Gå til innhold

En annen barndomsserie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her en dag kom jeg over et bilde som var mistenkelig kjent. Det forestilte en skitten, langhåret gutt som satt på en stol, bak ham sto et menneske kledt som en husholderske, med saksa klar. Jeg klarte ikke å finne en kilde for bildet, men mener bestemt det kommer fra en tv-serie jeg har sett en gang som barn. Den handlet om en gutt som hadde levd i villmarken, og som man hadde et svare strev med å gjøre til et "sivilisert" menneske. Blant annet manglet han språk til å begynne med.

Er det noen som husker en slik serie, og hva den evt heter? (Og det var ikke Mowgli. Tror jeg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns å huske en slik serie, men husker dessverre ikke hva den heter..

Kan det ha vært en engelsk film eller serie? Hm.. må fundere litt til.

Litt morsomt med sånne "problemer". Nesten som påskenøtter. :wink:

Skrevet

Husker en film jeg så om en liten gutt som ble kidnappet av regnskog-folk og vokste opp der. Etter mange år kom han tilbake til "sivilisasjonen". Den du tenkte på? Husker forresten ikke navnet på filme :-?

Skrevet

Det kan sikkert ha vært en film, ja. Pokker at jeg ikke kommer på mer.

Skrevet
Jeg klarte ikke å finne en kilde for bildet' date=' men mener bestemt det kommer fra en tv-serie jeg har sett en gang som barn.[/quote']

Men du? Har du en link til bildet?

Dette må vi finne ut av, ellers blir jeg søvnløs.. :blunke:

Skrevet

Nei desverre. Det var på forsiden av en gammel skolebok (åttitallet?) og det var ingen kildereferanse inni.

Skrevet

Filmen med gutten som blir kidnappet av indianere i regnskogen heter "Emerald Forest" - utrolig fin film, men den hadde en moderne setting, så det høres ikke ut som det var den bildet er fra...

Suz :wink:

Skrevet

Nei, jeg tror handlingen må ha foregått, tja.. rundt århundreskiftet? +/- noen tiår..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...