkninger. Men jeg har aldri merka nå :)

Skrevet

Jeg bor og i trondheim! Og der er grunnen til jeg ikke gidder elipse klinikken, for det er jo så dyrt :o Kjempesynd de la ned laserklinikken her i fjor, der kosta jo vær behandling bare 400 kr. :S Pluss kanskje de hadde fått den super lasern hit og til slutt, som man bare trenger en behandling med, da huden fortsetter å reparere seg selv i seks mnd etterpå, så man ser ikke full effekt for etter 6 mnd. Jeg regna på det, og for meg ville behandling på elipse klinikken ha kostet nesten 20 tusen, for jeg har veldig mye dype arr og ugjevn farge, så måtte nok ha hatt en del behandlinger. Så på hjemme sida at ansikt kostet 5900 med laser, og en behandlingspakke med minimun 4 behandlinger kostet 18800,- :sjokkert: Derfor tenkte jeg å prøve den til 10 tusen på laserklinikken som skal være så bra. Er vist ikke så mange klinikker i norge som har den enda, den er såpass ny fikk jeg vite da jeg snakka med laser klinikken.

Gjest missEva
Skrevet

Jo, sminke kan fremkalle kviser, men jeg kjøpte meg pudder hos ellipseklinikken. Det er et pudder som er laget spesielt for å dekke, men samtidlig gjør at huden får puste. Jeg får IKKE flere kviser av dette pudderet. Koste flesk (500kr pr dåse mener jeg å huske), men det funker. :)

Jeg måtte på en konsultasjonstime, men fikk likevel laserbehandling på slutten av den timen. Så det gikk ganske fort.

Tror jeg har brukt rundt 10 000 på behandlingen (inkludert renseprodukter og sminke), men dette er fordelt over 2 år og jeg har 2-3 behandlinger i året. Har holdt på med dette i 2 år nå. Har fått noen gratistimer også så jeg har spart noen tusenlapper på det da..

Når det gjelder kviser og behandling så er det helt greit at du har kviser når du skal til behandlingen. Trynfjøla mi var full på den første behandlingen og de "skjøt" på bare de minste så fikk renseproduktene ta seg av de verste til neste behandling. Hadde de "skutt" med laser på de største så hadde jeg grått. Vondt nok på "bar" hud om ikke man skal ta på store, ømme kviser også :gjeiper:

Jeg anbefaler deg å høre med Ellipseklinikken i Oslo så får du tips og råd tenker jeg. :)

• 1 år senere...
Skrevet

jeg vil sterkt anbefale å unngå tetracyclin. jeg gikk på dette en ganske lang periode(underkant av 2år). etter hvert har antibiotikan ødelagt tarmene mine og jeg kan ikke spise gjær lenger! altså ikke noe brød/boller/pizza/hamburger/knekkebrød, alt som gjærer! har også prøvd ppillene Diane, som har veldig mye hormoner. begge to tok bort det meste av kviser, men fikk utrolig mye bivirkninger av begge to. ppillene gjorde meg deprimert. jeg vil anbefale ppiller ovenfor tetracyclin, hvis du vet at kroppen din takler hormoner.

• 2 måneder senere...
Gjest ung-mann
Skrevet

hei, jeg skal til laserklinikken i Namsos denne uken. og det jeg har lest her, er virker det som om laser er en god vei for å bli kvitt kvisene, har selv en god del problemer med det, har prøvd teatracylin, og det har funket en viss periode før det kommer tilbake selv om jeg fortsatt går på tablettene.

noen som andre som har erfaring fra laserklinikken ?

Skrevet

Hvorfor vil du ikke gå på p-piller?

Diane (p-pille mot akne) reddet bokstavelig talt livet mitt da jeg var 16. Var så ille plaget av akne at jeg gikk rundt hver dag og bare tenkte på å ta livet mitt.

Er snart 23 nå, har gått på den siden, uten noen bivirkninger, og uten særlige kviseplager.

Men roaccutan er nok mer effektiv om du har veldig dype byller.

Gjest ung-mann
Skrevet

- er gutt så det å gå på p-piller er nok ikke så lurt.

derfor jeg lurte på om det er noen som har prøvd laser mot kviser ?

Skrevet

Hehe ok, meg som svarte på forrige post her.

P-piller er nok dessverre ikke noe alternativ for menn nei...

Men tror jeg ville konsultert en hudlege (for tetracyclin/roaccutan) før du vurderer laser. Er det lang ventetid via henvisning fra fastlege, kan det være verdt pengene å gå privat.

Tror laser kan hjelpe mot kvisearr, men tviler på at det er særlig effektivt mot aktiv akne. I såfall må du sikkert gå til behandling omtrent hver dag...

I tillegg til Diane bruker jeg en lotion med 10% glykolsyre som jeg kjøpte hos Hudspesialisten i Trondheim. Ga meg skikkelig utbrudd de første par ukene, men nå er huden myk og glatt som bare det :)

Bare vær forsiktig med hva du bruker pengene dine på, finnes mange ineffektive "kvisebehandlinger" der ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...