Gå til innhold

Incest. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man tar sine tvillingdøttre på 14 i å ha sex med hverandre?

Vet jo at de ikke kan få barn, men de kan vel ikke holde på slikt heller. De er jo ikke en gang lovlig. Hva gjør man egentlig? Burde jeg straffe dem? Jeg bor ikke sammen med barnefaren, men vi har delt omsorg så vi har barna annenhver uke. Kan det være en idè å å dele barna så han har barn 1 i uke A og barn to i uke B, og så har jeg barn 2 i uke A og barn 1 i uke B og bytte på slikt? Selv om jeg vet at barna vil protestere på det. De henger alltid sammen.

Jeg har enda ikke fått tid til å prate med dem. Hva burde jeg egentlig si til dem?

Kan ikke fatte og forstå hva som har fått dem til å gjøre slikt. De er jo begge oppegående, har mange venner, gode karakterer, er pliktoppfyllende og ikke noe tull med dem og ikke har de opplevd noe skummelt heller. Hvertfall ikke som jeg vet om. Jeg føler nå egentlig at både jeg og min mann har gitt dem god oppdragelse. Hva kan vi ha gjort feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Du gjør ingenting.

Skrevet

Kanskje de har blitt utsatt for misbruk selv, siden de utagerer seksuelt på den måten der?

Skrevet

Kanskje de har blitt utsatt for misbruk selv, siden de utagerer seksuelt på den måten der?

Misbruk? Uff, nå går det kaldt nedover ryggen. Hvem kunne det vært.

Burde jeg ta det opp med dem? Hvordan går man da i såfall frem?

Vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Burde jeg prate alene med dem eller kanskje sammen med noen, faren f.eks?

Skrevet

Det behöver inte alls vara missbruk, det kan gott vara att dina tvillingdöttrar utforskar sin egen sexualitet med en kompis = sin syster.

Vad menar du föresten med "ha sex" - att de låtsas ha samlag, att de penetrerar varandra med hjälpmedel, att de smeker varandra? Eller att de onanerar själva men i varandras sällskap?

Det är inte ovanligt att barn upptäcker sin sexualitet genom att "leka med sig själva" och att de faktiskt gör det även i ännu yngre åldrar.

Prata med dem om sex. Generellt.

Om gränser.

Om att inte gå med på något de inte vill.

Om att DE har rätt till sin egen kropp och de inte ska låta någon annan få SIN vilja igenom.

Om att det ÄR ok att onanera (för det är det!)

Om att precis som man inte går naken till butiken, har man inte sex var som helst eller med vem som helst.

Om att sex och skuldkänslor kan höra ihop, och makt.

Och att man inte har sex med familjen (annat än sin partner).

Ta INTE upp incest som ord. Inte heller sexuellt utnyttjande. Låt DEM berätta i så fall.

Prata med dem tillsammans om du kan

Skrevet

Det bør jo ærlig talt bli tatt opp da, slik at incest ikke blir normalisert. Jeg utforsket ting som liten men aldri i verden om jeg ville hatt bror/søster i tankene engang. Viktig med å lære dem hvor grensene går.

Skrevet

Vanskelig situasjon. Hadde det vært en søster og en bror som var tvillinger eller noen år imellom, så hadde det blitt stort rabalder.

Men at to jenter - to tvillingsøstre - har sex med hverandre, det vet jeg faktisk ikke hva man skal gjøre med. Poenget er at de blir ikke gravide, men det eneste jeg tenker på er at de gjør noe de egentlig ikke vil. f.eks hvis den ene vil gjøre noe den andre ikk vil.

Nei, jeg tror ikke det er bra i det hele tatt. De er så unge at de ikke tenker på konsekvensene. Du må prate med de slik at de forstår, men du kan ikke hinde de i å ha sex med hverandre.

Gjest annemor30
Skrevet

Vanskelig situasjon. Hadde det vært en søster og en bror som var tvillinger eller noen år imellom, så hadde det blitt stort rabalder.

Men at to jenter - to tvillingsøstre - har sex med hverandre, det vet jeg faktisk ikke hva man skal gjøre med. Poenget er at de blir ikke gravide, men det eneste jeg tenker på er at de gjør noe de egentlig ikke vil. f.eks hvis den ene vil gjøre noe den andre ikk vil.

Nei, jeg tror ikke det er bra i det hele tatt. De er så unge at de ikke tenker på konsekvensene. Du må prate med de slik at de forstår, men du kan ikke hinde de i å ha sex med hverandre.

Jeg er så glad i tverrfaglig samarbeid på tvers av kompetanse og kunnskap så her ville jeg kontaktet helsestasjonen jeg:-)

Skrevet

Vet de at du vet? Hvordan oppdaget du det?

Skrevet

Du må nesten bare snakke med dem og høre hva de har å si tror jeg......Det er jo ikke helt uvanlig at man eksperimenterer litt, men to fjortenårige tvillinger som har sex med hverandre er ganske så spesielt....

Gjest Gjest no 4560
Skrevet

Jeg er så glad i tverrfaglig samarbeid på tvers av kompetanse og kunnskap så her ville jeg kontaktet helsestasjonen jeg:-)

Da risikerer du at barnevern ell. blir blandet inn og før du vet ordet av det er halve familien din under mistanke/etterforskning for alskens usedeligeter.

Det er forøvrig settes ikke uvanlig at søsken utforsker seg selv/hverandre.

Skrevet

Du tar dem med til en prest og får dem til å bli hetrofile.

Skrevet

Jeg ville også kontaktet enten barnevernet eller helsestasjonen. For dette virker ikke normalt. Greit nok å utforske med venner, men med søsken er å gå over en grense.

Skrevet

Ulv ulv er alt jeg har å si

Gjest nr. 076547
Skrevet

Jeg ville også kontaktet enten barnevernet eller helsestasjonen. For dette virker ikke normalt. Greit nok å utforske med venner, men med søsken er å gå over en grense.

Jeg håper du tuller.

Skrevet

Nei jeg mener at noe må man jo gjøre. Få råd. Og hjelp om det er nødvendig.

Skrevet

Det behöver inte alls vara missbruk, det kan gott vara att dina tvillingdöttrar utforskar sin egen sexualitet med en kompis = sin syster.

Vad menar du föresten med "ha sex" - att de låtsas ha samlag, att de penetrerar varandra med hjälpmedel, att de smeker varandra? Eller att de onanerar själva men i varandras sällskap?

Det är inte ovanligt att barn upptäcker sin sexualitet genom att "leka med sig själva" och att de faktiskt gör det även i ännu yngre åldrar.

Prata med dem om sex. Generellt.

Om gränser.

Om att inte gå med på något de inte vill.

Om att DE har rätt till sin egen kropp och de inte ska låta någon annan få SIN vilja igenom.

Om att det ÄR ok att onanera (för det är det!)

Om att precis som man inte går naken till butiken, har man inte sex var som helst eller med vem som helst.

Om att sex och skuldkänslor kan höra ihop, och makt.

Och att man inte har sex med familjen (annat än sin partner).

Ta INTE upp incest som ord. Inte heller sexuellt utnyttjande. Låt DEM berätta i så fall.

Prata med dem tillsammans om du kan

Enig i alt. Hva mener du med at de hadde sex? Du bør ta en prat med dem. Hver for seg. Snakk om kropp, pubertet, hormoner, nysgjerrighet og grenser. Synes du det er for vanskelig så synes jeg du bør prate med helsesøster først og spørre om råd.

Gjest annemor30
Skrevet

Da risikerer du at barnevern ell. blir blandet inn og før du vet ordet av det er halve familien din under mistanke/etterforskning for alskens usedeligeter.

Det er forøvrig settes ikke uvanlig at søsken utforsker seg selv/hverandre.

Javel, så får barnevernet bli innblandet.. Er tross alt bedre å søke råd enn å ikke gjøre det! Tror ikke barnevernet åpner noen sak før de mistenker at det er noe å åpne en sak for! Jeg er av den oppfatning at barnevernet er en støttespiller for barn og foreldre:-)

Skrevet

Javel, så får barnevernet bli innblandet.. Er tross alt bedre å søke råd enn å ikke gjøre det! Tror ikke barnevernet åpner noen sak før de mistenker at det er noe å åpne en sak for! Jeg er av den oppfatning at barnevernet er en støttespiller for barn og foreldre:-)

Enig.

Skrevet

Enig.

Er forøvrig enig i Het Potets forslag.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...