paintarainb0w Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 (endret) Uff, nå er jeg virkelig frustert.. Målet mitt er å gå ned til 55-56 kg, og forrige fredag veide jeg ca. 56,6. Dvs. at jeg var ganske fornøyd med vekta, og har i ettertid ikke stresset så mye med å gå ned mer i vekt. Siden fredag har jeg spist mellom 1200-1800 kcal (vanligvis 1300-1500), og vært middels aktiv. Trener ikke for tiden pga. skade, men har en deltidsjobb med tungt fysisk arbeid i tillegg til en del spasering rundt i byen osv. Jeg hadde derfor regnet med å ha gått ned enda litt denne uken da jeg veide meg i dag tidlig. Dessverre ble jeg svært skuffet og overrasket. Vekten lå plutselig på 57,7 kg. Er det virkelig mulig å gå opp over 1 kg fett på så kort tid, med vanlig kaloriinntak? Ble skikkelig frustert nå, for føler jeg har spist sunt Det er ikke kjekt å vite at vekten har gått såpass mye opp da den alltid pleier å gå nedover når jeg spiser sånn som jeg har gjort. Tror dere virkelig at det er fett, eller kan det være av andre grunner? Det er ikke pga. mensen, og ser ingen grunn til at det skulle være vannvekt.. Jeg spiste litt ekstra i går da, mer enn jeg pleier. Men tror ikke det ble over 1750 kcal. Og på lørdag spiste jeg vel rundt 2500, men spisedag har jeg alltid hatt uten at det har påvirket vekta. Hvertfall ikke i negativ retning. Det er ikke superkrise, for jeg vet at jeg har en normal vekt. Problemet er bare at jeg ikke forstår hvorfor jeg har gått opp. Vil jo heller ikke at det skal fortsette slik. Noen som vet? Endret 19. august 2010 av paintarainb0w
Lykkelitenen Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Når veide du deg? Maten man spiser vil nemlig utgjøre en del av vekten, noe som betyr at den kan variere opp til 2 kg på en dag (i noen tilfeller mer...) etter hva man har spist og når. Derfor bør veiing skje om morgenen, uten klær og etter dobesøk, så har man minst mulig ekstra å dra med Jeg veier stort sett 81,5 om morgenen, mens veier jeg meg på ettermiddagen har jeg opplevd at vekten viser så mye som rett under 85. Dette fordi jeg har spist en god middag og drukket masse veske i varmen... Og glem ikke at det er sommer, mange får litt ekstra vann i kroppen som også vises på vekten
Leifr Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Er det virkelig mulig å gå opp over 1 kg fett på så kort tid, med vanlig kaloriinntak? Nei. Har du spist minst 7000 kcal ekstra i løpet av disse dagene? Har du ikke det, så har du ikke lagt på deg 1 kg fett. Ellers er det bare en kombinasjon av normal variasjon i vannvekt og tarminnhold. (Seriøst, hvis du f.eks. har spist et større måltid i går kveld enn vanlig, og ikke hatt tilsvarende mye mer avføring ennå, så er vekta av den maten med deg.) En enkeltmåling her og der har ingenting å si (med mindre du skal kvalifisere deg til en gitt vektklasse i en idrett som har vektklasser), det er trend og gjennomsnitt over tid som teller. I den grad noe som helst teller.
paintarainb0w Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 Når veide du deg? Jeg veide meg om morningen, uten klær og før frokost. Derfor jeg synes det var så merkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå