Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter i jobb mandag, via oppfølgningstjenesten. Skal få 220kr dagen og må levere meldekort hver 14 dag. Registrerte meg som arbeidsledig idag, og det sto at meldekortet ikke skulle leveres før 28.August (eller noe lignende). Men jeg tenkte at jeg ikke skulle levere meldekort før jeg hadde jobbet i litt under to uker? Altså den 2 fredagen etter mandag. Typen sa at meldekort-greia regner ut selv når meldekortet skal leveres, er det riktig? Skal jeg bare levere meldekort den 28. august også annenhver fredag derfra? For da vil jeg bare ha jobbet en uke første gangen jeg får penger, hvis jeg har forstått nav riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som NAV sier. Det vil si: Lever den 28.

Skrevet

Det er viktig at meldekortene blir sendt inn innefor den tidsfristen som NAV gir deg for hver gang. Glemmer du å sende inn eller du sender inn for sent så blir det bare tull.

Regner med du sender inn på nettet? Det er i alle fall enklest, og når meldekortet ditt er behandla så får du utdelt ny frist for neste kort. Eller du kan regne selv 14 dager mellom hver innsending, hvis du har mulighet til å levere på samme dag hver eneste gang. Er du usikker så pass ihvertfall på at du holder deg innenfor fristen du har fått utdelt.

Skrevet

Så jeg kan ikke bestemme selv når jeg skal levere meldekort? Altså, leverer jeg ikke innen den 28. så får jeg ikke penger for de ukene fram til neste meldekort?

Og vil det da si at jeg vil få penger for den første uken allerede etter litt over en uke? FOr at jeg så får penger hver 14 dag?

Skrevet

Ingen??

Skrevet

Du kan ikke bestemme selv når du skal levere meldekort nei. Jeg har annenhver lørdag jeg sender (på nett)

men den første gangen var jeg ikke klar over hvordan dette fungerte, så da var jeg for sen med å levere, og ble da trukket for x antall dager jeg leverte for sent.

Skrevet

Jeg skjønner ingenting. Det står:

Neste meldekort:

Uke 33-34 (16.08-29.08) Kan sendes inn fra: 28. august 2010

Hva betyr det?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det betyr at meldekortet ditt gjeld for datoane 16.08. til 29.08., og så kan du sende det frå den 28. august. Når siste frist er står vel også ein plass? Du kan ikkje levere det før fordi det er dagar då du skal svare på om du jobbar eller ikkje.

Skrevet

Nei står ikke siste frist noen plass..

Men siden jeg ikke kan sende meldekort før 28, vil det si at fristen er på fredag? Og at jeg da skal fylle ut for denne uken og neste uke? :klø:

Gjest navnelapp
Skrevet

Du skal fylle ut for dei to vekene som har gått. Gjer du dette på papir? Det er mykje enklare å gjere det på nett. Då ligg det masse hjelpetekst som gjer at du kan få svar på det du lurer på. Eit meldekort gjeld alltid tilbake i tid, ikkje framover.

Skrevet

Du skal fylle ut for dei to vekene som har gått. Gjer du dette på papir? Det er mykje enklare å gjere det på nett. Då ligg det masse hjelpetekst som gjer at du kan få svar på det du lurer på. Eit meldekort gjeld alltid tilbake i tid, ikkje framover.

Ja, gjør dette på nett. Og på papir. Men det som er på papir skal til Oppfølgningstjenesten så de har det dokumentert (med underskrift fra sjefen min) men på nett skal jeg levere til NAV for å få penger.

Skrevet

Nå står det " Meldekort for uke 33 og 34 (er det ikke 34 som har vært nå?), Siste innsendingsfrist før trekk: 6. september 2010.

Men jeg startet jo å jobbe på mandag, og hvis jeg har rett er det i uke 34. Derfor har jeg ikke noe å fylle ut i uke 33? så da kan jeg bare fylle ut nå? Eller? Også får jeg penger om noen dager? For er vel ikke vits å vente med å fylle ut til 5september, når jeg skal fylle ut for to uker når jeg bare har jobbet en? For får ikke fyllt ut for uka som kommer nå, selv om jeg venter til lørdag?

Skrevet

Hvorfor ikke bare få rævva i gir og logge inn å sende meldekort nå? For nei selvom du venter til 5 septemberså skal du FORTSATT ikke skrive inn hva du har gjort i uka før da, for meldekortet som skal sendes nå (men SENEST 5 september) gjelder FORTSATT for de to ukene som har vært NÅ. Ikke for uka som kommer.

Anbefaler på det sterkeste å sende meldekort nå (det tar fem minutter), også venter du to uker før du sender neste meldekort, og på det siste meldekortet da skal du skrive inn for uka som kommer, og uka etter der igjen. DA får du penger innen Mandag ettermiddag (btw, anbefaler å sende i helgene) :)

gjorde det der før sommeren, og det er ganske ok når man kommer inn i det. Dropper du dette meldekortet pga at du ikke har jobbet de ukene meldekortet gjelder for, så må du alikevel sende det inn (før du får sendt inn det neste, så må du ha sendt inn eventuelle meldekort du har droppet å sende tidligere) :)

Skrevet

Joda, ville bare være sikker på at jeg skjønte det riktig.. Det er ikke det at jeg utsetter det med vilje, vil bare ikke gjøre noe feil eller tulle til noe......

Men gjorde det nå..

Gjest redstar
Skrevet

Lever meldekortet når det skal leveres(slik som det står på siden)

Ikke vær for sen for da får du ikke betalt:p (hekkans nav!:P )

• 2 uker senere...
Skrevet

Uke 35-36 (30.08-12.09) 11.09.2010 Ferdig beregnet kr 1398,-

Uke 33-34 (16.08-29.08) 29.08.2010 Ingen beregning -

Uke 33-34 (16.08-29.08) 29.08.2010 Ferdig beregnet kr 1165,-

Slik står det nå.

Jeg leverte for 35 og 36 IGÅR kveld, de kan vel ikke ha beregnet det allerede? :klø: Og rart hvis jeg bare får 200kr mer enn for uke 33 og 34, når jeg har jobbet 3 dager mer og skal dermed ha minst 1000kr mer?? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...