Karry Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Jeg finner aldri noe som virkelig treffer. Har prøvd mange anbefalinger. Jeg får i voksen alder fort småkviser på haken, blan t-sone, men føler resten av huden tørr- verst på vinteren. Og jeg er ganske lei av serum ditt og serum datt. Ingenting gir forskjellig resultat. Koster bare ufattelig mye, særlig siden det ikke holder med en liten dæsj.... De fleste ganger jeg finner en såkalt anbefalt krem, så føler jeg ikke at de gir fukt. Jeg må jo bruke dobbelt dose skal det være noen vits. Tilsvarende; noen som har anbefalt Foundation for en sånn type hud?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Har du fått analyse? Fuktfattig er gjerne stram, mens tørr hud kjenner du, og ser. Har man feil/ingen krem blir man også lett blank i pannen.
Lykkelitenen Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg har nå brukt sensilis galicer essence en liten stund og er veldig fornøyd med denne. Gir masse fukt, gjør meg ikke blank og er drøy i bruk. Lett gelekonsistens som trekker lett inn og som ikke tetter porer. Kjøpe på vita. Anbefaler deg å prøve denne
Carita Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Jeg ville prøvd meg på Decleor serum og krem, som passer deg. Du skal bare bruke bittelitt av serumet. Huden min har ihvertfall blitt kjempefin! Få hjelp til å finne rett krem og serum og prøv det hjemme, før du kjøper det på nett MYE billigere:D
ninuska_ Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 (endret) Dermalogica Skin Smoothing Cream. Den forhindrer at huden tørker ut, samtidig som den ikke virker fetende. Fikk den anbefalt etter analyse av huden hvor jeg fikk vite at jeg har fuktfattig hud, men at fetende kremer ville gjøre den verre, for jeg hadde ganske oljete t-soner. Beste kremen for min hud Endret 20. august 2010 av ninuska_
DesertRose Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Decleor synes jeg er meget bra. Bruker maske, balsam, olje, emulsion fra dette merket. Emulsion er for fet hud og fuktfattig, mens kremen er mer for tørr hud. Gjort forskjeller på min hud. Det eneste jeg har vært borti som gir meg godt med fukt. Når huden er "tørst" er det vanlig at kremer forsvinner fort pga hudens behov. Gi huden godt med fukt og dette vil etter en stund jevne seg ut (med mindre du bruker produkter som tørker huden)
Karry Skrevet 20. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2010 Jeg ville prøvd meg på Decleor serum og krem, som passer deg. Du skal bare bruke bittelitt av serumet. Huden min har ihvertfall blitt kjempefin! Få hjelp til å finne rett krem og serum og prøv det hjemme, før du kjøper det på nett MYE billigere:D Takk for tips, men jeg vil gjerne unngå alt dette serum greiene. Har prøvd det så mange ganger. Er lei av å måtte ha flere greier oppå hverandre, det må jo være mulig å lage en krem til meg som dekker mitt behov....sorry, vil bare ha noe som funker ikke noe som skaper mer styr. Dummeste jeg har vært borti til nå er noe fra Biotherm hvor serumet må tas opp med pipette! Funker jo ikke i det hele tatt
Gjest SmallTalk Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Decleor Hydra Floral-krem. Beregnet på fuktfattig hud, fører ikke til spesielt blank hud og avler ikke kviser. Har ganske lik hud som du beskriver, men denne får huden min gjennom vinterhalvåret uten å frike helt ut. Denne er svinedyr i Norge, men her får du den for under 200 NOK.
Celephais Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Peeling gjør veldig godt for ansiktet ditt, hvis du smører masse krem uten å peele iblant, så vil de døde hudcellene trekke til seg all fukt istedetfor huden din. Jeg hadde veldig tørr hud, flasset en del i panne og på nesen. Avskalling blir jo verre ved bruk av foundation også, noe jeg er avhengig av. Huden min har blitt mye bedre etter at jeg startet med decleor aroma cleanse micro -smoothing cream (peeling) og decleor hydra floral flower nektar (ansiktskrem). Dremalogica sine produkter er også rågode!! Tusen takk for linken smalltalk! Nå vet jeg hvor jeg skal handle neste gang
Gjest WendyClear Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Jeg har blandingshud, får lett kviser i på nese, panne og hake men har tørr hud i resten av ansiktet. Har prøvd en haug med kremer som bare har gitt masse småkviser (eller små nupper). Bruker nå Nivea Visage Young, Control Shine mattifying gel cream. Kjøpte på Hennes og mauritz til rundt 50-lappen og den funker faktisk! :D
Mae Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 En krem jeg synes er bra er Dior sin "Hydralife" for normal/kombinasjonshud. Jeg får ofte kviser om jeg bruker for fet krem, men denne gir bra med fukt uten å være fet.
Karry Skrevet 22. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. august 2010 Tusen takk for masse gode tips, dette forumet er søren meg gull altså
Karry Skrevet 22. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 22. august 2010 Decleor Hydra Floral-krem. Beregnet på fuktfattig hud, fører ikke til spesielt blank hud og avler ikke kviser. Har ganske lik hud som du beskriver, men denne får huden min gjennom vinterhalvåret uten å frike helt ut. Denne er svinedyr i Norge, men her får du den for under 200 NOK. Glimrende! Har allerede registrert meg og handlet jeg nå! Har du forslag til Foundation også? Blir litt samme problemet med det- noe som ikke gjenstopper.
DesertRose Skrevet 22. august 2010 #14 Skrevet 22. august 2010 Krem er mer for tørr hud. Emulsion er mer for fuktfattig og fet hud.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. august 2010 #15 Skrevet 22. august 2010 Krem er mer for tørr hud. Emulsion er mer for fuktfattig og fet hud. Det er igrunnen mest smak og behag. På sommeren så sverger en del med fet hud til emulsjonen pga at sol og varme fører til litt fetere og blankere hud. Nå som det går mot høst og vinter, så er det like greit å ta kremen som gir hakket mer fuktighet.
Gjest Ruccola Skrevet 22. august 2010 #16 Skrevet 22. august 2010 Mary Kay sin oil free hydrating-gel er fantastisk god, om du har veldig tørr hud kan en bruke den rosa krukken av samme, som heter intense moisturazing cream http://www.marykay.com/skincare/moisturization/10031551/10031551/default.aspx http://www.marykay.com/skincare/moisturization/10031541/10031541/default.aspx Enig med hun over som mener du også må peele bort brukte hudceller, så da er denne helt rå! http://www.marykay.com/skincare/agefighting/timewisemicrodermabrasionset/default.aspx Føles som om du polerer huden med et fiiiint sandpapir, og første gangen lurte jeg på hvordan i alle dager jeg skulle se ut når jeg var ferdig for det kjentes ut som om man tok bort huden, men guuuud så glatt og fin hud jeg fikk! (Hører med et serum til den, for å lukke hudcellene etter peelingen, så vet ikke hvordan den eventuellt er uten den.) Settet er dyrt i innkjøp, men utrolig drøyt siden du trenger så bittelite i gangen! Jeg bruker det en gang i uken, og har vel hatt mitt sett i snart et halvt år nå, og har litt under halvt igjen!) BÅDE JEG OG TO AV MINE VENNINNER FIKK OGSÅ MINDRE ARR ETTER KVISER OGSÅ ETTER VI BEGYNTE MED DENNE!!! Jeg hadde også et stygt arr fra et fall når jeg var liten, som også er blitt synlig mindre (Høres virkelig ut som om jeg får prosenter om jeg får dere til å kjøpe dette her nå, men det er bare det at jeg er blitt hellig overbevisst etter å ha brukt dem lenge selv...hehehe... ) Jeg har en venninne som er selger av Mary Kay. Jeg vet faktisk ikke hvor man sjekker om man har vertinner nær seg, men tipper man kan finne det på nett om man bare leter
DesertRose Skrevet 23. august 2010 #17 Skrevet 23. august 2010 (endret) Det er igrunnen mest smak og behag. På sommeren så sverger en del med fet hud til emulsjonen pga at sol og varme fører til litt fetere og blankere hud. Nå som det går mot høst og vinter, så er det like greit å ta kremen som gir hakket mer fuktighet. Svarte utifra fra produktene er ment som fra produsentenes side og hva hudpleiespesialisten fortalte meg. Jeg bruker det som er rett for min hud og dette er min erfaring. Krem for min hud blir for fett om det er vinter eller vår... Bruker heller balsam eller olje jeg blander i emulsion. Hun må selv etter kjennskap til sin hud finne det som passer hennes hud best Kremen nevnt fra selger over (Forever Living sin Aloe Propolis Creme) er ment til svært tørr hud. Den gjorde ikke noe for min fete acne prone og fuktfattige hud. Leser nå på ingredienser og den inneholder bla lanolin, lanolin alcohol (begge poretetter) og parfyme (for de som er senstiv mot dette) Den inneholder og bla aloe vera, propolis, kamilleekstrakt som gjør at den kan gå bra på senitiv hudtilstand. Til såre hundepoter og tørr hudtype i ansikt og kropp kan den fungere bra siden den er mer fet. .. Endret 23. august 2010 av DesertRose
aloeverakristine Skrevet 23. august 2010 #18 Skrevet 23. august 2010 Kremen nevnt fra selger over (Forever Living sin Aloe Propolis Creme) er ment til svært tørr hud. Den gjorde ikke noe for min fete acne prone og fuktfattige hud. Leser nå på ingredienser og den inneholder bla lanolin, lanolin alcohol (begge poretetter) og parfyme (for de som er senstiv mot dette) Den inneholder og bla aloe vera, propolis, kamilleekstrakt som gjør at den kan gå bra på senitiv hudtilstand. Til såre hundepoter og tørr hudtype i ansikt og kropp kan den fungere bra siden den er mer fet. .. Har hatt kunder med kviseproblem, som har respondert veldig bra på Propolis, gjerne brukt sammen med aloe vera gelly. Så den kan tydeligvis funke på andre selv om du ikkje har hatt utbytte av den
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #19 Skrevet 23. august 2010 Æsj, lanolin?? Jeg fatter ikke at folk bruker produkter som har det i seg.
DesertRose Skrevet 23. august 2010 #20 Skrevet 23. august 2010 (endret) Det kommer an på hudtype og tilstand gjerne da. Kviser er ikke mitt problem, men svarte prikker og da sier det kaboooom. For fet hud og dehydrert hud er det fukt som trengs, ikke fett. Det har den nok av. Noen ganger er det sånn at et produkt funker og alle er lykkelig og så snur det etter langtidsbruk. Er individuelt etter hud og hva huden trenger osv... Skrev om noen av ingrediensene for det er ok å vite for folk med problemhud og sensitiv/allergi. Og at det har gode ingredienser som kan være ok for de med tørr og/eller sensitiv hud En blanding av bra og ikke så bra. Så får folk bestemme selv hva de vil bruke. Ikke for virke frekk eller noe, men vil gjerne høre meningen om disse produktene fra en som ikke selger det selv og dermed ikke har noe å tjene på det. Fikk selv spm engang om jeg ville bli selger (så her har jeg lest og hørt en del), men valgte dette vekk pga diverse. Andre selgere sier akkurat det samme som deg om disse produktene. Har og prøvd feks Aloe heat lotion og aloe lips og de var gode. Propolis er en ok ingrediens det, men hva hjelper det når andre ingredienser ikke er så bra for acne prone hud? På rett hud er dette gjerne en kjempekrem. Vil gjerne høre flere erfaringer fra de som ikke er selgere Endret 23. august 2010 av DesertRose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå